- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje pagaliau jau galima ne tik išbandyti, bet ir įsigyti "Peugeot 5008". Septynvietis liūtukas pasirengęs pasistumdyti ne tik su kitų markių konkurentais, bet gali duoti niuksą ir mažesniajam broliui 3008.
Ištįsęs "3008"
Lietuvos žurnalistams dar pavasarį buvo pristatytas septynvietis vienatūris – SUV "Peugeot 5008", didesnysis Europos metų automobilio "Peugeot 3008" brolis, bet po pristatymo taip laukta prekyba automobiliu neprasidėjo.
Pasirodo, prancūzai šlovės buvo užklupti netikėtai ir sulaukė itin daug "3008" užsakymų, tad nenorėdami atimti sėkmės iš šio modelio bei dėl perkrautų gamybos linijų, nusprendė pavėlinti "5008" pasirodymą rinkoje. Ir tikriausiai toks kompanijos strategų žingsnis buvo labai pamatuotas.
Pradėkime nuo išlaidų vienam ir kitam. Lietuvoje už "Peugeot 3008" teks atriekti apie 20 tūkst. eurų. Už juos gausite išskirtinio dizaino, tiek viduje, tiek ir išorėje penkiavietį automobilį, tačiau, jei radote 20 tūkst. eurų, atrasite, matyt, ir dar kokį tūkstantį, o už tai gausite išskirtinio dizaino tiek viduje, tiek ir išorėje septynvietį automobilį. Minties formuluotę tokią pačią pasirinkau ne tik dėl objektyvios tiesos, bet ir dėl to, kad naujasis "5008" nuo anksčiau debiutavusio "3008" išties skiriasi tik dydžiu.
Bandydami įžvelgti dešimt automobilio priekinės dalies dizaino skirtumų liksite nieko nepešę – jų paprasčiausiai nėra. "Peugeot 5008" iki pusės yra tas pats "3008". Skirtumai prasideda nuo kraštinės vairuotojo durelių linijos – automobilis išsitempia. Taip penkiavietis SUV virsta septynviečiu SUV vienatūriu. Tiesa, nereikia tikėtis, kad patogia kelione gali mėgautis visi septyni keleiviai. Paskutinėje eilėje esančios dvi kėdės yra suslapstytos bagažinėje ir esant reikalui jas galima ištraukti vos vienu virvutės timptelėjimu, bet jose gali geriausiai įsitaisyti vaikai. Suaugusiesiems ilgesnė kelionė, įsitaisius šiuose krėsluose, nežada nieko gero.
Didelė erdvė
Ropškimės iš galo į keleivių vietas. Palikime bagažinę kroviniams, o talpumo jai netrūksta – daugiau kaip 1 000 l. Čia lengvai tilptų ir nesulankstytas vaiko vežimėlis, jeigu tik to prireiktų. Trijose keleiviams skirtose sėdynėse galima įsitaisyti itin patogiai, nes kiekvieną jų galima reguliuoti nepriklausomai nuo kitų dviejų – tiek atlošo kampą, tiek ir atstumą iki priekinių sėdynių. Jeigu prieš jus sėdi ne aukštaūgis, galite pamėginti sėdėti užsikėlę koją ant kojos. Tikiu, kad tai pavyks be didesnių nesklandumų.
Pagaliau atėjo metas įsitaisyti ir ant priekinių sėdynių, o čia jau viskas pažįstama iš "3008" liūtuko. Visos automobilio valdymo funkcijos aktyvinamos lietimui jautriame ekrane, o greitai jas pasirinkti leidžia vadinamieji fortepijono klavišai – mygtukai, kurie yra trumpesnis kelias (ang. Shortcut) iki reikiamos funkcijos.
Kaip ir "3008", taip ir "5008" daug pagyrimų nusipelnė didelis bei aiškus prietaisų skydelis ir jau charakteringu "Peugeot" bruožu tampantis mažas vairas, kuris kiekvieną kartą atsisėdus prie jo atrodo keistas, bet ilgiau pavažinėjęs supranti, kad tai neblogas inžinierių sprendimas, siekiant, kad automobilio prietaisai būtų matomi maksimaliai aiškiai ir jų niekas neužstotų. Už ką dar reikėtų padėkoti inžinieriams – už krūvą daviklių automatiškai užsidarančiame variklio dangtyje, nes žinant, kad šį automobilį rinksis šeimos, turinčios ir mažų vaikų, tai vienas labiausiai raminančių dalykų.
Saikingai vangus
Kai nuskamba žodžių junginys "šeiminis automobilis", visi išsyk palaidoja viltis, kad tokia transporto priemonė gali važiuoti dinamiškai ir suteikti vairuotojui kokių nors ryškesnių emocijų. Tokie skeptikai turėtų išbandyti, ką gali 1,6 l 165 AG benzininio variklio šis SUV vienatūris. Žinoma, staigesniuose posūkiuose jis šiek tiek labiau palinguoja, bet nereikėtų pamiršti, kad automobilio prošvaisa – 23 cm, o juo gali keliauti septyni žmonės. Automatinė šešių pavarų greičių dėžė veikė puikiai, nors viską galėtų daryti šiek tiek greičiau, bet tai trūkumas, kurį galima pastebėti nusprendus su šiuo automobiliu šiek tiek pasportuoti, jeigu važiuojama ramiai bei saugiai (o būtent tokioms kelionėms šis "Peugeot" ir skirtas), priekaištus dėl šiokio tokio vangumo galima ir pamiršti.
Tad "5008" yra puikus pasirinkimas tiems, kurie norėjo "3008", bet jiems jis pasirodė per mažas. Septynvietis SUV vienatūris leis pasijusti ne pilka pelyte miesto sraute ir kartu mėgautis patogiu važiavimu.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas nepritarė siūlymui iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius5
Seimas nepritarė parlamentaro socialdemokrato Lino Jonausko iniciatyvai iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius ir panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. ...
-
Vairuotojai, dėmesio! Pilies žiedo eismo schema padės orientuotis31
Kauno miesto savivaldybė praėjusią savaitę Pilies žiede pakeitė eismo organizavimo tvarką. Dabar važiuojant Jonavos gatve nuo pilies nebegalima įsukti į žiedą. ...
-
Amerikiečiai pribloškė kinus: įvedė drakoniškus tarifus elektromobiliams2
Artėjant prezidento rinkimams Džo Bidenas paskelbė, kad beveik keturis kartus, iki 100 proc., padidins muitus iš komunistinės Kinijos importuojamiems elektromobiliams. Dėl tokių amerikiečių sankcijų ir Europos Sąjungai teks skubiai spręsti, k...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau12
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Atskleistas 2025 metų Dakaro ralis: naujovės ir iššūkiai1
Šeštadienio vakarą, 2025-ųjų Dakaro ralio prezentacijos metu buvo atskleistas preliminarus lenktynių maršrutas bei pakoreguoti varžybų principai. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi18
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?16
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas66
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Į ateities kelius – be vairuotojo1
Ateities transporto sistemoms skirtos technologijos žengė dar vieną žingsnį į priekį: bendrovė „Hyundai“ paskelbė, kad jos elektromobilio „Ioniq 5“ pagrindu sukurtas robotaksi Jungtinėse Amerikos Valstijose išlaikė egz...