- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kad reikia keisti automobilio variklio tepalus periodiškai, žino kiekvienas, tačiau specialistai pastebi, jog, nepaisant vis didėjančio automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis pasirinkimo, vairuotojai vis dar neišsiugdo įpročio pasirūpinti ir jų alyvos keitimu, nors tai – bene dažniausia gedimų priežastis.
Svarbus intervalas
"Pavarų dėžės, kaip ir variklio, alyvą reikia stebėti ir laiku keisti tokiais intervalais, kokius nurodo gamintojas. Ypač atidiems reikia būti automobilių su automatine pavarų dėže savininkams, nes čia net menkiausias alyvos trūkumas gali sukelti rimtų gedimų, o bet kokie eksperimentai kainuoti brangiai", – esminį principą įvardija "Total" atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovo Andrzejus Husiatynskis.
Pasak techninio skyriaus vadovo, automatinės pavarų dėžės alyvą reikia keisti priklausomai nuo dėžės tipo ir nuvažiavus skirtingą kiekį kilometrų.
"Vairuotojams, kurių automobiliuose įtaisyta dvigubos sankabos transmisija (DSG), ypač populiari "Volkswagen", "Audi", "Ford" ar "Porsche" markės automobiliuose, alyvą keisti patariama kas 50–80 tūkst. km. Jeigu jūsų automobilio transmisija belaipsnė (CVT) – tuomet keisti alyvą rekomenduojama kas 60–120 tūkst. km", – patarė specialistas.
Ekspertas pastebi, kad alyvos keitimo intervalas dažniausiai būna nurodytas automobilio gamintojo rekomendacijose, tačiau pasitaiko ir tokių atvejų, kada kai kurie automobilių gamintojai nurodo, jog pavarų dėžei nereikalinga jokia priežiūra. A.Husiatynskio teigimu, net ir tokiu atveju, nuvažiavus 250 tūkst. km reikia keisti alyvą ir filtrus, patingėjus tuo pasirūpinti neišvengiama problemų.
Gedimo priežastis
Autoserviso vadovo Tomo Marecko teigimu, ne visi vairuotojai supranta, kad automatinėms pavarų dėžėms alyvos keitimas yra būtinas. Prisirinkę klaidinančios informacijos vairuotojai nusprendžia to nedaryti, tačiau vėliau vis tiek yra priversti kreiptis pagalbos.
"Naujų automobilių savininkai nekeisdami alyvos gali nuvažiuoti ir 200 tūkst. km, tačiau vėliau vis tiek susidurs su problemomis. Net ir tuo atveju, jei nusipirkus dėvėtą automobilį vairuotojas laiku pastebi, kad nebuvo keista automatinės pavarų dėžės alyva ir tuo pasirūpina, labai tikėtina tolimesnių problemų išvengti nepavyks, nes alyvos keitimas – prevencinis veiksmas", – apie darbe pasitaikiančias situacijas pasakoja ekspertas.
T.Marecko teigimu, jeigu vairuotojas neranda gamintojo pateiktos informacijos apie automobilio alyvos keitimo intervalą, o automobilio prietaisų skydelyje nėra įrengta įspėjimo lemputė, užsideganti, kai kyla problemų su pavarų dėže, tuomet reikėtų įvertinti pačios alyvos būklę. Pirmieji požymiai – patamsėjusi spalva ir juntamas naftos produktų degimo kvapas. "Naujai pakeista, tvarkingos automatinės transmisijos alyva yra rausvos, žalsvos arba gelsvos spalvos, tad, jei pavarų dėžės karteryje matoma alyva yra pageltonavusi ar net pajuodavusi, ją reikia keisti", – aiškino T.Mareckas.
Pagailėjus pinigų kokybiškai alyvai ir pasirinkus pigesnę, vėliau tenka kelias dešimtis kartų daugiau sumokėti už transmisijos remontą.
Specialisto teigimu, labai svarbu periodiškai patikrinti automatinės pavarų dėžės alyvos lygį, nes tai – viena iš dažniausių automatinių pavarų dėžių gedimo priežasčių. "Pirmas signalas – jei pavarų dėžė pavaras pradėjo perjungti aštriau. Pavarų perjungimas važiuojant automobiliu su automatine pavarų dėže turi vykti sklandžiai, tad jei pajutote, kad aukštesnė pavara jungiama pavėluotai, turėtume patikrinti pavarų dėžės alyvos lygį", – teigė specialistas.
T.Marecko teigimu, nauji automobilių modeliai dažniausiai nebeturi alyvos lygio matuoklio, todėl pačiam tai atlikti ne visada įmanoma. Netikrinant ar nekeičiant pavarų dėžės alyvos, ilgainiui gali tapti sunku įjungti pavarą arba jas jungiant bus juntamas trūkčiojimas. Blogiausiu atveju pavarų išvis bus neįmanoma įjungti ir automobilį teks transportuoti į autoservisą.
Permoka siekdami sutaupyti
Ekspertai įspėja, kad dažniausiai klaidas vairuotojai daro bandydami sutaupyti. A.Husiatynskis akcentuoja, kad ypač svarbu naudoti tik tos specifikacijos ir sertifikacijos alyvą, kurią nurodo automobilio gamintojas.
"Pagailėjus pinigų kokybiškai alyvai ir pasirinkus pigesnę, vėliau tenka kelias dešimtis kartų daugiau sumokėti už transmisijos remontą, todėl ypač svarbu atsižvelgti ir į alyvos kokybę. Taip pat patartina rinktis tų gamintojų produktus, kurie tiesiogiai bendradarbiauja su automobilių gamintojais ir vairuotojams gali pasiūlyti specializuotas alyvas įvairių tipų transmisijoms", – aiškino "Total" atstovas.
Kita dažniausiai pasitaikanti klaida, pasak T.Marecko, tinkamos specializacijos neturinčių meistrų pasirinkimas arba eksperimentavimas savo jėgomis. "Meistras, įgudęs keisti variklio alyvą, nebūtinai sugebės pakeisti transmisijos alyvą. Bandyti sutaupyti ir šiuo darbus atlikti savarankiškai taip pat nėra gera mintis. Be specialios įrangos iš pavarų dėžės pavyks išleisti tik apie 30–50 proc. senos alyvos, o joje likusi didesnė senos alyvos dalis neužtikrins gero tolimesnio automatinės pavarų dėžės darbo", – aiškina specialistas. Šiandien automatinės pavarų dėžės alyvos keitimas, priklausomai nuo reikiamo jos kiekio, gali kainuoti nuo 25 eurų. Palyginti, automatinės pavarų dėžės remonto kaina, patingėjusiems ją tinkamai prižiūrėti, gali skirtis ir aštuonis kartus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Amerikiečiai pribloškė kinus: įvedė drakoniškus tarifus elektromobiliams2
Artėjant prezidento rinkimams Džo Bidenas paskelbė, kad beveik keturis kartus, iki 100 proc., padidins muitus iš komunistinės Kinijos importuojamiems elektromobiliams. Dėl tokių amerikiečių sankcijų ir Europos Sąjungai teks skubiai spręsti, k...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau12
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Atskleistas 2025 metų Dakaro ralis: naujovės ir iššūkiai1
Šeštadienio vakarą, 2025-ųjų Dakaro ralio prezentacijos metu buvo atskleistas preliminarus lenktynių maršrutas bei pakoreguoti varžybų principai. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi18
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?16
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas64
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Į ateities kelius – be vairuotojo1
Ateities transporto sistemoms skirtos technologijos žengė dar vieną žingsnį į priekį: bendrovė „Hyundai“ paskelbė, kad jos elektromobilio „Ioniq 5“ pagrindu sukurtas robotaksi Jungtinėse Amerikos Valstijose išlaikė egz...
-
Grėsminga promilių statistika3
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Kelius remontuos iki vėlyvo rudens1
Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“, šiemet suplanavusi didelės apimties kelių ir jų infrastruktūros atnaujinimo darbų, prašo eismo dalyvių kantrybės. ...