- Kornelija Mykolaitytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Vilniaus oro uoste išaugo didžiųjų orlaivių skaičius
-
Vilniaus oro uoste išaugo didžiųjų orlaivių skaičius
-
Vilniaus oro uoste išaugo didžiųjų orlaivių skaičius
-
Vilniaus oro uoste išaugo didžiųjų orlaivių skaičius
-
Vilniaus oro uoste išaugo didžiųjų orlaivių skaičius
-
Vilniaus oro uoste išaugo didžiųjų orlaivių skaičius
-
Vilniaus oro uoste išaugo didžiųjų orlaivių skaičius
Aviacijos specialistai didžiųjų orlaivių kategorijai priskiria lėktuvus, kurių sparnų ilgis (arba sparnų mojis) yra nuo maždaug 40 iki daugiau 60 metrų. Vieni jų gali perskraidinti apie 300 tonų krovinių, kiti – beveik 700 keleivių. Jau pernai Vilniaus oro uostą aplankė 152 didieji orlaiviai, kai 2017 metais tokių lėktuvų buvo tik aštuoni. Šiemet sostinėje jau leidosi 92 tokie lėktuvai, tad metų pabaigoje tikimasi pasiekti rekordą.
Planuojama, kad po rekonstrukcijos Vilniaus oro uosto peronas bus dar geriau pritaikytas šiems orlaiviams, kurių aptarnavimas oro uosto viduje yra kompleksinis iššūkis ir reikalauja didesnių tiek darbuotojų, tiek infrastruktūros resursų.
Skaičiai augo dešimtimis kartų
Pastaraisiais metais didžiųjų lėktuvų skaičiai augo dešimtimis kartų. Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys pažymi, kad tokių lėktuvų apsilankymas – įvertinimas oro vartams.
„Tai, kad per beveik pusę šių metų aptarnavome apie 100 didžiųjų orlaivių, rodo, jog mums patikimas užduotis įvykdome tinkamai ir sklandžiai. Didžiųjų lėktuvų aptarnavimas yra kur kas kompleksiškesnis nei tų, kurie įprastai leidžiasi pas mus, tad svarbu, jog pelnome ir šių oro vežėjų pasitikėjimą“, – teigia D. Čiuplys.
Kartas nuo karto Vilniaus oro uoste leidžiasi tolimųjų reisų didieji lėktuvai, vykdantys užsakomuosius skrydžius. Tačiau dažniausiai didelio tipo orlaiviai iš sostinės gabena krovinius. Pernai vien per Vilniaus oro uostą buvo pergabenta 13 tūkst. tonų krovinių.
„Šiemet taip pat jaučiame užsakymų paklausą iš krovinių pervežimo paslaugas teikiančių įmonių, rezultatai neturėtų nusileisti praėjusių metų apimtims. Svarbu suprasti, kad kroviniams naudojami didesni orlaiviai nei keleiviams gabenti, o šiems orlaiviams reikalingos stovėjimo aikštelės taip pat turi būti didesnės nei įprastos“, – pažymi Lietuvos oro uostų maršrutų plėtros vadovas Justas Rinkevičius.
Po rekonstrukcijos – naujos galimybės
Nors didelio tipo orlaiviai mūsų šalyje apsilanko vis dažniau, sostinės oro vartų vadovas pastebi, kad jų judėjimas oro uosto viduje galėtų būtų ir dar efektyvesnis, jei perono sąlygos būtų geresnės. Šiuo metu Vilniaus oro uoste didieji lėktuvai aptarnaujami užimant kelias mažesniems orlaiviams skirtas stovėjimo aikšteles.
„Dėl to turime labai ribotas galimybes lanksčiai reaguoti į perono operacijų planavimo pokyčius ar orlaivių tvarkaraščių pasikeitimus. Kai buvo statomas esamas Vilniaus oro uosto peronas, nebuvo poreikio įrengti didiesiems orlaiviams skirtų stovėjimo aikštelių. Tačiau šiandien situacija pasikeitė kardinaliai“, – sako D. Čiuplys.
Teigiama, kad susidariusį orlaivių stovėjimo aikštelių poreikį pavyks patenkinti įgyvendinus Vilniaus oro uosto rekonstrukciją.
Leidžiasi ir „Padangių karalienė“
Vilniaus oro uoste besileidžiantys didieji orlaiviai skirtingi ir kiekvienas pasižymi įspūdinga charakteristika. Dažniausiai sostinės oro vartuose apsilanko „Airbus A330-200“, kurio didžiausias operatorius – oro linijos „Turkish Airlines“. Keleivinė tokio orlaivio versija gali sutalpinti net 406 žmones, o krovininis lėktuvas perskraidina iki 70 tonų krovinių.
Kitas Vilniaus oro uosto „svečias“ yra lėktuvas „Boeing 747-400“, jis gerai atpažįstamas dėl įspūdingos išvaizdos – antrojo aukšto lėktuvo priekyje. Išskirtinis orlaivis vadinamas „Padangių karaliene“ (angl. Queen of the skies). Jis gali perskraidinti 660 keleivių, jo ilgis – 74 metrai, o sparnų mojis 64,4 metrai.
Sostinės oro vartuose apsilanko ir didieji „Boeing 767-300“ bei „Airbus A340-300“. Pastarojo keliamoji galia 277 tonų. Tokių milžiniškų lėktuvų kaina gali siekti 220 mln. JAV dolerių ar net daugiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Su G. Kirkilu atsisveikina buvę kolegos ir politiniai oponentai: jis buvo valstybės žmogus6
Vilniuje atsisveikinti su mirusiu buvusiu Ministru pirmininku Gediminu Kirkilu renkasi kolegos ir politiniai oponentai. ...
-
Gera žinia vietos bendruomenei: „YIT Lietuva“ pradeda ilgai lauktą Kazbėjų tilto remontą1
Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus sutvarkytas. Jo kapitalinio remonto darbų imasi tvarios miestų ir infra...
-
Ruošimasis ekstremalioms situacijoms: kalta ne tik pasenusi įranga2
Kovo pabaigoje dalis vilniečių turėjo gauti įspėjamuosius pranešimus apie Panerių gatvėje kilusį didžiulį gaisrą automobilių laužyne. Tačiau socialiniuose tinkluose kilo sostinės gyventojų pasipiktinimas: dalis negirdėjo sirenų ir nesu...
-
Pokyčių gatvėje Fabijoniškėse – žalioji bendruomenės diena1
Balandžio 25 dieną, nuo 17 val. Vilniaus miesto savivaldybė kviečia Salomėjos Nėries ir aplinkinių gatvių gyventojus ir kitus vilniečius į bendruomenės šventę. ...
-
Vilniuje atsisveikinama su buvusiu Lietuvos premjeru G. Kirkilu22
Antradienį nuo vidurdienio sostinėje galima atsisveikinti su savaitgalį mirusiu buvusiu premjeru Gediminu Kirkilu. ...
-
Sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 medžius: teks atlyginti per 11 tūkst. eurų žalą7
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informuoja, kad sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 saugotinus medžius. ...
-
Protesto akcijoje susirinkusieji solidarizavosi su M. Simanynu: „Trupink žiedus, o ne žandikaulius“7
Pirmadienį Nepriklausomybės aikštėje kelios dešimtys žmonių susirinko į protesto akciją, skirtą solidarizuotis su už prekyba kanapių produktais nuteistu Martynu Simanynu. ...
-
Vilniaus savivaldybės atstovas: šildymu turėtų pasirūpinti ir gyventojai3
Pirmadienį Vilniaus miestui pasekus kitų savivaldybių pavyzdžiu ir atnaujinus šildymo sezoną, sostinės savivaldybės atstovas sako, kad patys gyventojai turėtų spręsti, kada pradėti ar nutraukti šilumos tiekimą. ...
-
A. Avulis: nežinau, kaip pastatyti Nacionalinį stadioną už mažesnę kainą17
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako ir po Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pastabų vis dar tikintis, kad dėl projekto galima rasti susitarimą. Tačiau jis tikino jau pa...
-
Autistiško vaiko mama: nesulaukęs pagalbos sūnus mokykloje išspardė sieną, sulaužė akinius87
Kova su švietimo sistema – taip savo istoriją pristato sūnų, turintį autizmo spektro sutrikimą, auginanti moteris. Anot jos, nesulaukęs tinkamos pagalbos vaikas mokykloje išspardė sieną, sulaužė akinius, galiausiai teko keisti mok...