- „Kauno dienos“, BTA inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rudeninės spūstys miestų gatvėse, vis tamsesni rytai bei vakarai, prastėjančios oro sąlygos turi įtakos šį metų sezoną padažnėjusiems eismo įvykiams, tačiau prie incidentų prisideda ir patys vairuotojai.
Ignoruoja ir etiketą
"Praeitą rugsėjį užfiksuotų eismo įvykių analizė parodė, kad trys dažniausios jų aplinkybės – manevravimas tarp eismo juostų ir rikiavimasis, atstumo nuo priešais važiuojančio automobilio nesilaikymas ir išvažiavimas iš šalutinių gatvių.
Priežastys – vairuotojų neatsargumas, neatidumas, noras nuvažiuoti greičiau, išvengti spūsčių, taip pat kai kurių eismo taisyklių ir nerašytų vairavimo etiketo normų ignoravimas", – teigė draudimo bendrovės BTA ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Daugiausia eismo įvykių fiksuojama pirmadieniais, kai po savaitgalio iš įprasto ritmo išsimušę gyventojai galbūt labiau skuba, būna ne tokie atidūs.
Rugsėjo avaringumo žemėlapyje pirmauja trijų didžiųjų šalies miestų – Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos – judriausios gatvės, tačiau regionuose registruotų įvykių analizė atskleidė, kad ir ten vairuotojai avarijas sukelia dėl tokių pačių priežasčių bei panašiomis aplinkybėmis.
Svarbi net sekundė
Didžiausiu pavojumi sukelti eismo įvykį per spūstis A.Žiukelis vadina per mažą atstumą tarp automobilių.
Nesilaikydami saugaus atstumo arba žvilgsnį ne į priekyje važiuojantį automobilį, o į telefonų ekranus nukreipę vairuotojai itin dažnai atsitrenkia į kitą automobilį, ypač prie pėsčiųjų perėjų, šviesoforų, žiedinių sankryžų ar lėtai judančioje spūstyje.
"Net ir važiuojant itin lėtai, 10 km/val. greičiu, mašinai visiškai sustoti reikia maždaug 3–4 m, o toks yra beveik viso automobilio ilgis. Todėl labai svarbu laikytis rekomenduojamų atstumų. Deja, spūstyse apie juos dažniausiai pamirštama stengiantis užkirsti kelią užlįsti bandantiems vairuotojams, tačiau taip rizikuojama sukelti kad ir smulkų eismo įvykį, jei priešais važiuojantis automobilis bus staigiai stabdomas", – sakė A.Žiukelis.
Ekspertas priminė svarbią taisyklę: vairuojant reikia ne tik pačiam valdyti savo automobilį, bet ir nuolat stebėti priekyje važiuojančiuosius, kad būtų įmanoma nuspėti ar laiku pastebėti jų manevrus. Ypač tai svarbu judant spūstyse, kur kiekviena sekundė, nukreipus dėmesį nuo vairavimo, gali būti eismo įvykio priežastis.
Skubėsi – nukentėsi
Viena dažniausių eismo įvykių aplinkybių mieste – neatsargus manevravimas tarp juostų ar persirikiavimas iš vienos juostos į kitą.
A.Žiukelio teigimu, vairuotojai kartais arba labai skuba, arba pernelyg pasitiki savo gebėjimais ir pamiršta, kad prie kito automobilio vairo sėdi kitas vairuotojas, nuo jo elgesio taip pat priklauso eismo situacija.
Kai gatvėje susitinka du vienodi užsispyrėliai, nutinka nelaimė ir nusidriekia kilometrinės eilės.
"Kartais girdime, kad besirikiuojančio į kitą eismo juostą piktybiškai neįleido. Tačiau gali būti ir taip, kad tuo metu neįleidusio automobilio vairuotojas, tarkime, žiūrėjo į šoninį ar galinio vaizdo veidrodėlį, stebėjo, kas vyksta priekyje, ir net nepamatė staigaus persirikiavimo arba nespėjo pristabdyti. Dėl šios priežasties svarbu nesirikiuoti vos sugalvojus, o įjungti posūkio signalą ir, jei įmanoma, užmegzti kontaktą su kito automobilio vairuotoju, įsitikinti, ar jis nusiteikęs jus užleisti, ar ne", – tikino ekspertas.
Dažnai gatvėse galima pastebėti, kad vairuotojai nesilaiko šios eismo taisyklės: jeigu vienoje kelio juostoje yra kliūtis ir už jos susidaro automobilių eilė, kiekvienas gretima eismo juosta važiuojantis vairuotojas privalo leisti vienam automobiliui persirikiuoti į jo užimamą eismo juostą. Tačiau ir besirikiuojantieji turi to nedaryti staiga ir bet kokia kaina.
"Būna, kad vairuotojai įjungia posūkį ir rikiuojasi – nesvarbu, ar yra vietos, ar ne, saugu tai daryti ar ne. Kai kurie tokius praleidžia, nors ir palydėdami keiksmais bei signalais, tačiau kai susitinka du vienodi užsispyrėliai, nutinka nelaimė ir nusidriekia kilometrinės eilės", – sakė A.Žiukelis.
Brangios akimirkos
Išvažiuoti iš kiemų ar šalutinių gatvių nereguliuojamose sankryžose per spūstis tampa nemenku iššūkiu vairuotojams ir lemia daug eismo įvykių.
A.Žiukelio teigimu, tokiose situacijose itin svarbu įvertinti kuo daugiau aplinkybių.
"Jei vienas automobilis jus praleidžia, svarbu įsitikinti, kad niekas neatvažiuoja iš kitos pusės, taip pat, ar atvažiuojančio automobilio greitis ir jo atstumas iki jūsų nėra pavojingi, ar jis spės sustabdyti ir ar jis mato, kad ketinate sukti į pagrindinį kelią. Pavojingiausios situacijos susidaro tada, kai viena eismo juosta važiuojantis automobilis sustoja praleisti sukančiojo, o atvažiuojantysis kita eismo juosta to nemato ir nestabdo.
Jei nutariate praleisti automobilį, sukantį iš kiemo ar šalutinės gatvės, neskubėkite pradėti važiuoti, jei jis porą sekundžių uždelsia. Vairuotojas tiesiog nori įsitikinti, kad važiuoti saugu", – patarė ekspertas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?6
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Lietuvių lyderė – „Toyota“, lenkus sužavėjo „Porsche“2
Per balandžio mėnesį Lietuvos naujų automobilių parkas ūgtelėjo 15,2 proc., o kaimynus lenkus stebina neįprastos tendencijos rinkoje. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...
-
Atnaujintą „Nemuno žiedo“ trasą išmėginę motociklininkai liko nustebę7
Tradicinių „Gazo terapijų“ ir priešsezoninių treniruočių metu, atnaujintus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėginę sportininkai neslėpė nuostabos ir džiaugsmo, kad iki pirmųjų šio sezono l...