Quantcast

Keturračiai – ne vien pramogoms

Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motociklai.

Dėmesio nestokoja

Prie šio fenomeno prisideda tiek regione auganti pirmaujančių prekių ženklų keturračių pasiūla, tiek ir sėkmingi Lietuvos sportininkų pasirodymai.

Reikšmingiausias jų – šių metų Dakaro ralyje, kuriame keturračius tramdę Laisvydas Kancius ir Antanas Kanopkinas pateko tarp geriausiųjų pasaulyje: užėmė atitinkamai ketvirtą ir penktą vietas.

„CFMoto“ keturračių importuotojos, bendrovės „Motorider“ pardavimo vadybininkas Adomas Gančierius sakė, kad šios susisiekimo priemonės populiarumas nuosekliai auga ne vienus metus. Lietuvių dėmesys šiai transporto rūšiai ėmė didėti dar prieš pandemiją, o papildomą impulsą suteikė galimybes pramogauti smarkiai apribojęs karantinas.

Be to, mūsų šalyje vyksta ne vienas šiai transporto rūšiai skirtas sporto renginys.

„Svarbu ir tai, kad, išbandę keturračius, žmonės įsitikina, jog juos valdyti nesudėtinga. Be to, Lietuvoje apstu gražių vietų, kur keturračiais galima ir saugiau pakeliauti, laikantis visų taisyklių, taip pat yra trasų ar sunkiau išvažiuojamų kelių, kur galima išbandyti sportinius keturračius“, – teigė A. Gančierius.

Mūsų šalyje, kaip ir visoje Europoje, populiariausi yra „CFMoto“ gaminiai – iš dešimties parduotų naujų šio tipo transporto priemonių kone devynios yra pažymėtos būtent šiuo Kinijos gamintojo ženkleliu.

Šios markės sportiniu keturračiu šiemet sėkmingai Dakaro ralyje varžėsi ir A. Kanopkinas.

Prieš 35 metus įkurta bendrovė „CFMoto“ žinoma kaip keturračių, tradicinių motociklų, jų variklių ir net jachtų gamintoja, o šių metų rugsėjį ketina pagaminti jau milijoninį keturratį. „CFMoto“ įkūrė bendrą įmonę drauge su žinomu motociklų gamintoju iš Austrijos – KTM, o pernai sudarė analogišką partnerystę ir su „Yamaha“.

Rinka: naujų „CForce“, tinkamų ne vien pramogoms, galima įsigyti ir Lietuvoje. / Gamintojo nuotr.

Rinkoje – atnaujinti „CForce“

Šiemet „CFMoto“ pristatė naujus keturračių serijos „CForce“ modelius. Juos jau galima įsigyti ir Lietuvoje.

Anot A. Gančieriaus, į akis krenta modernizuotas „CForce 850“ ir „CForce 1000“ modelių dizainas – atnaujinta daugiau nei 70 proc. jų komponentų.

Patobulinus keturračių plieninį rėmą, inžinieriams pavyko iki 27 kg („CForce 850“ versija) ir 30 kg („CForce 1000 versija“) sumažinti jų svorį. Dabar jis – atitinkamai 430 ir 437 kg. Be to, naujas rėmas leido tobulai subalansuoti svorio paskirstymą tarp ašių 50:50, tai užtikrina didesnį stabilumą vairuojant kalvotose vietovėse ar įveikiant posūkius. Dėl patobulintos konstrukcijos privažiavimo prie kliūties kampas padidėjo nuo 80 iki 90 laipsnių.

Didžiulis dėmesys skirtas stabdžių sistemos modernizavimui. Naujuosiuose modeliuose montuojami perforuoti stabdžių diskai užtikrina efektyvesnį stabdymą ir kelia mažiau triukšmo. Elektroninis variklio kalnų stabdis padeda saugiai leistis sudėtingose nuokalnėse.

Išaugo ir naujųjų modelių pajėgumas. Dabar „CForce 850“ pasižymi 52,5 kW galia vietoje buvusių 45 kW ir 70 Nm sukimo momentu (anksčiau buvo 64 Nm). Galingesnė „CForce 1000“ versija pasiekė 63 kW galią (anksčiau buvo 55 kW) ir 85 Nm sukimo momentą (vietoje 71 Nm).

Pakoreguota pagrindinė aušinimo sistema: sumontuotas didesnis radiatorius ir galingesnis ventiliatorius, tačiau jų triukšmo lygis nepakito.

Praverčia ir ūkyje

Pašnekovo teigimu, gali susidaryti įspūdis, kad keturračiai labiau tinka ekstremalių pramogų ar sporto iššūkių ieškantiems žmonėms, tačiau jie gali padėti spręsti konkrečius uždavinius ir būti puikia mobilumo priemone esant labai sudėtingoms sąlygoms.

Tarp „CFMoto“ verslo partnerių – austrų KTM, japonų „Yamaha“.

Anot A. Gančieriaus, Lietuvoje keturračius žmonės perka ne tik sportui ir pramogai, bet ir įvairiems darbams, tarp jų – valyti siegui, gabenti malkoms priekaboje.

Keturračiai taip pat vertinami kaip patikimos transporto priemonės sunkiai išvažiuojamose vietovėse. Dėl to juos dažnai renkasi įvairių tarnybų pareigūnai.

Atnaujinti „CForce“ serijos modeliai pasižymi tiek didesniu pravažumu dėl visų varomųjų ratų sistemos ir 305 mm siekiančios prošvaisos, tiek darbo savybėmis. Jais galima tempti iki 820 kg sveriančias priekabas arba pervežti krovinius iki 300 kg.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Gera pramoga

Gera pramoga portretas
isitaisyti su pneumosauniku,kur jie miskus niokoja. Kai sprunka,kai kada net i medzius pasidauzo!

Taip!

Taip! portretas
Dar ir tarsai,triuksmui,pavojui.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių