- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Plytinės kartodrome klojami saugaus vairavimo pamatai
-
Plytinės kartodrome klojami saugaus vairavimo pamatai
-
Plytinės kartodrome klojami saugaus vairavimo pamatai
-
Plytinės kartodrome klojami saugaus vairavimo pamatai
-
Plytinės kartodrome klojami saugaus vairavimo pamatai
-
Plytinės kartodrome klojami saugaus vairavimo pamatai
Viename seniausių, 53-ąjį gimtadienį šiemet atšventusiame Plytinės kartodrome Vilniuje net vėlų rudenį netyla mažųjų automobiliukų gausmas.
Finišavus kartingo čempionatui ir kitoms varžyboms treniruočių procesą suaktyvino vaikų kartingo būrelio, labiau žinomo kartingų akademijos vardu ir daugiau nei dešimtmečio tradicijomis, lankytojai.
Čia jaunieji talentai, mokyklinio amžiaus vaikai nuo 5 iki 16 m., ne tik varžosi, bet ir mokosi vairavimo paslapčių. Kasmet akademiją baigia per 50 vaikų.
„Žinoma, vaikai labiausia trokšta ir veržiasi lenktyniauti, tačiau prieš siekdami rekordų trasoje jie privalo išmokti saugaus vairavimo pagrindų, perprasti, kaip taisyklingai stabdyti, kaip taisyklingai laikyti vairą, patiria pirmąsias slydimo ir jo suvaldymo pamokas ir tik po to įgyja teisę įgūdžius pademonstruoti trasoje“, – sako kartingo akademijos mokytojas Eimantas Micius.
Kad vaikai mokytųsi ir ugdytų įgūdžius kartu su bendraamžiais, akademijos auklėtiniai suskirstyti į keturias grupes. Pirmojoje – micro – vairavimo paslapčių mokosi mažiausieji (6–8 m.), kuriems patikėti vaikiški kartai.
Mini grupę sudaro labiau pažengę (9–11 m.), važiuojantys irgi su vaikiškais kartais.
Junior 1 grupėje tobulinasi 12–16 m. vaikai, važiuojantys su 9 AG kartu, o maždaug tokio pat amžiaus, tačiau labiau patyrę treniruojasi ir lenktyniauja su galingiausiais – 13 AG pajėgumą išvystančiais kartais.
Per savaitę skirtingų grupių lenktynininkams rengiamos 7 pamokos – jauniausiųjų grupių atstovams 2 kartus per savaitę po 2 važiavimus, o vyresniesiems – 1 kartą po 3 važiavimus.
Žinia, vaikai visada nori ir veržiasi lenktyniauti, tačiau kaip Plytinės kartodromo darbuotojai užtikrina dalyvių saugumą nelengvomis karantino sąlygomis?
„Tai yra svarbiausia mūsų užduotis ir kasdienis rūpestis, – sako Plytinės kartodromo vadovas Darius Jonušis. – Užsiėmimų tvarkaraštį pakoregavome taip, kad treniruotes vieni pradeda tik tada, kai ankstesnės grupės dalyviai jau būna apleidę kartodromą. Po kiekvienos treniruotės ar lenktynių rūpestingai dezinfekuojama visa technika ir inventorius, nuolat primename atvykusiems, kad rezultatus bei pasirodymų įspūdžius jie aptartų ne didesnėse kaip 3 asmenų grupėse“.
D. Jonušis džiaugiasi, jog šiemet pavyko gerokai atnaujinti vaikų naudojamą įrangą: šalmus, pošalmius, kaklo apsaugas ir kitą inventorių.
Tačiau didžiausia ir ilgai laukta permaina Plytinės kartodrome – tai nauja švieslentė, įsigyta ir sumontuota laimėjus konkursą, bendrai finansuojamą valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis ir administruojamą Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos. Dabar kiekvienas varžybų dalyvis, sukantis ratus trasoje, dideliame ekrane mato savo ir varžovų rezultatus ir gali čia pat koreguoti strategiją ar taktiką.
Šią naujovę jau perprato ir teigiamai įvertino ne tik kartingo akademijos lankytojai.
„Džiaugiuosi techniniu bazės progresu, o dar labiau – matydamas, kad mūsų akademijos auklėtiniai kaskart vairuoja vis saugiau ir atsakingiau“, – sako treniruočių procesą stebintis D. Jonušis.
Jis tvirtai įsitikinęs, jog kuo daugiau gatvėse ir užmiesčio keliuose važinės kartingo subtilybes pažinusių žmonių, tuo saugiau bus mums visiems.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi16
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?14
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas62
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Grėsminga promilių statistika3
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Perspėja automobilių pirkėjus: saugokitės pardavėjų gudrybių10
Naujų automobilių pirkėjai jaučiasi ramūs, nes dėl suteiktos garantijos jie bent kelerius metus gali nesirūpinti automobilio problemomis. Naudota transporto priemonė neretai atneša galvos skausmą. Specialistai pataria, kaip išsirinkti na...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau2
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...