Žmonių skundų draudimo bendrovėmis skaičius per pastaruosius keletą metų gerokai ūgtelėjo. Prie blogesnių vartotojų ir draudikų santykių nemažai prisidėjo ir ekonomikos sunkmetis.
Draudimo priežiūros komisija (DPK) atkreipia dėmesį, kad kreipimųsi skaičius dėl tam tikrų draudikų veiksmų nuo 2006-ųjų išaugo kone 90 proc. Vien per praėjusius metus DPK sulaukė trečdaliu daugiau kreipimųsi (kreiptasi 424 kartus) negu 2008 metais (kreiptasi 300 kartų atmetus skundus dėl bankrutavusios bendrovės "Baltikums draudimas").
"Augimo priežastys yra visų linksniuojamas sunkmetis. Tiesiog žmonės, sudarę sutartis, stengiasi įvertinti kiekvieną savo litą, pakovoti dėl jo, pasiginčyti su draudimo įmonėmis", - teigė DPK narys Darius Andriukaitis.
Jis pridūrė, kad aktyviau savo interesus linkusios ginti ir draudimo įmonės, kurios itin griežtai vertina sutartis ir, radusios teisinį pagrindą, siekia sumažinti arba susigrąžinti išmokas.
Pasak DPK atstovų, draudikų pateikiama informacija apie išaugusį sukčiaujančių vartotojų skaičių taip pat turi pagrindo. "Tokios statistikos nerenkame, tačiau nagrinėdami ginčus negalime sakyti, kad matome sukčius tiek dešinėje, tiek kairėje, tačiau tam tikri požymiai rodo, jog kai kuriais atvejais gali būti siekiama išmoką gauti neteisėtai", - sakė D.Andriukaitis.
"Lietuvos draudimas" yra skelbęs, kad per praėjusius metus bandymų neteisėtai gauti draudimo išmokas skaičius išaugo 75 proc. palyginti su ankstesniais metais. Daugiausiai bandymų sukčiauti nustatyta privalomojo vairuotojų atsakomybės ir kasko draudimo srityse.
DPK duomenimis, daugiausiai ginčų praėjusiais metais kilo dėl transporto priemonių draudimo – transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo (TPVCAD) ir transporto priemonių valdytojų savanoriškojo draudimo (kasko).
Dažniausiai ginčai tarp draudėjo ir draudimo įmonės kilo dėl atsisakytos mokėti draudimo išmokos, išmokos dydžio, įvykio pripažinimo nedraudžiamuoju, atgręžtinio reikalavimo pateikimo, draudimo apsaugos galiojimo bei draudimo sutarties sąlygų.
Daugiausiai kreipimųsi DPK yra sulaukusi dėl jau minėto "Lietuvos draudimo". Vis dėlto santykinis skundų skaičius įvertinus šios bendrovės užimamą rinkos dalį nėra didelis. Panašiu rodikliu gali pasigirti tik "IF draudimas" ir "Coface Austria". Įdomu tai, kad skundų statistikoje išsiskyrė bendrovė "Gensidige Baltic", kuri pagal jų skaičių užėmė antrą vietą, nors pagal rinkos dalį tėra šeštoje vietoje.
Pernai didesniąją kreipimųsi į DPK dalį – 67 proc. – sudarė ginčai tarp draudiko ir draudėjo, kilę dėl gyventojo nepritarimo konkrečiam draudiko sprendimui. Trečdalis, t.y. 33 proc., iš visų kreipimosi atvejų 2009 m. buvo nusiskundimai dėl draudimo bendrovių administravimo veiksmų.
Daugiau nei pusę visų ginčų (56 proc.) DPK per praėjusius metus išsprendė vartotojo naudai arba jų metu buvo pasiektas kompromisas. 44 proc. atvejų ginčo nagrinėjimas baigdavosi draudiko naudai.
Naujausi komentarai