Quantcast

„Hegelmann transporte“ vadovas T. Jurgelevičius: į priekį mus veda veržlumas

  • Teksto dydis:

Dvidešimtmetį pasitikusi transporto ir logistikos bendrovė „Hegelmann transporte“ šiandien – viena transporto sektoriaus lyderių, užaugusi, pasivijusi ir aplenkusi dalį šio sektoriaus senbuvių.

Bendrovės „Hegelmann transporte“ vadovas Tomas Jurgelevičius, prisiminęs pirmuosius įmonės metus ir per dvidešimt metų nuveiktus darbus, atviras: padaryta išties daug, o į priekį komandą ir toliau veda veržlumas.

– Jūs nuo pat pirmos įmonės įkūrimo dienos esate jos direktorius. Prisiminkite „Hegelmann transporte“ istorijos pradžią – su kokiais iššūkiais tuo metu susidūrėte?

– Kai vokiečių „Hegelmann“ šeima nusprendė Lietuvoje atidaryti transporto įmonę, iš draugų Latvijoje sulaukiau skambučio su klausimu, ar norėčiau dalyvauti šiame procese. Kaunas – Lietuvos širdis ir miestas, kuriame gyvenu. Kauną įmonės veiklai rinkomės dėl patogios geografinės padėties.

Apie transportą tuo metu žinių turėjau nedaug, tačiau, pasikalbėjęs su keliais kolegomis, kurie dirbo šiame versle, tiesa, tuo metu veikė tik nedidelės įmonės, išsiaiškinau, kas yra svarbu pradedant veiklą, tuomet ėmiausi veiksmų. Sulaukėme pirmojo vilkiko, vėliau dar dviejų – taip prasidėjo „Hegelmann transporte“ Lietuvoje istorija. Per metus mūsų automobilių parkas išaugo iki penkiolikos vilkikų, prie manęs prisijungė kolegos iš Vokietijos. Pirmaisiais įmonės veiklos metais, atvykus vienam iš akcininkų – Anton Hegelmann, dirbome nedideliame biure Kaune.

Įmonė pamažu plėtėsi, vilkikų parkas augo, daugėjo darbuotojų. Kasmet dalyvaudavau transporto parodose, tačiau pradžioje jose į nedidelę įmonę niekas rimtai nežiūrėjo. Tik tuomet, kai įsigijome keliasdešimt automobilių ir kasmet jų skaičius vis augo, požiūris į mus ėmė keistis.

– Pirmasis jūsų biuras Kaune buvo 66 kv. m ploto. Galiausiai nebetilpote ir teko kraustytis?

– Patalpos mums tapo per mažos. Nors tuo metu, kai išsikėlėme į naująjį, 1000 kv. m ploto, biurą Agronomijos gatvėje, jau buvome nusipirkę žemės sklypą toje vietoje, kur šiandien stovi mūsų administracijos pastatas ir logistikos centras. Turėjome svajonę pasistatyti logistikos centrą, modernų biurą, tačiau projektavimo darbai prasidėjo vėliau, po dešimtmečio. Tai ir įvyko.

Pirmiausia pastatėme 3000 kv. m ploto logistikos centrą, biurų pastatą, pradėjome aktyviai dirbti ir gilintis į logistikos sektoriaus subtilybes. Transporto sektoriuje nebuvome naujokai, bet logistika mums buvo naujiena. Netrukus pasistatėme antrąjį logistikos sandėlį, po kelerių metų turėjome jau šešis. Įmonė tapo stabili, stipri – ir tokia išliko iki šiol. Šiuo metu Kauno rajone turime 21 000 kv. m ploto logistikos centrą.

– Kokią įtaką įmonės veiklai turėjo Vokietijoje įsikūrusi „Hegelmann“ įmonė?

– Prasidėjus įmonės veiklai Lietuvoje, bendrovės Vokietijoje įkūrėjai išties turėjo daug įtakos, priiminėjo sprendimus, vėliau drąsesnius sprendimus priėmėme patys su į Lietuvą atvykusiu dirbti Anton Hegelmann: penki šimtai, tūkstantis vilkikų. Taip, šie sprendimai buvo rizikingi, bet mes tikėjome tuo, ką darome. Sulaukėme pasitikėjimo bei palaikymo. Be to, juk kompetencijos, pasitikėjimas, žinios – viskas ateina su patirtimi.

– Pradėjusi veiklą Lietuvoje, „Hegelmann transporte“ buvo viena iš mažesnių transporto bendrovių, nors konkurencijos niekada netrūko – kur jūs esate dabar?

– Lietuvoje transporto sektorius – išties svarbus. Gamintojai nuolat stebėdavosi, kiek Lietuva, atsižvelgiant į gyventojų skaičių, įsigyja sunkiasvorių transporto priemonių. Transporto kompanijų mūsų šalyje daug, kai kurios veikia 25 metus ir daugiau. Pradėję veiklą buvome nedideli, tačiau užaugome ir net praaugome gerokai ilgiau nei mes sektoriuje dirbančias įmones.

– Kaip per visus šiuos metus keitėsi jūsų klientų geografija?

– Mūsų pagrindiniai klientai buvo Vokietijos ir Prancūzijos bendrovės. Po dešimtmečio plėtėmės į Lenkiją, kur mūsų vilkikų parkas vienu metu buvo net didesnis nei Lietuvoje. Šiuo metu Lietuvoje auga ir klientų ratas, ir veiklos apimtys, mat, Lenkijoje, pasikeitus mokestinei ir ekonominei situacijai, dirbti vis sudėtingiau. Kalbant apie visą „Hegelmann“ grupę, ji išsiplėtė ir biurus atidarė daugiau nei 25 pasaulio šalyse, įskaitant Europą, JAV, Aziją ir Afriką, ir turi daugiau nei 5800 vilkikų parką.

„Hegelmann transporte“ nuotr.

– Šiuo metu įmonės padalinyje Lietuvoje dirba 26 tautybių žmonės. Ar nuo pirmųjų dienų buvote tarptautinė kompanija?

– Mums buvo labai svarbūs darbuotojai, kalbantys skirtingomis užsienio kalbomis: vieni galėjo susikalbėti angliškai, kiti – prancūziškai, kažkas vokiškai ar itališkai. Darbuotojų ieškojome plačiai ir jų rasdavome. O ir dabar kompanijoje dirba įvairių tautų bei kultūrų žmonių. Dalis į Lietuvą atvyksta mokytis: jei gali suderinti darbą ir studijas ar iškart po jų pradeda dirbti mūsų įmonėje.

– Lietuvoje „Hegelmann“ nebėra viena įmonė?

– Taip, atskyrėme skirtingas veiklas: transportas, ekspedicija, servisas, keltų, tunelių bei traukinių bilietų pirkimo paslauga krovininiam transportui, draudimo paslaugos ir t. t. Šis sprendimas leidžia mums efektyviau valdyti rizikas ir lengviau stebėti bei vertinti kiekvienos srities veiklos rezultatus.

– Bendrovės šūkis nuo pat pirmųjų dienų – individualūs sprendimai iš pirmų rankų. Ką jis reiškė ir reiškia?

– Pradėję veiklą dirbdavome 24 valandas per parą. Aš ir pats dirbdavau dvylika ar net keturiolika valandų, kone gyvendavau darbe. Klientai žinojo, jog mus pasieks bet kada, ir tai buvo vienas iš mūsų privalumų. Mes galėdavome įgyvendinti tokius užsakymus, kurių negalėjo kiti. Vaisiai ar greitai gendantys produktai – panašius krovinius klientai patikėdavo būtent mums.

Europoje klientų, kuriems paslaugos reikia dabar, bet kuriuo paros metu, visuomet buvo. Stengėmės ir stengiamės būti išskirtinesni tiek paslaugų spektru, tiek galėdami pasiūlyti skirtingo tipo transportą. Mes suprantame, kad platus paslaugų spektras ir greitas reagavimas – išskirtinumas rinkoje. Yra kompanijų, kurios specializuojasi siaurame lauke, o vienas iš mūsų konkurencinių pranašumų – veiklos diferencijavimas, skirtingo tipo transportas, visos verslui reikalingos paslaugos iš vienų rankų.

– Su kokiais iššūkiais pastaraisiais metais susidūrėte, kaip prie jų prisitaikėte ir ko išmokote?

– Visada norisi augti, tobulėti, bet ne viskas priklauso tik nuo mūsų norų. Pastaruosius kelerius metus išmokome gyventi neapibrėžtomis rinkos sąlygomis: įveikėme iššūkius, prasidėjus COVID pandemijai, vėliau prasidėjo karas Ukrainoje – iš šalies nebegalėjo išvykti dalis mūsų įmonėje dirbusių vairuotojų. Pandemijos metu vėlavo technikos gamyba, trūkinėjo detalių tiekimo grandinės. Dėl karo itin pabrango energetiniai ištekliai, kas taip pat turėjo įtakos transporto sektoriaus įmonių veiklai.

Bandome prisitaikyti prie tokių gyvenimo sąlygų, tokios ekonomikos ir tokio pasaulio – toliau kuriame ateities planus ir nesustojame. Iššūkių yra: kai kuriose šakose mums sekasi geriau, kai kur – prasčiau, žiūrime, kaip optimizuoti procesus, kad išsaugotume darbuotojus, kuriuos vertiname, ir kokybišką techniką, kurią nuolat atnaujiname.

2024–2025 metais planuojame naujo 50 tūkst. kv. m ploto logistikos centro statybas. Vadinasi, mūsų lauktų 2–3 metai intensyvaus darbo, tačiau ateityje galėtume pasiūlyti dar daugiau paslaugų, sukurti daugiau naujų darbo vietų.

– Praėjus 20-čiai metų nuo „Hegelmann transporte“ įkūrimo, kokie įmonės prioritetai ateičiai?

Išties, laikas prabėgo labai greitai. Per šiuos metus priėmėme ne tik daug inovatyvių, bet ir tvarių sprendimų. Mūsų automobilių parke sunkvežimiai – ne senesni nei trejų metų. Norime, jog transportas mažiau gestų, būtų saugus kelyje ir patogus, mūsų įmonei labai svarbus ir tvarumas. Parką papildėme Bio-LNG ir Bio-CNG vilkikais, kurie išvežioja prekes Lietuvoje ir Europoje.

Tvarumas – vienas svarbiausių mūsų veiklos prioritetų. Savo darbuotojams taikome tvarias personalo vadybos praktikas, rūpestingai elgiamės su mūsų procesams reikalingais ištekliais. Naudojame atsinaujinančius sprendimus ten, kur yra galimybė.

Trečius metus iš eilės esame įvertinti „Top Employer Lietuva“ sertifikatu už išskirtinai geras darbo ir tobulėjimo sąlygas darbuotojams. Tai – ne tik įvertinimas, bet ir įpareigojimas toliau išlaikyti gerąsias praktikas bei tobulėti.

Grupės įmonės padaliniuose Kaune, Vilniuje, Klaipėdoje ir Šiauliuose šiuo metu dirba 800 administracijos darbuotojų. Įmonės viduje yra užaugę tikrai nemažas skaičius vadovų, pradėjusių karjerą nuo praktikos ar vadybininko pozicijos.

Noriu visiems darbuotojams padėkoti už augimą kartu su mumis, žingeidumą, drąsą, rodomą lyderystę ir veržlumą. Neabejoju, jog tai mus palaikė pirmuosius dvidešimt metų, palaikys ir toliau.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kada

Kada portretas
vergu uzdarbius baigsite vogti?

Lietuvis

Lietuvis portretas
Saunuoliai, taip ir toliau
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių