Klinikinė “liambda zondo” mirtis Pereiti į pagrindinį turinį

Klinikinė “liambda zondo” mirtis

2008-09-18 14:25

MECHANIKO PATARIMAI

Klinikinė “liambda zondo” mirtis

Deguonies daviklis, kaip ir panaudotų dujų neutralizatorius, – skaudus klausimas automobilininkams. Per ankstyvas jo gedimas dažniausiai siejamas su bloga benzino kokybe.

Dar ne mirtis

Tačiau būna atvejų, kai daviklio “mirtis” būna “klinikinė”, nes jo darbingumą nesunku atkurti. Pavyzdžiui, daugelis vakarietiškų automobilių turi pašildomą “liambda zondą”. Tokios konstrukcijos reikia daviklio darbinei temperatūrai (apie 300 laipsnių C) sukurti, įjungiant šaltą variklį ir jam šylant. Pašildomas daviklis jau po minutės pradeda efektyviai veikti, nors įprasti analogai laukia, kol įšildys panaudotosios dujos (tam sugaištama 2 minutės ir ilgiau).

Sugedus šildikliui (pavyzdžiui, nutrūkus grandinei ar kontaktų oksidacijos atveju), kompiuteris nustato, kad neveikia “liambda zondas”, todėl perjungia variklį į rezervinį maitinimo šaltinį. Į cilindrus patenkantis degalų mišinys tampa per riebus, todėl padidėja išmetalų toksiškumas ir suodžių kiekis juose. Patekę į išmetimo sistemą, suodžiai nusėda ant daviklio darbinio paviršiaus ir trukdo normaliam jo darbui. Net po to, kai bus atstatyta šildymo grandinė, daviklis vis tiek negalės įvertinti mišinio būklės.

“Pavarinėsime”?

Deguonies daviklio darbingumą galima atkurti išdeginant ant jo susidariusį suodžių sluoksnį. Tam reikia keletui minučių paleisti variklį didelėmis apsukomis, o dar geriau – tuščiu keliu nesustojant nuvažiuoti 50-60 km. Po tokio reanimacijos kurso “liambda zondas” dažniausiai atsistato. Tačiau nepavyks to patikrinti savarankiškai – reikia kreiptis į specialistus, turinčius variklio testerį arba oscilografą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų