Pereiti į pagrindinį turinį

„Ecoservice“ vadovas: nauja atliekų tvarkymo sistema paslaugų neatpigino

2018-08-04 03:00

Nuo gegužės 1 dienos Vilniuje įsigaliojusi nauja atliekų tvarkymo sistema atliekų tvarkymo neatpigino, taip pat ji neatsižvelgia į individualius vartotojų poreikius, sako atliekų tvarkymo įmonės „Ecoservice“ valdybos pirmininkas Saulius Budrevičius.

„Ecoservice“ vadovas: nauja atliekų tvarkymo sistema paslaugų neatpigino
„Ecoservice“ vadovas: nauja atliekų tvarkymo sistema paslaugų neatpigino / D. Labučio / ELTOS nuotr.

Jo teigimu, iki reformos miestiečiai, gyvenantys Vilniuje, mokėdavo vidutiniškai 116 eurų už toną tvarkomų atliekų, po reformos paslaugos pabrango 0,89 euro.

„Dabar kaina už toną yra lygiai ta pati, 0,89 euro brangesnė, todėl kalbėti apie atpigimą nėra pagrindo“, - penktadienį žurnalistams sakė S. Budrevičius.

Jo teigimu, įsigaliojus naujai tvarkai, už paslaugas turi mokėti visi vartotojai, todėl surenkama daugiau lėšų ir atrodo, kad paslaugos atpigo.

„Tiesiog surenkamas didesnis krepšelis pinigų, o kaina sutvarkymo išlieka ta pati, tačiau yra didesnis mokėtojų ratas, todėl daliai vartotojų (paslaugos, - ELTA) atpigo. Tiems, kurie ne pilna apimtimi naudojosi, pabrango“, - kalbėjo „Ecoservice“ valdybos pirmininkas.

Jo teigimu, naujoji tvarka neskatina rūšiavimo, nes paslaugos kaina nesikeičia realiu laiku ir nepriklauso nuo išmetamų atliekų kiekio.

Taip pat, kaip kalbėjo S. Budrevičius, po gegužės 1 dienos neatsižvelgiama į individualius vartotojų poreikius - kitaip, nei buvo iki reformos, kai buvo galima patiems sudaryti sutartis su atliekas tvarkančiomis įmonėmis.

Dabar kaina už toną yra lygiai ta pati, 0,89 euro brangesnė, todėl kalbėti apie atpigimą nėra pagrindo.

„Natūralu, kad kiekvienam yra skirtingi poreikiai, vartotojai turėjo teisę sutarti su tvarkytoju dėl individualios apimties ir gaudavo individualią kainą. Galiojo konkurencinga atliekų tvarkymo kaina, atliekų turėtojas galėjo rinktis ir atliekų tvarkytoją, ir kainą“, - teigė jis.

Jis taip pat pažymėjo, kad, įsigaliojus reformai, vartotojai nebuvo tinkamai informuoti apie prievolę išstumti konteinerius į nustatytas vietas, numatytu laiku atrakinti vartus ir pan.

„Jei mes randame užrakintus vartus, nepravažiuojamą kelią, turime atvažiuoti antrą, trečią, o kartais ir penktą ar šeštą kartą“, - akcentavo jis ir taip pat pabrėžė, kad, jo žiniomis, savo pareigų nevykdantys vartotojai nėra įspėjami.

Kalbėdamas apie viešąjį pirkimą, S. Budrevičius sakė, kad jis buvo organizuotas senų duomenų pagrindu, ir duomenys, kurie pateko į šios dienos sutartį, buvo 2014 metų.

„Pasikeitimai vyksta labai greitai, kiekviena dieną padaugėja vartotojų, statoma infrastruktūra ir pan.“, - sakė jis.

Jo teigimu, įmonė nutraukia sutartį, nes sudarytų sutarčių atsakomybių ribos neatitinka realaus fakto.

„Jei mes atliktume paslaugą tik tiek, kiek numatyta pagal sutartį, mieste įsivyrautų chaosas, miestas taptų taršos objektu“, - akcentavo jis.

Anot jo, įmonei teko dvigubai padidinti automobilių bei darbuotojų skaičių, taip pat padidėjo investicijos į konteinerių kiekį, patirta nenumatytų darbo užmokesčio kaštų.

Jo teigimu, savivaldybė turėtų paskelbti naują viešąjį pirkimą, įvertinant apimtis ir vartotojų lūkesčius.

„Mūsų manymu, pats labiausiai civilizuotas būdas yra savivaldybei paskelbti naują konkursą ir parinkti naujus tiekėjus. Nutraukus sutartį, atsiranda galimybė iš naujo įvertinti pirkimo apimtis, miestiečių lūkesčių realizavimą, svarbu įvertinti skaidrų lėšų paskirstymą tarp atliekų tvarkymo sistemos dalyvių - tvarkytojų, sąvartyno, Vilniaus atliekų sistemos administratoriaus (VASA) ir pan.“, - kalbėjo S. Budrevičius.

Taip pat, jo teigimu, esant skirtingiems poreikiams, turi būti teisė rinktis, nes gali skirtis atliekų tvarkymo dažniai, konteinerių buvimo vieta, patekimas prie konteinerio (pulteliu, raktu, paskambinus telefonu ar pan.), taip pat papildomos paslaugos (šachtų patalpų dezinfekcija, atliekų surinkimas maišais, nuo žemės ir kt.

Kaip sakė „Ecoservice“ generalinė direktorė Daiva Skrupskelienė, paskelbus naują konkursą, įmonė jame dalyvautų.

Vis dėlto „Ecoservice“ valdybos pirmininkas pripažino, kad naujoji reforma turi ir teikiamų pusių: visi atliekų turėtojai moka mokestį, o miestas aiškiai padalytas į zonas.

ELTA primena, kad „Ecoservice“ ir UAB „VSA Vilnius“ Vilniaus miesto savivaldybės administracijai pranešė dėl patiriamų nuostolių norinčios stabdyti paslaugų teikimo sutartį. Tačiau savivaldybė žada, kad pokyčių vilniečiai nepajus, - pagal sutartį, esami vežėjai atliekas veš dar 12 mėnesių, o per tą laiką bus įgyvendintas naujas konkursas.

Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Julius Morkūnas anksčiau sakė, kad toks verslo įmonių sprendimas yra normalus, nes atliekų tvarkytojai pripažino konkurse neįvertinę visų aplinkybių ir pasiūlę per mažą kainą.

Gegužės 1 dieną Vilniuje įsigaliojo atliekų išvežimo reforma. Nuo tos dienos Vilnius padalintas į penkias dalis. Šiaurinę, rytinę ir vakarinę zonas aptarnauja „Ecoservice“, centrinę - „VSA Vilnius“, pietuose dirba „Ekonovus“, primena ELTA.

Pereinamuoju laikotarpiu kai kur buvo vėluojama vežti šiukšles, dėl to meras ir savivaldybė sulaukė daug kritikos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų