- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Mitinis, magiškas, unikalus: „Ferrari“ stilingai švenčia 70-ąjį gimtadienį
-
Mitinis, magiškas, unikalus: „Ferrari“ stilingai švenčia 70-ąjį gimtadienį
-
Mitinis, magiškas, unikalus: „Ferrari“ stilingai švenčia 70-ąjį gimtadienį
-
Mitinis, magiškas, unikalus: „Ferrari“ stilingai švenčia 70-ąjį gimtadienį
-
Mitinis, magiškas, unikalus: „Ferrari“ stilingai švenčia 70-ąjį gimtadienį
-
Mitinis, magiškas, unikalus: „Ferrari“ stilingai švenčia 70-ąjį gimtadienį
Italija šį savaitgalį švenčia „Ferrari“ 70-ąjį gimtadienį.
Šventė prasidėjo Milane, kur penktadienį įvyko maždaug 500 sportinių automobilių paradas, o po to persikėlė į Modeną, kur gimė įkūrėjas Enzo Ferrari (Encas Feraris). Gimtadienio šventė baigsis išskirtiniu vakarėliu Maranele, kur nuo Antrojo pasaulinio karo laikų gaminami „Ferrari“ automobiliai.
„Ferrari“ – tai mitinė markė: ji yra pasiekusi neįtikėtinų greičio rezultatų ir apskritai yra viršūnė to, ką gali pasiekti sportinis automobilis“, – agentūrai AFP pareiškė automobilių istorikas ir gerbėjas Patrice Verges (Patrisas Veržesas).
Viskas prasidėjo, kai automobilių lenktynininkas Enzo Ferrari 1929 metais įkūrė komandą „Scuderia Ferrari“ („Ferrari arklidė“). Jis rengė lenktynėms „Alfa Romeo“ lenktyninius automobilius ir jais lenktyniavo.
Pirmasis „Ferrari“ (125 S) „gimė“ 1947 metais. Jo dizainą sukūrė E. Ferrari, jis buvo pagamintas Maranelo gamykloje ir paženklintas markės ženklu – juodo piestu stovinčio žirgo atvaizdu geltoname fone ir trimis Italijos nacionalinę vėliavą žyminčiomis juostomis – žalia, balta ir raudona – viršuje.
Žirgo simbolis buvo pasirinktas siekiant pagerbti Francesco Baracca (Frančeską Baraką), Pirmojo pasaulinio karo laikų Italijos oro pajėgų asą, kuris piešdavo piestu stovintį žirgą ant savo lėktuvų šonų.
Lakūno motina E. Ferrari pasiūlė naudoti šį simbolį, nes šis jam atneš sėkmę. Logotipui E. Ferrari pasirinko geltoną foną – savo gimtojo Modenos miesto spalvą.
„Keletas laimingųjų“
Netrukus „Ferrari“ įsiveržė į prabangos pasaulį. Automobiliai buvo ir tebėra rezervuojami „keletui laimingųjų“, kurie nori ir gali pakloti mažiausiai 150 tūkst. eurų – arba daugiau kaip 1 mln. eurų už ribotos serijos automobilį.
Reikia daug kantrybės: „Ferrari“ vadovas Sergio Marchionne (Serdžijas Markjonė) pernai pasakė, kad „Ferrari 488“ laukiančiųjų sąrašas sudarytas trejiems metams į priekį.
Markė, kuri 2015 metais buvo atskirta nuo „Fiat Chrysler“ (FCA) ir šiuo metu prekiauja savo akcijomis Milane ir Niujorke, gali pasigirti įspūdingais rezultatais: 2016 metais, pristačiusi užsakovams 8,014 tūkst. automobilių, ji pasiekė 3,1 mlrd. eurų apyvartą, o jos grynasis pelnas padidėjo 38 proc. iki 400 mln. eurų.
Markės sėkmę lemia jos gebėjimas suderinti „aukščiausios kokybės pramonės meistriškumą“ ir „itin glaudų dialogą su klientais“, sako Carlo Alberto Carnevale Maffe (Karlas Albertas Karnevalė Mafė), Milano Bokoni universiteto strategijos profesorius.
Galimybių pritaikyti automobilį, įskaitant vairą, sėdynes, prietaisų skydelį ir kt., savo poreikiams yra itin daug ir užsakovai kviečiami apsilankyti gamykloje – čia bus išklausyti ir įvykdyti visi jų pageidavimai, išskyrus, žinoma, tuos, dėl kurių automobilis taptų mažiau saugus arba pasikeistų jo projektiniai rodikliai.
„Svajonių fabrikas“
C.A. Carnevale Maffe laikosi nuomonės, kad „Ferrari“ reikia „užsitarnauti“.
„Turite priklausyti klubui. Yra labai daug kopiančiųjų socialiniais laiptais, nuvorišų, kurie nori būti priimti, bet į juos žiūrima su šiokiu tokiu įtarimu“, – sako jis.
Kadaise „Ferrari“ buvo „entuziastų markė: reikėjo būti entuziastu, nes jos automobiliai nuolat gesdavo, nors, žinoma, niekas to nepripažindavo“, sako P. Verges.
Dabar gi „ji labiau yra turtingos viduriniosios klasės“, kuri automobilius perka kaip investiciją, ženklas, aiškina jis.
Gal mitas iš dalies ir buvo sugriautas, bet faktų nepaneigsi: brangiausias kada nors aukcione parduotas automobilis yra 1957 metais pagamintas „Ferrari 335 S Scaglietti“, per 2016 metais Paryžiuje surengtą aukcioną parduotas už 32 mln. eurų.
„Ferrari“ „nėra automobilių fabrikas – tai „svajonių fabrikas“, sako C.A. Carnevale Maffe.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą5
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...