Pereiti į pagrindinį turinį

„Vilniaus – Europos G taško“ reklama supykdė bažnyčią

Kitą savaitę užsienyje startuos Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje Vilnius bus pristatomas kaip „Europos G taškas“.

Savivaldybės nuotr.

„Go Vilnius“ Londone ir Berlyne ketvirtadienį startuosiančios internetinės reklamos pagrindinė mintis yra tai, jog Vilnius – neatrastas Europos lobis, kurį aptikti nuostabu, teigia savivaldybės verslo plėtros ir turizmo agentūra „Go Vilnius“.

Reklama anglų kalba skelbia: „Vilnius yra Europos G taškas. Niekas nežino, kur jis, bet kai kai jį randa – tai nuostabu“. Plakatuose – jaunuolių nuotraukos.

Pasak „Go Vilnius“, reklama orientuota į 18-35 metų jaunuolius.

Kampanija sukurta remiantis internete šiemet sausį, Vilniui švenčiant 695-ąjį gimtadienį, žaibiškai išplitusia buvusių sostinės reklamos mokyklos „The Atomic Garden“ studentų Jurgio Ramanausko ir Skaistės Kaurynaitės idėją. Plakate pavaizduota jauna mergina, sugniaužusi paklodę–žemėlapį ties ta vieta, kur turėtų būti Vilnius.

Ją aprašė ir užsienio žiniasklaida.

Vystant reklamą prisidėjo kūrybinis darbuotojas Ugnius Mikšta.

„Pagrindinė kampanijos įžvalga yra ta, kad mažai kas žino, kur Vilnius iš tikrųjų yra, bet kai atvažiuoja, visi būna labai patenkinti ir pamilsta Vilnių. Ši įžvalga kilo iš pokalbių su užsieniečiais. Kai formuluoji mintį, kad yra vieta, kurios niekas nežino, bet kai ją atranda, visi būna labai patenkinti, tai g-taškas pasisiūlo lyg savaime“, – pasakoja J. Ramanauskas.

Kai formuluoji mintį, kad yra vieta, kurios niekas nežino, bet kai ją atranda, visi būna labai patenkinti, tai g-taškas pasisiūlo lyg savaime.

Reklaminės kampanijos metu internetinės reklamjuostės ir vaizdo klipai ves į specialiai sukurtą interneto tinklalapį. Jame, siekiant išlaikyti lankytojų dėmesį ir paskatinti juos pažinti Vilnių, bus kviečiama žaisti specialų žaidimą: čia bus pateikiama keletas klausimų, tuomet lankytojui bus pasiūlytas asmeniškai jam pritaikytas Vilniaus lankytinų vietų žemėlapis.

Tvirtinama, kad skirtingai nuo tradicinių turistinių miesto žemėlapių, čia vartotojai ras ir parkus, ir dizainerių parduotuves, ir restoranus, ir aktyvias pramogas.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius tikina, kad bendraujant su užsienio investuotojais, žurnalistais, oficialių delegacijų atstovais, dauguma jų teigia, kad pirmą kartą atvykus į Lietuvos sostinę jų įspūdžiai gerokai pranoksta lūkesčius, tad jie susižavi Vilniumi.

„Jie to nesitiki, todėl labai nustemba. Iš vienos pusės toks įvertinimas labai malonus, iš kitos pusės – jis byloja apie nepakankamą Vilniaus vardo žinomumą pasaulyje“, - teigia R. Šimašius.

Vilniaus turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė tikisi, kad šmaikšti kampanijos žinutė išskirs Vilnių informacinio triukšmo fone ir paskatins potencialius keliautojus domėtis Vilniumi, o tai galiausiai padės atrasti ir sostinės kultūrinį paveldą, renginius, aktyvias pramogas ir miesto gamtą.

„Vilniui neužtenka tradicinių rinkodaros priemonių. Tam, kad pranoktumėme konkurentus, turime imtis drąsių, dėmesį patraukiančių veiksmų. Džiaugiamės, kad jauni kūrėjai pasiūlė idėją, verčiančią diskutuoti, aptarinėti, dalintis ir galų gale domėtis Vilniumi“, - sako I. Romanovskienė.

„Go Vilnius“ pažymi, kad Lietuvos sostinė šiemet sulaukė nemažai užsienio žiniasklaidos dėmesio: aplankyti Vilnių rekomendavo „The New York Times”, pagrindiniai britų naujienų portalai „The Guardian“ ir „The Independent“, Prancūzijos, Vokietijos ir Suomijos žiniasklaida.

Anot sostinės reklamos agentūros, dažniausiai publikacijose ir reportažuose sostinė įvardijama kaip neatrasta. Pavyzdžiui, „Lonely Planet“ Vilnių pavadino neatrastu Europos deimantu bei šiemet Lietuvos sostinę paskelbė viena iš dešimties karščiausių Europos kelionių krypčių.

Kunigas R. Doveika: reklama vers jaustis nejaukiai

Kunigas Ričardas Doveika sako, kad užsieniui skirta reklama, vaizduojančia Vilnių kaip „Europos G tašką“ bus sukurta dviprasmybė, versianti vilniečius nuolat aiškintis ir jaustis nejaukiai.

Manau, kad tai yra pakankamai neskoningas Vilniaus miesto pristatymas pasauliui.

„Bus sukurta dviprasmybė, kur reikės daug aiškintis, ar mes esame aukštos kultūros, mažo krašto, bet didingos valstybės teritorija, ar esame pagarbos vyro, moters orumui kraštas, ar mes iš tikrųjų esame atsakingi už savo jaunąją kartą ir galime sudominti save kaip valstybę, kaip miestą ir kitomis galimybėmis, ar jau viskas išsemta ir atkreipti dėmesiui belieka tik G taškas“, – BNS penktadienį teigė R. Doveika.

„Manau, kad reklama bus pirmoji turbūt pasaulyje reklama, reklamuojanti miestą ir sukurianti dviprasmybę, dėl kurios miestelėnams teks daug kartų aiškintis ir jaustis nepatogiai“, – pridūrė jis.

Vilniaus arkivyskupijos kurija kol kas nepateikė oficialios pozicijos dėl sostinės reklamos ir svarsto tai padaryti vėliau, BNS sakė atstovė spaudai Santa Kančytė.

Tuo metu Vilniaus šv. Juozapo (Pilaitės) parapijos klebonas R. Doveika pabrėžė, kad rugsėjį vyksiantis popiežiaus Pranciškaus vizitas sutelks į Lietuvą ne tik Europos, bet ir viso pasaulio tikinčiųjų, politikų žvilgsnį.

Reklama – po tarptautinės orgazmo dienos

Kunigas pastebėjo, kad vizito data simbolinė – jis vyks dieną po to, kai Lietuva mini sovietinės kariuomenės išvedimą iš valstybės. Savo ruožtu Vilnius reklamą užsieniui, anot jo, pristatys iškart kitądien po tarptautinės orgazmo dienos – rugpjūčio 9-ąją.

Pasak jo, popiežius vizitu skelbia vilties žinią, o pats Vilnius pasauliui bus pristatytas kaip daugiakultūrinis, gailestingumo miestas, menantis Mindaugo, Gedimino ir Jogailos laikus, kuomet kūrėsi ir klestėjo valstybė, tautinės bendruomenės, amatai.

„Dabar mums reikalinga viltis, kai kartais mes nusiviliame vieni kitu, bandome emigruoti, nepatinka vienokie ar kitokie valdžios sprendimai, mūsų gyvenimo pasirinkimai. Tas vilties šūkis ir padrąsinimas yra stulbinantis ir reikalingas“, – sakė dvasininkas.

Anot jo, šiame kontekste įsiliejanti Vilniaus reklama, „kelia nevienareikšmiškus pamąstymus“.

„Manau, kad tai yra pakankamai neskoningas Vilniaus miesto pristatymas pasauliui dėl kelių dalykų: mes vis dar bandome nusimesti nuo savęs senosios Europos žvilgsnį, kad Europa kartais net ir dabar žiūri į šalis iš rytų, kaip į pigaus pasilinksminimo šalis, kur gražios ir prieinamos merginos yra pagrindinis kelionės tikslas“, – dėstė R. Doveika.

Jo nuomone, reklama taip pat keista turint omenyje pasaulyje išpopuliarėjusį „#MeToo“ judėjimą, pabrėžiantį pagarbą moteriai, vyrui ir jų tarpusavio santykiams, skirtumą tarp civilizuoto elgesio ir „apspangusios nuo alaus aistros“.

„Dabar tarsi Vilnius duoda žinią: jūs ten, Europoje, darykite „#MeToo“, o pas mus tai bus gal net ekonominio skatinimo priemonė“, – kalbėjo kunigas.

Sostinės verslo plėtros ir turizmo agentūros „Go Vilnius“ vadovė Inga Romanovskienė BNS teigė, kad naujos reklamos ir popiežiaus vizito sieti nereikėtų.

Pabrėžiama, kad „G taško“ reklama orientuota į Jungtinės Karalystės ir Vokietijos didmiesčių 18-35 metų jaunimą.

Savo ruožtu R. Doveika akcentuoja, kad 16-35 metų jaunimo paraiškos savanoriauti popiežiaus vizito renginiuose Vilniuje viršijo visus lūkesčius ir, anot jo, įrodo, kad jaunimas vadovaujasi kitokiomis vertybėmis.

Dvasininko nuomone, Vilniui šia reklama nepavyks atsikratyti pigios pasilinksminimų šalies stereotipo. Jis kaip pavyzdį pateikia senąsias Europos valstybes, kurios bent jau oficialiai stengiasi nelaidyti užuominų apie galimus pasilinksminimus.

„Net ir daugelis senųjų šalių, pavyzdžiui, Amsterdamas, tikrai nereklamuoja savo raudonųjų žibintų kvartalo (...). Las Vegasas, nors ir turi šūkį „Kas nutinka Vegase, lieka Vegase“, bet save pristato kaip pramogų miestą visai šeimai. Ar jūs Tailando Turizmo departamente rasite žinutę apie tuos „turizmo ypatumus“, kuriuos galima atrasti? Niekada negirdėsite. O mes reklamuojame“, – stebėjosi kunigas.

Reklama, anglų kalba skelbianti „Vilnius yra Europos G taškas. Niekas nežino, kur jis, bet kai kai jį randa – tai nuostabu“, bus pradėta rodyti kitą savaitę Londone ir Berlyne.

Reklamos plakate pavaizduota jauna mergina, sugniaužusi paklodę–žemėlapį ties ta vieta, kur turėtų būti Vilnius.

Pasak „Go Vilnius“ atstovų, reklama Vilnių siekiama pristatyti kaip neatrastą Europos lobį, kurį aptikti yra nuostabu.

Stiprina sekso turizmo miesto įvaizdį

Lietuvos Katalikų bažnyčia kritikuoja sostinės reklaminę kampaniją – anot Vilniaus arkivyskupo Gintaro Grušo, reklama stiprina Vilniaus, kaip sekso turizmo miesto įvaizdį ir išnaudoja reklamai moters lytiškumą.

Savo ruožtu Vyriausybės kanceliarija ragino Vilnių nukelti Vilniaus, kaip „Europos G taško“ reklaminę kampaniją, kad ši būtų vykdoma jau po popiežiaus Pranciškaus vizito rugsėjį.

„Popiežiaus vizitas šios Vilniaus reklaminės kampanijos kontekste nėra esminis dalykas. Svarbiausia, ką mes patys apie save galvojame ir ar tikrai norime reklamuotis tokiu būdu, kuris galimai sustiprina Vilniaus kaip sekso turizmo miesto įvaizdį ir išnaudoja reklamai moters lytiškumą“, – BNS arkivyskupijos kurijos perduotame komentare teigia G. Grušas.

Pasak jo, Bažnyčia su valstybe aktyviai veikia Šv. Mortos grupėje, kovodama su moderniomis prekybos žmonėmis formomis, o viena iš šio skaudaus reiškinio priežasčių yra moters sudaiktinimas.

„Apmaudu, kad reklamos kūrėjai ir užsakovai nepagalvoja apie tuos, kuriems ši reklama bus skaudi – tai nuo prekybos žmonėmis nukentėjusios moterys ir jų artimieji ne tik Lietuvoje, bet ir Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje ir kitur, kur ši reklama bus rodoma“, – pabrėžė Lietuvos Katalikų bažnyčios vadovas.

Anot jo, nors reklamos specialistai mėgsta sakyti, kad „seksas parduoda“ liūdna tikrovė yra ta, kad jis taip pat yra perkamas.

„Ši moters seksualumą išnaudojanti kampanija Vilnių parduoda pigiausiu būdu ir lieka neatsakytas klausimas, kokia dalis vilniečių norėtų tapatintis su tokiu miesto įvaizdžiu. Pakviesti turistus yra svarbu, bet dar svarbiau patiems sau atsakyti, kas mes esame, kokios vertybės yra mūsų pamatas ir kuo mes iš tiesų unikalūs ir vertingi pasaulyje“, – sakė G. Grušas.

Vyriausybės kancleris prašė reklamą vėlinti

Savo ruožtu Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis dar liepą paragino Vilniaus merą Remigijų Šimašių atidėti kampaniją.

„Norėtume priminti, kad šiuo metu pasaulyje dominuoja socialinė reklama, kuri skatina žmones prisidėti prie geresnio pasaulio kūrimo. Siūlome išdiskutuoti, kaip ši miesto reklaminė kampanija dera su ilgalaike Vilniaus miesto strategija, miesto vertybėmis. Jei nuspręsite, kad kampaniją vykdyti vis dėlto tikslinga, prašytume nukelti jos įgyvendinimą po popiežiaus Pranciškaus vizito 2018 metų rugsėjo 22-23 dienomis“, – rašte Vilniaus merui rašė A. Stončaitis.

Kancleris BNS sakė pradžioje dar abejojęs, ar pasirašyti šį kanceliarijos darbuotojų parengtą raštą, tačiau galiausiai tai padarė. Jis sakė nevykdęs jokio spaudimo, tik geranoriškai prašęs reklamą nukelti.

„Dalykas paprastas, vienu metu diametraliai priešingos idėjos eina: popiežiaus vizitas, suvienijimo idėja ir šita, visiškai kita. Rašte mes nenaudojame nieko, nesakome, kad galima ar negalima – jokių tokių vertinimų nėra, tik prašome, kad galbūt dar kartą apsvarstytų, kad laike skirtųsi. Jei miestas priims kitaip – bus kitaip. Mes neribojame saviraiškos“, – aiškino Vyriausybės kanceliarijos vadovas.

Savo ruožtu „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė ragino nesieti popiežiaus vizito ir reklamos, kadangi „G-spot“ kampanija pasibaigs likus beveik mėnesiui iki pontifiko kelionės į Baltijos šalis.

Ji pabrėžia, kad „Go Vilnius“ yra parengusi ir kitą, piligrimams skirtą aktualią informaciją ir piligriminį maršrutą.

Kitą savaitę Berlyne ir Londone pasirodysianti reklama, daugiausia internete skelbs: „Vilnius yra Europos G taškas. Niekas nežino, kur jis, bet kai jį randa – tai nuostabu“.

Vilnius atkerta kritikams

Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis penktadienį pareiškė, kad sostinę kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama yra geriausia tarptautinei rinkai.

Taip savivaldybė atsakė į Vyriausybės prašymus atidėti reklamos kampanijos pradžią iki kol baigsis rugsėjį vyksiantis popiežiaus Pranciškaus vizitas.

„Mes tikrai neplanuojame atidėti šios kampanijos, kuri, manau, yra pati geriausia Vilniaus reklama tarptautinei rinkai ir gerokai lenkia bet kokį produktą, kuris buvo pagamintas nacionalinių agentūrų“, – žurnalistams sakė P. Poderskis.

Pasak jo, ši reklama yra „socialiai atsakinga ir kviečia kurti geresnį pasaulį“.

Administracijos direktorius taip pat atmetė Lietuvos Katalikų bažnyčios kritiką, kad „G taško“ reklama stiprina Vilniaus kaip sekso turizmo miesto įvaizdį.

„Manau, kad tai yra radikaliai klaidinga nuostata ir jiems reikėtų arba geriau susipažinti su pačia reklama, arba patiems atsakyti, kodėl jie tokius dalykus įžvelgia vienokioje ar kitokioje reklaminėje produkcijoje“, – kalbėjo P. Poderskis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų