Quantcast

„Vilnius connect“ dirbtuvėse laukiama ir užsienio ekspertų

  • Teksto dydis:

Rudenį vyksiančiomis Vilniaus stoties teritorijos modernizavimo, vadinamo projektu „Vilnius connect“, dirbtuvėmis kol kas labiausiai domisi Lietuvos specialistai, tačiau, pasak Lietuvos architektų sąjungos, sulaukiama ir užsienio ekspertų užklausų.

Rugpjūčio viduryje valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos architektų sąjunga paskelbė kvietimą architektų, urbanistų ir kitų sričių ekspertams, paraiškų laukiama iki pirmadienio.

„Šiuo metu paskelbtas kvietimas aplikuoti ir kandidatuoti į dalyvius, jau šią savaitę vis daugiau užklausų, suprantame, kad žmonės pradeda ruoštis, domisi, klausia, siūlosi kai kurie. Laukiame, kad kuo daugiau žmonių sureaguotų“, – BNS sakė kūrybinių dirbtuvių kuratorė, architektė Inga Urbonaitė-Vadoklienė.

Ji nenurodė, kiek paraiškų sulaukta, tačiau teigė, jog yra užklausų iš Italijos bei Didžiosios Britanijos specialistų.

„Nenorėčiau įvardyti, neskaičiavau, nežinau kiek. Ne tūkstantis, ne šimtas, vis dėlto vasaros metas, tas duoda turbūt savo, (...) dabar yra daug skambučių ir laiškų pasitikslinamųjų, pamažu pradeda plaukti anketos“, – teigė I. Urbonaitė-Vadoklienė.

„Daugiau lietuvių (domisi – BNS), nes ir sklaida yra daug didesnė Lietuvoje, bet išplatinta ir užsienyje, tikimės ir užsienio specialistų susidomėjimo“, – pridūrė ji.

Kūrybinių dirbtuvių metu architektų komandos siūlys skirtingas urbanistines ir architektūrines idėjas. Jų pasiūlymus vertins komisija, kurioje yra architektūros, urbanistikos, nekilnojamojo turto specialistų ir bendruomenės atstovų.

Pasak I. Urbonaitės-Vadoklienės, tai ne konkursas, todėl nebus ir laimėtojo, tačiau tikimasi, kad išaiškės bendra kryptis, kaip galėtų būti pertvarkoma teritorija projektui „Vilnius connect“.

„Laimėtojai bus visi, nes tikslas yra sugeneruoti kuo daugiau idėjų, pasitikrinti. Laukiame ir blogų idėjų, kad sužinotume, ko nedaryti, ir gerų idėjų, kad būtų aišku, kuria kryptimi turėtų judėti ta teritorija. Kūrybinės dirbtuvės bus labai intensyvios, trys dienos juodo darbo nuo ankstyvo ryto iki vėlyvos nakties“, – pasakojo projekto kuratorė.

Po dirbtuvių bus suformuotos rekomendacijos, idėjos pristatytos visuomenei bei integruotos į rengiamą detalųjį planą, skelbiami architektūros konkursai.

Tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių esančią daugiau kaip 20 hektarų teritoriją ir jos prieigas planuojama pertvarkyti į daugiafunkcį verslo ir susisiekimo centrą. Numatoma sujungti Naujininkų rajoną su Naujamiesčiu ir Senamiesčiu.

Stoties modernizavimo detalusis planas turėtų būti parengtas 2020 metų pirmąjį pusmetį.

2018 metų vasarą „Lietuvos geležinkeliai“ su sostinės savivaldybe pasirašė ketinimų protokolą, pagal kurį per 5–10 metų planuojama modernizuoti Vilniaus stoties teritoriją: sujungti geležinkelio bei autobusų stotis, perkelti „Lietuvos geležinkelių“ būstinę, taip pat plėtoti komercinius objektus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

jo

jo portretas
greit reiks kalbet vien angliskai ir gatviu pavadinimus angliskai rasyt,vien anglu kalba afisos ir lietuvisku firmu pavadinimai,truksta tik arabisku. kreivazoniu,bet matyt ir ju atsiras.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių