„Gyvas žaidimas lavina intelektą, socialinius įgūdžius, vaizduotę, plečia akiratį. Vaikas, kur žaidžia gyvai žaidimus, vėliau lengviau ir greičiau prisitaiko kai kinta jo aplinka, pavyzdžiui mokykla. Tam ir yra tie žaidimai, jie paruošia gyvenimui“, – tvirtino mama Nora Žaliūkė.
„Vaikai yra išėję iš kiemų ir nebendrauja. Iš pradžių neplanavome vesti vaikų į darželį, nes turime pensinio amžiaus senelius ir galvojome, kad seneliai gali puikiai juos užauginti. Bet supratome, kad vaikams gyvybiškai svarbus yra bendravimas su bendraamžiais“, – sakė mama Deimantė Šmitė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Vaikai papasakojo, kokius žaidimus mėgsta labiausiai ir daugelis jų yra namuose.
„Žaidžiam šeimas, yra dar toks žaidimas Miazas, žaidžiam su mašinomis“, – teigė darželinukas Jurgis.
„Įdomiausia yra žaisti policiją, nes ten galima labai daug bėgioti“, – sakė darželinukė Morta.
Mokslininkai nustatė, kad keičiantis aplinkai ir daugėjant technologijų, vaikai randa vis daugiau veiklos namuose. Žaidimai kaip klasės, šokdynės ar gaudynės lauke lieka praeityje.
„Technologijos pakeitė visą žaidimų kultūrą, ji persikėlė prie ekranų ir matome, kad tai tampa pavienis žaidimas. Vaikų emociniai ir socialiniai gebėjimai, kritinis mąstymas labai keičiasi“, – aiškino „Istorijų namų“ darželio įkūrėja, mokslininkė Giedrė Sujetaitė-Volungevičienė.
Jie mažiau dėmesingi, mažiau įsitraukiantys, nes ekranas duoda daug stimulų ir nebeįdomus tampa paprastas gyvenimas, knygos nebeįdomios, į skaičius irgi mažiau dėmesio kreipia.
Esą vaikai nebegauna pagrindo tolimesniam ugdymuisi.
„Jie mažiau dėmesingi, mažiau įsitraukiantys, nes ekranas duoda daug stimulų ir nebeįdomus tampa paprastas gyvenimas, knygos nebeįdomios, į skaičius irgi mažiau dėmesio kreipia“, – tikino G. Sujetaitė-Volungevičienė.
Pasak mokslininkų, ugdymas yra atspindys to, kas dabar vyksta švietimo sistemoje.
„Kiemai pradėjo tuštėti. Kai atėjo technologijos, dar buvo bandymų, bet dabar tyrėjai ir psichologai kalba, kad ankstėja vaikų polinkis į depresiją, priklausomybės nuo ekranų. Labai kelia nerimą“, – sakė G. Sujetaitė-Volungevičienė.
Darželyje veiklos kuriamos per istorijas, pavyzdžiui žaisliniais drakoniukais mokosi, kaip tvarstyti žaizdas, kai reikia pirmosios pagalbos, o į klasę greitai atkeliavo ir bebras. Ekspertai sako, kad vaikus galima sudominti per istorijas, kurias lengva atpažinti.
„Mokome ir akademinių dalykų, bet tie dalykai iš karto turi turėti kažkokią paskirtį. Ne tai, kad reikės išmokti skaityti ir rašyti, nes reikės darbo ateityje, o todėl, kad dabar reikia padėti bebrui dabar skaityti ar rašyti“, – pasakojo darželio auklėtojas Vaidotas.
Specialistai sako, kad darželiai yra priversti susitaikyti ir ieškoti būdų kaip sudominti vaikus.
Naujausi komentarai