- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių gamintojai visame pasaulyje intensyviai permąsto kompanijų strategijas ir vysto naujas sritis, padėsiančias jiems tęsti veiklą sugriežtėjus aplinkosauginiams transporto priemonių reikalavimams. Vienas iš būdų tai pasiekti – masinė gaminamų transporto priemonių elektrifikacija, kuri įgauna pagreitį ir nesiruošia sustoti.
„Volkswagen“ (VW) komercinio transporto prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse Maris Zoltnersas pažymi, kad 2019 m. – pasiruošimo dideliems pokyčiams laikotarpis, kurio metu bus judama link komercinių automobilių elektrifikacijos.
„Griežtėjantys aplinkosauginiai reikalavimai automobilių gamintojams yra viena iš masinio automobilių elektrifikavimo, kurį šiuo metu stebime visame pasaulyje, priežasčių. 2019-ieji yra pasirengimo metai startui, kuris bus duotas 2020 m., kai įsigalios baudos už nustatyto išmetamųjų dujų kiekio viršijimą“, – teigia M. Zoltnersas.
Vienas pirmųjų VW komercinio transporto elektrifikavimo žingsnių 2019 m. – tai bendradarbiavimo projektas su Baltijos šalyse veikiančia siuntų tarnyba, kurio metu kurjeriai testavo elektra varomą furgoną „e-Crafter“ kasdienėje veikloje. M. Zoltnerso teigimu, furgoną jau ištestavus Lietuvoje bei Latvijoje, gauti rezultatai nuteikia itin pozityviai: siuntų tarnybos darbuotojai įvertino patogų ir greitą įkrovimą, nulinę transporto priemonės emisiją, visiškai tylų veikimą. Taip pat pastebima, kad „e-Crafter“ modelis kelia vis didesnį susidomėjimą įvairiems Baltijos šalių verslo sektoriams.
Maris Zoltnersas
Pasak M. Zoltnerso, Europos Sąjungos (ES) šalyse naujų komercinių automobilių prekybos segmente jau kurį laiką bręsta revoliucija. Prognozuojama, kad maždaug 2025-2030 m. didžioji dalis naujų automobilių bus elektriniai. Nors vartotojų susidomėjimas elektriniu transportu Baltijos šalyse jau taip pat yra didelis, tokių transporto priemonių pasirodymas šio regiono keliuose didžiąja dalimi priklauso nuo valstybių politikos ir paramos.
„Daugelis ES šalių jau parengė paramos programas ir strategijas, kurios netolimoje ateityje numato draudimą vidaus degimo variklį turintiems automobiliams įvažiuoti į miestų centrus. Baltijos regiono šalims taip pat atėjo laikas pradėti svarstyti apie pažangią valstybių strategiją, užtikrinančią, kad judėsime viena kryptimi su pažangiausiomis ES narėmis ir netapsime senų vidaus degimo variklių sąvartynu“, – aiškina M. Zoltnersas.
„Volkswagen“ duomenimis, kompanijos komercinio transporto segmento augimas numatomas ir visus 2019 m. Didžiausią paklausą 2018 m. ir 2019 m. pradžioje turėjo „Crafter“ bei „Amarok“ modeliai, sėkmingai startavo ir „Transporter T6“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vairuotojai, dėmesio! Pilies žiedo eismo schema padės orientuotis5
Kauno miesto savivaldybė praėjusią savaitę Pilies žiede pakeitė eismo organizavimo tvarką. Dabar važiuojant Jonavos gatve nuo pilies nebegalima įsukti į žiedą. ...
-
Amerikiečiai pribloškė kinus: įvedė drakoniškus tarifus elektromobiliams2
Artėjant prezidento rinkimams Džo Bidenas paskelbė, kad beveik keturis kartus, iki 100 proc., padidins muitus iš komunistinės Kinijos importuojamiems elektromobiliams. Dėl tokių amerikiečių sankcijų ir Europos Sąjungai teks skubiai spręsti, k...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau12
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Atskleistas 2025 metų Dakaro ralis: naujovės ir iššūkiai1
Šeštadienio vakarą, 2025-ųjų Dakaro ralio prezentacijos metu buvo atskleistas preliminarus lenktynių maršrutas bei pakoreguoti varžybų principai. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi18
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?16
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas64
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Į ateities kelius – be vairuotojo1
Ateities transporto sistemoms skirtos technologijos žengė dar vieną žingsnį į priekį: bendrovė „Hyundai“ paskelbė, kad jos elektromobilio „Ioniq 5“ pagrindu sukurtas robotaksi Jungtinėse Amerikos Valstijose išlaikė egz...
-
Grėsminga promilių statistika3
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...