- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilį paruošti būtina kiekvienam sezonui – artėjant žiemai tai daugeliui atrodo savaime suprantama, tačiau vasarą į kai kuriuos procesus vairuotojai dar vis moja ranka.
Vis dėlto specialistai su jų argumentais nesutinka ir įspėja apie dėl tokio elgesio gresiančius padarinius.
"Automobilio paruošimas vasaros sezonui – daug nesudėtingų procedūrų, kurias reikėtų atlikti po šaltojo metų laikotarpio. Vis dėlto vairuotojai kartais dalį procedūrų praleidžia dėl laiko ar finansų trūkumo, o vėliau nukenčia dvigubai – dėl netikėtai nutrūkusios kelionės ar keliskart išaugusios remonto sąmatos. Mąstyti siūlau taip: jei automobilis naudojamas ištisus metus, tai ir jo priežiūrai skirti laiko reikia visais sezonais", – teigia Autoplius.lt portalo komunikacijos vadovas Matas Buzelis. Pirmiausia specialistas siūlo pasirūpinti, kad automobilis turėtų vasarines padangas. Į klausimą: "Ar tikrai vasarą reikia vasarinių padangų" geriausiai atsako nepriklausomi bandymai, o vieni išsamiausių yra atliekami Didžiojoje Britanijoje įkurtos "Tyre reviews" organizacijos.
Jei automobilis naudojamas ištisus metus, tai ir jo priežiūrai skirti laiko reikia visais sezonais.
Vienas naujausių "Tyre Reviews" testų – skirtingų tipų padangų palyginimas esant 15–18 laipsnių šilumai. Stabdant nuo 80 iki 8 km/val. ant šlapios kelio dangos vasarinėms padangoms užteko 33,97 m, žieminėms – 34,82 m, o universalioms – 35,54. Ant sausos kelio dangos skirtumai didesni – vasarinėmis padangomis apautą automobilį pristabdyti nuo 96 iki 8 km/val. pavyko nuvažiavus 36,2 m, universaliomis – 41,65, o žieminėmis – 42,92 m. Skirtumas tarp vasarinių ir žieminių padangų atrodo nedidelis – vos daugiau nei 6 m. Tačiau tai dviejų vidutinių pėsčiųjų perėjų plotis.
Saugumas nėra vienintelis argumentas, kodėl reikėtų naudoti vasarines padangas. Automobilis su jomis bus ekonomiškesnis nei su žieminėmis, važiuos tyliau, o pačios padangos dėvėsis lėčiau, todėl dviejų skirtingiems sezonams pritaikytų komplektų naudojimas pasiteisina ir finansine prasme. Skaičiuojama, jog automobilis su žieminėmis padangomis vartoja apie 10 proc. daugiau degalų nei vasarinėmis, o tai vieno sezono metu gali virsti šimtais eurų.
Artėjant vasarai, vien padangų pakeisti neužtenka – reikėtų skirti laiko ir dalį išlaidų numatyti kitiems būtiniems dalykams kaip valytuvai, langų plovimo skystis, aušinimo sistema, salono filtras.
"Nei į langų plovimo, nei į variklio aušinimo sistemas nereikėtų pilti vandens. Jis kalkėja ir dėl šios savybės sistemos gali būti užkimštos, sugesti siurbliai ir kitos dalys. Taip vieną kartą sutaupant kelis eurus, galima prisidaryti bėdų, kurios kainuos kelis šimtus", – aiškina M.Buzelis.
Tinkamai reikia pasirūpinti ir ventiliacija – pakeisti salono filtrą bei papildyti kondicionavimo sistemą šaltnešiu (freonu), atlikti jos dezinfekciją. Tai kelias dešimtis eurų kainuojantys dalykai, tačiau jų nepadarius, komfortiška kelionė gali baigtis pačiu netikėčiausiu metu.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?53
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...