- technologijos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
LED technologijos yra visomis prasmėmis pranašesnės už senąsias kaitrines lemputes. LED šviečia ryškiau, naudoja mažiau energijos, o patys šviestuvai yra mažesni.
LED puikiai tinka šviesoforams. Pasitelkus paprastas kompiuterines programas galima sukurti dinamiškus šviesoforus su laikmačiais, judančiais paveiksliukais ar net informaciniais pranešimais. Tačiau LED šviesoforai turi vieną didelį trūkumą, kuris kartais atbaido kai kuriuos miestus.
LED šviesoforai yra brangesni nei įprasti su kaitrinėmis lemputėmis. Visgi, jie sunaudoja mažiau elektros energijos, o minėtų lempučių nereikia keisti. Taip pat tikimasi, kad tokie šviesoforai tarnaus žymiai ilgiau – gamintojai jiems drąsiai suteikia labai ilgas garantijas. Taigi, didesnė investicija turėtų atsipirkti per mažesnius eksploatacijos kaštus, nes šių šviesoforų beveik nereikia prižiūrėti.
Skaičiuojama, kad įprasta šviesoforo lemputė tarnauja apie porą metų. Po to ją reikia keisti – prie šviesoforo pasiunčiami techniniai darbuotojai, kurie perdegusias lemputes pakeičia. Su laiku šviesoforai praranda ir spalvą – žalia tampa geltona, o raudona – oranžine. Galbūt tai tik estetikos klausimas, tačiau juk tikrųjų signalų spalvos yra apibrėžtos įstatymais ir kelių eismo taisyklėmis.
LED technologijos sankryžose gali atsirasti dviem būdais – sumontuojant LED lemputes arba pakeičiant visą šviesoforo korpusą. Kad ir koks būdas pasirenkamas, su vienu LED technologijos trūkumu tenka susitaikyti.
LED šviestuvai yra tokie efektyvūs todėl, kad jie didesnę sunaudojamos energijos dalį paverčia šviesa. Kaitrinės lemputės didžiąją savo sunaudojamos energijos dalį verčia šiluma – jos stipriai įkaista, be reikalo išpūsdamos elektros energijos sąskaitas. Tačiau šviesoforai stovi lauke, kur juos kartais padengia sniegas.
Tradiciniai šviesoforai su kaitrinėmis lemputėmis patys išsprendžia šią problemą – jie taip įkaista, kad sniegas labai greitai nutirpsta. LED šviesoforai niekada stipriai neįšyla, todėl sniegas niekada ir nenutirpsta, kol jo nesunaikina saulė ar techniniai darbuotojai.
Aišku, šią problemą bandoma spręsti. Šviesoforai kuriami taip, kad sniegui tiesiog nebūtų kur susikaupti, o pats paviršius būtų lygus ir sniegas nuo jos tiesiog kristų žemyn. Tačiau susiklosčius ypatingoms aplinkybėms šviesoforai gali būti padengti sniegu.
Specialistai užtrunka juos nuvalyti, todėl bent kelias valandas vairuotojams sunku suvokti, koks signalas dega. Išeitis – šildomi šviesoforai, kurie būtų įjungiami tik dienos pradžioje ir tik žiemą – taip vis tiek sunaudojama mažiau energijos nei naudojant kaitrines lemputes.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?57
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...