- Birutė Vyšniauskaitė, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Neretai susigundoma paslaugomis vežėjų, kurie už kelionę iš Vilniaus į Klaipėdą arba Palangą prašo tik 10 eurų – net aštuoniais eurais mažiau, nei kainuoja bilietas maršrutiniu autobusu. Bet nebūtinai šie sutaupyti padedantys vežėjai tesi savo pažadus ir atveža keleivius į sutartą vietą sutartu laiku.
Vilnietė Laima, paskambinusi į LRT.lt (pavardė redakcijai žinoma,) papasakojo istoriją apie tai, kas jai nutiko rugpjūčio 16 d., kai planavo su vadinamaisiais pigiaisiais vežėjais sugrįžti iš Klaipėdos į Vilnių.
„Dėl šeiminių problemų rugpjūčio 14 d. reikėjo skubiai nuvykti į Klaipėdą, kur gyvena mama. Antakalnyje ant stulpo pamačiau skelbimą, kuriame buvo nurodyta, kad keleiviai vežami į Klaipėdą, Palangą, Šventąją. Paskambinusi vienu iš skelbiamų telefonų sužinojau, kad jau kitos dienos ankstyvą rytą galiu už 10 eurų nuvažiuoti į Klaipėdą. Autobusas keleivių lauksiąs prie pramogų centro „Forum Palace“. Šiek tiek vėluodami, kitą rytą išvažiavome Klaipėdos link“, – pasakojo moteris.
Maršrutu iš Vilniaus į Palangą, kuriuo rūpinosi jaunų sutuoktinių pora, vilnietė maždaug po keturių valandų pasiekė Klaipėdą ir buvo išlaipinta „Statoil“ degalinėje, šalia prekybos centro „Banginis“.
Jai išlipinant, kelionės organizatorė pasiteiravo, ar nenorėtų tokiu pat autobusu ir už tokią pačią kainą sekmadienį, rugpjūčio 16 d. pavakare sugrįžti į Vilnių.
„Sutikau, nes žinojau, kad vasarą, kai geras oras, nenusipirkus iš anksto traukinio arba maršrutinio autobuso bilieto, iš Klaipėdos į Vilnių nuvykti yra sunku. Todėl sekmadienį nurodytu laiku laukiau, kaip buvo pasakiusi kelionės organizatorė, balto autobuso toje pačioje „Statoil“ degalinėje, prie „Banginio“ prekybos centro“, – prisiminė vilnietė.
Prie degalinės pigiųjų vežėjų nurodytu laiku laukė maždaug dvidešimt žmonių. Atrodė, kad ši „Statoil“ degalinė jau panaši į nedidelę autobusų stotį.
Tačiau žadėto balto autobuso vilnietė ir dar viena kartu ketinusi važiuoti klaipėdietė sulaukė tik po pusantros valandos, nors kelionės organizatoriai vis žadėjo, kad autobusas pasirodys po pusvalandžio, dar po pusvalandžio.
Galiausiai baltu mikroautobusu privažiavo kelionės organizatorės vyras, tačiau dviejų besinervinančių moterų nepaėmė, o tik pakvietė važiuoti merginą vardu Aleksandra. Jau prarandančioms viltį išvykti iš Klaipėdos moterims augalotas vežėjas patarė laukti juodo autobuso ir, prieš užtrenkdamas dureles, šūktelėjo: „Mes – ne apgavikai! Turėkit kantrybės!“
Dar po pusvalandžio privažiavo juodas mikroautobusas. Jo vairuotojas, priėjęs prie laukiančių moterų, liepė džiaugtis, kad jis jas paims, nors „firma jas paliko ant ledo“ ir jos esančios „ne jo keleivės“. Neturėdamos kitos išeities ir pavargusios nuo laukimo, keliautojos sutiko važiuoti į Vilnių su „gelbėtoju“.
„Netoli Kauno iš mūsų buvo surinkti pinigai už kelionę. Aš daviau 10 eurų, o mano bendrakeleivė, pabendravusi su kitais keleiviais, sužinojo, kad, norint nuvažiuot iki Vilniaus centro arba autobusų stoties, reikia pridėti dar bent 5 eurus. Nesupratau, kodėl, jei mums buvo pažadėta, kad už 10 eurų būsim iš Klaipėdos parvežtos iki pramogų centro „Forum Palace“. Bet Vievyje vairuotojas mums su bendrakeleive pareiškė, kad už 10 eurų jis mus nuvešiąs iki Lazdynų mikrorajono pradžios“, – pasakojo su LRT.lt bendravusi vilnietė.
Kai ji pradėjo vairuotojui aiškinti, kad Lazdynuose jai išlipti nepatogu, nes vežasi sunkų lagaminą, su kuriuo būsią sunku parsigauti į namus Antakalnyje, vairuotojas patarė jai nekelti triukšmo, nes tuoj išmesiąs iš mikroautobuso.
„O kai pasakiau vairuotojui, kad ši kelionė jau apskritai kvepia afera, tuoj pat buvau išlaipinta prie Gariūnų. Pradėjusi Klaipėdoje kelionę į Vilnių 16.30 val., namus Antakalnyje pasiekiau jau gerokai po vidurnakčio“, – pasakojo su LRT.lt bendravusi vilnietė.
Kitą dieną ji bandė susisiekti telefonu su kelionę organizavusia sutuoktinių pora. Daivos vardu prisistačiusi moteris aiškino, esą iš Klaipėdos rugpjūčio 16 d. keleives turėjęs paimti baltas autobusas sugedęs Palangoje, dėl to sugriuvusi visa kelionė.
„Kai paklausiau tos Daivos, kokiai vežėjų firmai atstovauja, ji man pareiškė, jog jie su vyru keliones link pajūrio organizuoja kaip privatūs asmenys“, – teigė vilnietė.
LRT.lt apie nelegalius vežėjus kalbėjosi su Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) viršininko pavaduotoju Artūru Klerausku.
Jis tvirtino, jog nelegalūs tolimųjų susisiekimo maršrutų vežėjai siekia išvengti ne tik reikalavimų, susijusių su kelių transporto organizavimu (turėti leidimus, vežti keleivius saugiai ir atitinkamai įrengtomis transporto priemonėmis), kurių laikymasis reikalauja papildomų išlaidų, bet ir mokesčių.
Kai kurie minėti vežėjai, pasak A. Klerausko, savo veiklai bando suteikti legalumo skraistę – veždami keleivius, prisidengia keleivių vežimo užsakomaisiais reisais veikla. Vykdant tokią veiklą, būtina turėti ne tik licenciją, bet ir pildyti keleivių vežimo lapą.
Kaip teigė A. Klerauskas, VMI yra žinoma, jog nelegalūs vežėjai keleivius paima Vilniaus autobusų stoties prieigose, stotelėse ar prekybos centrų aikštelėse, o pinigus surenka viduryje maršruto. Vežėjai paprastai neišduoda bilietų, iš keleivių gautų pinigų neįformina jokiu dokumentu, neapskaito išlaidų kurui.
VMI šiemet organizavo 45 subjektų, teikiančių keleivių vežimo paslaugas, patikrinimus. Pernai tokių patikrinimų būta 130, kurių metu nustatyta 70 teisės aktų pažeidimų atvejų, už kuriuos skirta 5780 eurų baudų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
ŽŪM: iki gegužės 15 dienos smulkūs ūkiai dar gali pretenduoti į palankią paramą1
Smulkieji ūkininkai iki gegužės 15-osios dar gali teikti paraišką negrąžintinai paramai. ...
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Muitinė tikrina I. Vėgėlės šeimos valdomos „Vilpros“ veiklą, finansinę apskaitą6
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau2
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus32
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų3
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...
-
Agentūra „Investuok Lietuvoje“ perspėja apie naująją realybę1
Prasčiau už kaimynines valstybes pagal ES pažangos indekso rodiklius vertinamai Lietuvai reikia didinti produktyvumą, stiprinti regionų ekonominę specializaciją ir lygiuotis į Šiaurės šalių ekonomiką, įspėja agentūros „Investu...