Quantcast

Streikuojančių sostinės vairuotojų profsąjunga į derybas su VVT neatvyko

  • Teksto dydis:

Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) ir streikuojančių darbuotojų profsąjungos derybos trečiadienį neįvyko į jas neatvykus pastarųjų atstovams.

„Šiandien į derybas Darbuotojų profesinę sąjunga buvo kviesta 13 val., tačiau neatvyko“, – BNS informavo bendrovė. Tęsti jas profsąjunga kviečiama ketvirtadienio rytą.

Anot VVT, jau įvyko septyni derybiniai susitikimai bei du mediacijos posėdžiai.

Nerimauja dėl anksčiau sutartų punktų

Profesinė sąjunga trečiadienį žiniasklaidai išplatino laišką, kuriame teigiama, kad negavo iš bendrovės aiškaus atsakymo dėl derybose jau sutartų naujos kolektyvinės sutarties ir pasirašytų punktų statuso.

„Profesinė sąjunga gavusi aiškų atsakymą iš bendrovės vadovo, kuriame bus pateikta aiški ir nedviprasmiška pozicija dėl sutartų punktų statuso, jį įvertins ir tęs derybas nauju šalių sutartu laiku“, – rašoma profsąjungos pranešime.

Darbuotojų profesinė sąjunga teigia, jog derybinės šalys neturi teisės „imti jau šalių suderėtų punktų įkaitais ir derybose jais naudotis kaip šantažo įrankiu, siekiant daryti spaudimą derybose“.

L. Balandžio / BNS nuotr.

Anot profsąjungos, bendrovė gruodžio 1 dieną raštu „Dėl kolektyvinės sutarties derybų inicijavimo“ pažymėjo, kad derybose nori iš naujo derėtis dėl keturių jau sutartų ir protokoluose pasirašytų punktų.

Įmonė laikosi aiškios pozicijos derybose koncentruotis ieškant sutarimo „dėl profesinės sąjungos iškeltų reikalavimų“.

Profesinė sąjunga teigia, kad antradienį derybose bendrovė pakeitė savo poziciją dėl šalių jau aptarto punkto – dėl profesinės sąjungos papildomos teisinės apsaugos.

„Tokie bendrovės vadovo nuotaikų pokyčiai bei nenuoseklumas rodo siekį ne siekti sutarimo, o įvesti destrukciją derybose“, – skelbia profsąjunga.

Pasiūlė tam tikrus pakeitimus

Kaip informavo VVT, įmonė, dar anksčiau pasitraukdama iš ketinimų protokolo ji akcentavo, kad yra pasiruošusi derėtis ir sudaryti kolektyvinę sutartį.

„Net ir ketinimų protokolo nutraukimas buvo pasirinktas kaip išeitis tik todėl, kad profesinė sąjunga atsisakė pakeisti du ketinimų protokolo punktus bendru sutarimu“, – informavo bendrovės atstovė Giedrė Buivydaitė.

Anot jos, VVT siekė nuo lapkričio 1 dienos susitarti dėl naujos darbo užmokesčio struktūros, kurią išsamiai pristatė profesinei sąjungai pastarųjų dviejų mėnesių posėdžiuose „ir su kuria profesinė sąjunga dabar, kolektyvinės sutarties derybų metu, jau iš esmės sutiko“.

„Dėl to labai džiaugiamės, kadangi turime bendrą tikslą – pritraukti naujų vairuotojų, gerinti esamų darbuotojų darbo sąlygas, efektyvinti VVT veiklą“, – sakė G. Buivydaitė.

Įmonė primena, kad nutrūkus ketinimų protokolui lapkričio 21-ąją pereita prie galimybės toliau derėtis mediacijos proceso apimtyje  dalyvaujant trečiajai šaliai, tačiau profesinė sąjunga prieš šį posėdį įspėjo apie streiką, o susitikus posėdyje nesutiko tęsti dialogo.

„Bendrovei tuo tarpu profesinė sąjunga kelia tuos pačius daugiau nei prieš metus suformuluotus streiko reikalavimus, nepaisant bendro šalių darbo mediacijos metu ir jau iki to laiko aptartų korekcijų – įvyko du mediacijos posėdžiai, septyni šalių derybinių grupių susitikimai“, – sakė atstovė.

Pasak jos, bendrovė gruodžio 1 dieną kreipėsi į profesinę sąjungą, siekdama ne pasyviai laukti streiko, o inicijuoti šalių derybas dėl kolektyvinės sutarties.

Tos dienos rašte buvo nurodyti ir ankstesnėse derybose sutarti punktai, kai kurie jų užfiksuoti dar birželį, tad dėl kurių per ilgai užtrukusį derybinį laikotarpį „reikalingi tam tikri pakeitimai“, informavo bendrovė.

VVT informavo, jog bendrovė jau sutiko į kolektyvinę sutartį įtraukti tam tikrus įsipareigojimus: punktą dėl darbuotojo pareigos atlyginti žalą įvykus eismo įvykiui, punktą dėl profesinei sąjungai numatyto papildomo finansavimo, kuris siekia 4500 eurų per mėnesį, trumpesnio įspėjimo terminą nutraukiant darbo sutartį ir kt.

VVT pabrėžia, kad iki šiol nėra gavusi nė vieno profesinės sąjungos pasiūlymo ar komentaro apie derybų metu pateiktus kolektyvinės sutarties projektus, taip pat tebelaukia atsakymo į antradienį derybų metu pateiktą darbdavio kompleksinį paketą.

Bendrovė skaičiuoja, kad viena streiko diena jai kainuoja apie 150 tūkst. eurų negautų pajamų.

VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veža įprastu grafiku.

Streikas vyksta jau daugiau nei savaitę.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Neveiklus

Neveiklus portretas
Vienodai jums žmonės, like vairuotojai nevairuokit, meškos paslauga darot, čia visam miestui aktualu, kiek žmonių rimtai susirgo dėl kelių valandų laukimo, dar žadėjo jis nemokama vieša, už nieka neatsako, nerekšmingas meninius pinigų plovimo projektus kietas daryt su savo chebrantais, atsistatydink gražiuoju, organizuojam mitinga!!!

Onė

Onė portretas
Įdomu kodėk tyli ministrė ,jau kiek gali tyčiotis. Iš vairuotojų ir iš keleiivių , išvis vilniuje tvarka tokia baisu ,tai netvarka. Viskas daroma kad tik gyventojams butų blogiau....

norvilas

norvilas portretas
Prie ko čia vargingiausias sluoksnis važinėjantis viešu transportu? Tai savivaldybės įmonė, jei tie streikininkai norėtų rezultato imtų įkaitais savivaldybę- neišleistų namo, į wc ir t.t Kaip pedagogai, kad švietimo ministeriją okupavo. O dabar aiškiai rusų pririnko į vairuotojus, tie dirbt nenori, tik pinigus gaut, tai ale "streikas"- neina į darbą, o pinigus gauna. O kenčiam kaip visad mes, tos savivaldybės valdžiai visiškai dzin ant paprastų miestiečių. Tai nežinia ką tie streikininkai nori parodyt. Manau tiesiog rusai..
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių