- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Transporto priemonių savininkai pavasario pabaigoje iš „Regitros“ sulaukė gerų žinių. Lietuvoje gegužės 20 d. įsigaliojusi nauja automobilių išregistravimo tvarka jiems turėtų sumažinti rūpesčių bei padėti sutaupyti šiek tiek pinigų. Negana to, bendrojo naudojimo stovėjimo aikštelėse turėtų atsirasti daugiau laisvos vietos, kurios ypač trūksta didmiesčiuose. Autogamintojų ir importuotojų asociacija (AGIA) įžvelgia ir daugiau pasikeitusios tvarkos privalumų. Kaip teigia asociacijos direktorė Rita Zdanevičienė, pokyčiai gali padėti kovoje su transporto priemonių ardytojais, nelegaliai dirbančiais šešėlyje, slepiančiais savo pajamas ir teršiančiais aplinką.
Našta sumažės
Pagal senąją tvarką, jei transporto priemonė neturėjo vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo, techninės apžiūros arba nebuvo sumokėti valstybės nustatyti mokesčiai, jos registracija buvo sustabdoma.
Jei savininkas per 180 d. nepašalindavo minėtų priežasčių, dėl kurių dalyvavimas eisme yra draudžiamas, transporto priemonė būdavo automatiškai išregistruojama. Tačiau nuo šių metų gegužės 20 d., įsigaliojus įstatyminės bazės pokyčiams, po lemtingo 180 d. termino automobilis nėra automatiškai išregistruojamas.
Tai reiškia, kad iš naujo atlikus techninę apžiūrą, apdraudus automobilį ar sumokėjus reikalingus mokesčius, jo leidimas dalyvauti eisme yra vėl atnaujinamas, o transporto priemonių savininkams nereikia papildomai krapštyti piniginės bei rūpintis pakartotinės registracijos procedūromis.
Naujieji pokyčiai aktualūs ir tiems savininkams, kurių transporto priemonės buvo automatiškai išregistruotos dar iki gegužės 20 d. Tad jei realizuotos visos sąlygos, suteikiančios galimybę transporto priemonei legaliai dalyvauti eisme, o jos savininkas nėra pasikeitęs, tokiu atveju registracija atstatoma automatiškai.
Laikyti bet kur negalima
AGIA direktorės R. Zdanevičienės teigimu, pagrindinis naujosios tvarkos privalumas yra tas, kad pamiršus pratęsti techninės apžiūros dokumentus ar draudimą, registracija bus tik sustabdoma, o ne panaikinama. Šie pasikeitimai turėtų ypatingai pagelbėti tiems, kurie automobilius naudoja tik tam tikru sezonu.
„Tokios tvarkos pasikeitimas palankiausias tiems vairuotojams, kurie automobilį naudoja, tarkime, tik vasarą. Dabar jie drąsiai savo transporto priemonę galės laikyti ir ilgiau“, – sako ji. Asociacijos vadovė taip pat priduria, kad šiuo atveju yra sukuriamos prielaidos atlaisvinti daugiau vietų automobilių stovėjimo aikštelėse ar daugiabučių kiemuose, kur erdvės itin trūksta.
R. Zdanevičienės įsitikinimu, nauja tvarka leis sumažinti atvejų, kai automatiškai išregistruoti automobiliai paliekami be priežiūros kiemuose ar bendro naudojimo vietose. Norint, jog automobilis būtų išregistruotas, transporto priemonės savininkas turės juo pasirūpinti tinkamai. Šiuo atveju derėtų taip pat žinoti, kad nenaudojamos transporto priemonės turi būti laikomos uždarose aikštelėse, garažuose ar privačioje teritorijoje, o ne bendrojo naudojimo erdvėse.
Mažins šešėlį, švarins gamtą
Asociacijos direktorė viliasi, kad „Regitros“ inicijuoti pokyčiai užkirs kelią ir nelegaliai dirbantiems automobilių ardytojams, kurių šalyje vis dar nestinga. Anot R. Zdanevičienės, šiuo metu šalyje galimai veikia keli šimtai subjektų (tiek fizinių, tiek juridinių asmenų), kurie nelegaliai tvarko eksploatuoti netinkamas transporto priemones.
Šie vertingas medžiagas įprastai realizuoja antrinėje rinkoje, o automobilinėmis atliekomis neretai atsikrato pamiškėse, laukuose ar sumeta į buitinius šiukšlių konteinerius, nors tą daryti griežtai draudžiama. Todėl tikėtina, kad tokia nelegali veikla bus pažabota.
„Mes tikimės, kad naujoji tvarka paskatins nelegalius automobilių ardytojus išlįsti iš šešėlio, nes ne visi, superkantys automobilius ir besiverčiantys nelegaliu ardymu, gali išrašyti tokius dokumentus. Nelegalūs ardytojai galbūt gali pasiūlyti gyventojams keletu eurų didesnį užmokestį už seną automobilį, nes jie nevertingas atliekas išmeta ir už jų tvarkymą nemoka, tačiau dokumentų nepateiks“, – teigia AGIA direktorė R. Zdanevičienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?5
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...