- „Kauno dienos“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motociklai.
Dėmesio nestokoja
Prie šio fenomeno prisideda tiek regione auganti pirmaujančių prekių ženklų keturračių pasiūla, tiek ir sėkmingi Lietuvos sportininkų pasirodymai.
Reikšmingiausias jų – šių metų Dakaro ralyje, kuriame keturračius tramdę Laisvydas Kancius ir Antanas Kanopkinas pateko tarp geriausiųjų pasaulyje: užėmė atitinkamai ketvirtą ir penktą vietas.
„CFMoto“ keturračių importuotojos, bendrovės „Motorider“ pardavimo vadybininkas Adomas Gančierius sakė, kad šios susisiekimo priemonės populiarumas nuosekliai auga ne vienus metus. Lietuvių dėmesys šiai transporto rūšiai ėmė didėti dar prieš pandemiją, o papildomą impulsą suteikė galimybes pramogauti smarkiai apribojęs karantinas.
Be to, mūsų šalyje vyksta ne vienas šiai transporto rūšiai skirtas sporto renginys.
„Svarbu ir tai, kad, išbandę keturračius, žmonės įsitikina, jog juos valdyti nesudėtinga. Be to, Lietuvoje apstu gražių vietų, kur keturračiais galima ir saugiau pakeliauti, laikantis visų taisyklių, taip pat yra trasų ar sunkiau išvažiuojamų kelių, kur galima išbandyti sportinius keturračius“, – teigė A. Gančierius.
Mūsų šalyje, kaip ir visoje Europoje, populiariausi yra „CFMoto“ gaminiai – iš dešimties parduotų naujų šio tipo transporto priemonių kone devynios yra pažymėtos būtent šiuo Kinijos gamintojo ženkleliu.
Šios markės sportiniu keturračiu šiemet sėkmingai Dakaro ralyje varžėsi ir A. Kanopkinas.
Prieš 35 metus įkurta bendrovė „CFMoto“ žinoma kaip keturračių, tradicinių motociklų, jų variklių ir net jachtų gamintoja, o šių metų rugsėjį ketina pagaminti jau milijoninį keturratį. „CFMoto“ įkūrė bendrą įmonę drauge su žinomu motociklų gamintoju iš Austrijos – KTM, o pernai sudarė analogišką partnerystę ir su „Yamaha“.
Rinka: naujų „CForce“, tinkamų ne vien pramogoms, galima įsigyti ir Lietuvoje. / Gamintojo nuotr.
Rinkoje – atnaujinti „CForce“
Šiemet „CFMoto“ pristatė naujus keturračių serijos „CForce“ modelius. Juos jau galima įsigyti ir Lietuvoje.
Anot A. Gančieriaus, į akis krenta modernizuotas „CForce 850“ ir „CForce 1000“ modelių dizainas – atnaujinta daugiau nei 70 proc. jų komponentų.
Patobulinus keturračių plieninį rėmą, inžinieriams pavyko iki 27 kg („CForce 850“ versija) ir 30 kg („CForce 1000 versija“) sumažinti jų svorį. Dabar jis – atitinkamai 430 ir 437 kg. Be to, naujas rėmas leido tobulai subalansuoti svorio paskirstymą tarp ašių 50:50, tai užtikrina didesnį stabilumą vairuojant kalvotose vietovėse ar įveikiant posūkius. Dėl patobulintos konstrukcijos privažiavimo prie kliūties kampas padidėjo nuo 80 iki 90 laipsnių.
Didžiulis dėmesys skirtas stabdžių sistemos modernizavimui. Naujuosiuose modeliuose montuojami perforuoti stabdžių diskai užtikrina efektyvesnį stabdymą ir kelia mažiau triukšmo. Elektroninis variklio kalnų stabdis padeda saugiai leistis sudėtingose nuokalnėse.
Išaugo ir naujųjų modelių pajėgumas. Dabar „CForce 850“ pasižymi 52,5 kW galia vietoje buvusių 45 kW ir 70 Nm sukimo momentu (anksčiau buvo 64 Nm). Galingesnė „CForce 1000“ versija pasiekė 63 kW galią (anksčiau buvo 55 kW) ir 85 Nm sukimo momentą (vietoje 71 Nm).
Pakoreguota pagrindinė aušinimo sistema: sumontuotas didesnis radiatorius ir galingesnis ventiliatorius, tačiau jų triukšmo lygis nepakito.
Praverčia ir ūkyje
Pašnekovo teigimu, gali susidaryti įspūdis, kad keturračiai labiau tinka ekstremalių pramogų ar sporto iššūkių ieškantiems žmonėms, tačiau jie gali padėti spręsti konkrečius uždavinius ir būti puikia mobilumo priemone esant labai sudėtingoms sąlygoms.
Tarp „CFMoto“ verslo partnerių – austrų KTM, japonų „Yamaha“.
Anot A. Gančieriaus, Lietuvoje keturračius žmonės perka ne tik sportui ir pramogai, bet ir įvairiems darbams, tarp jų – valyti siegui, gabenti malkoms priekaboje.
Keturračiai taip pat vertinami kaip patikimos transporto priemonės sunkiai išvažiuojamose vietovėse. Dėl to juos dažnai renkasi įvairių tarnybų pareigūnai.
Atnaujinti „CForce“ serijos modeliai pasižymi tiek didesniu pravažumu dėl visų varomųjų ratų sistemos ir 305 mm siekiančios prošvaisos, tiek darbo savybėmis. Jais galima tempti iki 820 kg sveriančias priekabas arba pervežti krovinius iki 300 kg.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas19
Penktadienį Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas. ...
-
Ką būtina žinoti visiems vairuotojams: labai svarbu, kurioje vietoje padaryta žala
Vasara yra stichijų metas, kai vyksta įvairios audros: liūtys, kruša, lūžta medžių šakos ir nukenčia automobiliai. ...
-
Klaipėdos senamiestyje – įspūdingas istorinių automobilių šou2
Klaipėdos senamiestyje šiandieną šurmuliuoja automobilių mėgėjai. Istorinių automobilių muziejaus „Memel Automuseum“ atidarymo proga senamiestyje vyksta senovinių automobilių paradas. ...
-
Baikerių paradas: Kaunas prisipildė motociklų gausmo52
Šeštadienį Rotušės aikštė, o paskui ir visas miestas trumpam prisipildė motociklų gausmo. ...
-
Avarijos riziką lemia ir variklio tūris2
Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Vis dėlto galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir pasižymi geresne stabdžių sistema. ...
-
Įmonių parkas: nuo kuklių „Dacia“ iki „Ferrari“
Nepaisant pastaraisiais metais griaudėjusių skandalų dėl išlaidavimo, Lietuvos bendrovės vis dar nevengia pirkti prabangių automobilių. Jų garažuose stovi brangiausi „Porsche“ modeliai ar netgi prašmatnieji „Ferrari&ldq...
-
Keleivių vežėjai stengiasi, bet rūpesčių vis dar per akis
Pastaruoju metu šalies keleivių vežėjai įsigijo per 40 tolimojo susisiekimo autobusų, pritaikytų žmonėms su individualiais poreikiais. Tačiau infrastruktūros pokyčiai – ne visada vežėjų kompetencija. ...
-
Prie vairo – geriau basomis nei su šlepetėmis3
Eismo nelaimės įvyksta dėl prastų oro sąlygų, prie vairo sėdinčio asmens neatidumo, o kartais ir dėl transporto priemonės techninio gedimo. Tačiau incidento priežastimi gali tapti ir netinkamai pasirinkta vairuotojo avalynė. ...
-
Sakai, vabzdžiai ir paukščiai: ne visi žino, kokią didelę žalą jie daro automobiliui5
Įvairūs nešvarumai, o ypač musės gali pridaryti žalos automobiliais šiltuoju metų laiku. Apie galimą žalą LNK reportaže pasakojo specialistas Vytautas Danius. ...
-
Ypatingos lenktynės: lyg įvažiuotum į laiko tunelį ir staiga išvažiuotum 1912 metais
Savaitgalį Argentinos sostinėje ir už miesto buvo galima pamatyti tikras automobilių legendas – čia buvo surengta prieš 118 metų įvykusių pirmųjų Argentinoje autolenktynių inscenizacija. Dalyvauti galėjo tik tie automobiliai, kurie buv...