- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstovas Matas Buzelis.
– Būna tokių atvejų. Visada rekomenduojame pirkėjams sekti trijų svarbių žingsnių procesą. Pradedant ieškoti automobilio, tikriausiai akys krypsta į skelbimų portalus. Išsirinkus automobilį, kuris atrodo visai geras, siūloma patikrinti jo istoriją, susipažinti su faktais, sužinoti praeityje patirtą žalą, iš kur automobilis galėjo atkeliauti, kiek skirtingų savininkų turėjo. Tik tada, jei visur dega žalia šviesa, galime keliauti toliau ir pereiti prie bandomojo važiavimo.
Bandomasis važiavimas turėtų būti atliktas kruopščiai. Reikėtų įsitikinti, kad bandote užvesti šaltą automobilio variklį. Nustatyti, ar automobilis nėra anksčiau užvestas, galima tiesiog pasikėlus variklio gaubtą padėti ranką prie kolektoriaus išmetimo, jausis, yra šiluma ar ne.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Padarę normalų bandomąjį važiavimą, jei su automobiliu viskas yra gerai, trečias etapas yra vežti jį į gerą reputaciją turintį autoservisą. Dažniausiai oficialių atstovų siūlomos patikros yra pats saugiausias variantas, nes jų reputacija negali sau leisti kažko nepamatyti. Nuvežate automobilį patikrinti į gerą servisą, taip dalį atsakomybės perduodate tam servisui. Jeigu jie kažko nepamato, kas kartais atsitinka, čia retas atvejis, dažniausiai normaliai tas automobilis yra iškratomas ir surandama kažkas netinkamo.
– Aš dar noriu sugrįžti prie ataskaitų, reikia mokėti jas skaityti. Kur būtų geltona, raudona šviesos?
– Jeigu mes matome, kad automobilio rida kažkada buvo didesnė negu dabar, tai jau net ne geltona, tai – raudona šviesa. Reikėtų labai gerai įsivertinti ir pasvarstyti, ar tikrai jums tokio automobilio reikia. Jūs jį įsigysite, tikėtina, už didelę kainą. Tokie istoriniai įrašai iškelti į viešumą, jie gali labai suteikti galios derybose, bet reikia įsivertinti, ar išvis verta tokį automobilį pirkti. Kai ateis laikas jums tą automobilį pardavinėti, tikriausiai bus gerokai sunkiau, nežinant tų visų istorinių faktų.
Lygiai tas pats ne tik su rida, bet ir su žalomis. Jeigu automobilis buvo patyręs labai stiprų apgadinimą, nesakome, kad tokio automobilio nereikėtų išvis pirkti – reikėtų fizinės patikros metu atkreipti dėmesį į tas vietas, kurios buvo pažeistos. Jeigu stipriai buvo pažeistas automobilio priekis, tai reikėtų pasižiūrėti visus tarpelius, ar viskas padaryta tvarkingai, galbūt matosi, kad kažkur kyla rūdys, yra kažkas neišspręsta su dirželiais ir t.t.
Reikėtų maksimaliai skirti dėmesio būklės nustatymui, nes jei to nepadarysite, gali būti, kad važiuosite iki pirmo rimto gedimo. Pirmas rimtas gedimas ir jūsų visas taupymas eina šuniui ant uodegos.
– Dabartiniai automobilių gamintojai sumontuoja tam tikras detales kėbule, kurios primena deformacijas. Esą tai mažesnė rizika.
– Čia mes liečiame labai plačią, pilką ribą. Galiu pasakyti tokį momentą: Lietuvos meistrai, kurie metų metus remontuoja automobilius, ji yra labai gabūs. Būna, kad žmonės atsiveža tiek iš JAV, tiek iš Europos šalių vadinamus „kotletus“, kur atrodo, kad automobilyje nėra sveikos detalės. Juos taip suremontuoja, kad tuos automobilius tikrindami oficialūs atstovai net nemato požymių, kad automobilis buvo „daužtas“. Viskas priklauso nuo to, ar automobilis buvo suremontuotas tvarkingai, kruopščiai, ar buvo naudojamos naujos detalės, ar buvo atstatinėjamos esamos. Atstačius esamas detales, kurios buvo stipriai pažeistos, tikriausiai to automobilio įvairios savybės jau gali būti prarastos ir saugumas jau bus pažeistas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimą pasieks mopedų vairuotojus liečiančios įstatymo pataisos2
Antradienį Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos narė Ligita Girskienė ketina pateikti parlamentui įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo ...
-
Seimas svarstys siūlymą įpareigoti pavežėjus fiksuoti vaizdą ar garsą automobilio salone3
Seimas svarstys siūlymą įteisinti prievolę pavežėjams automobilio salone įrengti vaizdo registratorių ar garso įrašymo įrangą. ...
-
Eismo įvykio liudininkas: faktai nusveria nuomonę1
Įvykus eismo nelaimei svarbus vaidmuo tenka ne tik joje dalyvavusiems, bet ir įvykį mačiusiems žmonėms. Liudininkai gali suteikti naudingos informacijos ir policijos pareigūnams, ir vykstant teisminiam ginčui. ...
-
Muitinė neleis apeiti sankcijų2
Lietuvos muitinė sugriežtino reikalavimus eksportuojamų, taip pat reeksportuojamų ar gabenamų tranzitu iki penkerių metų senumo automobilių dokumentams. ...
-
Sukčiai nesnaudžia: kaip apgaudinėjami naudotų automobilių pirkėjai?
Per metus Lietuvoje parduodama beveik 0,5 mln. transporto priemonių. Dauguma jų – ne nauji, išpuoselėti, o gerokai gyvenimo matę ratuočiai. Naudotų automobilių pirkėjai patiria didelių nuostolių, nes šioje rinkoje netrūksta nes...
-
Vardinių numerių kaina klaipėdiečių nebebaugina: koks užrašas – populiariausias?6
Nuo šių metų pradžios vardiniai automobilių numeriai ženkliai pabrango, bet uostamiesčio gyventojų tai nesustabdė – šiemet tokius numerius įsigijo triskart daugiau klaipėdiečių nei pernai. Unikalūs valstybiniai numeriai tampa d...
-
Kauno senamiestyje – parkavimo pokyčiai27
Kauno taryba priėmė sprendimą apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį tiems, kurie šią zoną kerta tranzitu. Kad sistema veiktų tinkamai, reikia pakoreguoti ir parkavimo zonų įkainius. ...
-
Seimas spręs dėl baudų už taršius automobilius7
Seimas ketvirtadienį balsuos, ar sušvelninti vairuotojų ir savininkų atsakomybę už jų automobilių keliamą taršą keliuose. ...
-
Įvardijo, kokiomis priemonėmis bandys suvaldyti kelių erelius: ne visi vertina teigiamai61
Kelių direkcija kuria planus, kaip suvaldyti greičio viršytojus. Tiesa, galbūt naujų greičio matuoklių ir nestatys, tačiau perėjų ir vadinamųjų „gulinčių policininkų“ bus daugiau. Saugaus eismo ekspertai įsitikinę, kad preven...
-
Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas24
Penktadienį Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas. ...