Eurodesk Lietuva ir Goethe‘s institutas į viršų kelia daugiakalbystės temą, o ja besidomintiems žada kelionę į Vokietiją. Nors bent dviejų užsienio kalbų mokėjimas dažnai siejamas su geresniu darbu ir didelėmis perspektyvomis, visgi retas kuris gali pasigirti mokantis daugiau nei vieną užsienio kalbą. Jau mokyklose moksleiviai vis dažniau atsisako antrosios ir nesirenka trečiosios užsienio kalbos, o dar rečiau mokosi ne anglų kaip pirmosios užsienio kalbos. Lyginant su 2001 m., kalbų mokymosi bendrojo lavinimo mokyklose situacija pasikeitė akivaizdžiai. Anglų kalbos, kaip pirmosios užsienio kalbos, besimokančiųjų skaičius nuo 77,6 proc. išaugo iki 96 proc. Nors kitų užsienio kalbų mokėjimo poreikis verslo pasaulyje aiškiai identifikuojamas, tačiau 2011 m. vokiečių kalbos mokėsi tik 2,8 proc., prancūzų – 0,66 proc. moksleivių.
Norėdami skleisti informaciją daugiakalbystės tema, Eurodesk Lietuva ir Goethe‘s institutas suteikia puikią progą domėtis ir dalintis žiniomis su kitais. Pirmiausiai jau 2012 m. kovo 16 d. organizuojama popietė su daugiakalbystės ekspertais, kur neformalioje aplinkoje gurkšnojant kavą ir arbatą galėsi susipažinti su pagrindine informacija, susijusia su kalbų mokymusi ir daugiakalbyste. Susitikime dalyvaus tiek užsienio šalių kultūros institutų, tiek Lietuvos švietimo institucijų ekspertai, tiek tema susidomėjęs jaunimas. Kitas etapas – mokymai, skirti įgūdžių, susijusių su temų atskleidimu per įvairiausias žiniasklaidos priemones, lavinimui, susitikimai su specialistais bei komunikacija daugiakalbystės tema. Pagrindinis akcentas suteikiamas informacijos sklaidai per videopriemones.
Dalyviu gali tapti kiekvienas jaunas žmogus, prieš tai užsiregistravęs į „Žinau viską“ jaunųjų žurnalistų tinklą. Sąlygos paprastos – kandidatams, turi būti 14-29 metai, jie turi domėtis daugiakalbystės tema ir norėti skleisti informaciją per įvairias žiniasklaidos priemones. Tapę jaunaisiais žurnalistais, dalyviai rengs straipsnius, nuotraukas, filmukus, parodančius daugiakalbystę kiekvieno iš jų gyvenime. Konkurso būdu išrinktas geriausiasis bus apdovanotas kelione į Vokietiją.
2011 m. stambių buities prekių rinkoje antrus metus iš eilės stebimas sąstingis – bendras rinkų augimas tesiekė 0,2 proc. „Didžiausio pakilimo buvo tikimasi šaldytuvų rinkoje, tačiau pardavimai lūkesčių nepateisino, praeitą vasarą šaldymo įrangos pardavimai krito net 20 proc. palyginti su 2010 m.“, – sako E. Grybovas. Bendrai šaldytuvų pardavimai 2011 m. krito 5 proc. Teigiamą metų buities prekių rinkos rezultatą išlaikė 7 proc. augę viryklių bei orkaičių pardavimai, 1,6 proc. – indaplovių, 1,4 proc. – integruojamos virtuvinės technikos ir 1,2 proc. – skalbimo mašinų.
„Smulkios buities technikos rinkoje nustebino vis dar smarkiai augantis kavos aparatų poreikis“, – pastebi E. Grybovas. – 2011 m. parduotų kavos aparatų kiekis augo 58 proc., o pajamos – 54 proc.“.
10,5 proc. augimą bendroje Lietuvos informacinių technologijų rinkoje lėmė 20 proc. išaugę nešiojamų kompiuterių pardavimai. Tuo metu kitų rinkos prekių grupių pardavimai krito: monitoriai – 16 proc., spausdinimo aparatai – 12 proc., multifunkciniai spausdinimo įrenginiai – 8 proc. „Monitorių pardavimams tiesioginę įtaką daro pirkėjų pasirinkimas vietoj stacionaraus įsigyti nešiojamą kompiuterį – pernai nešiojami kompiuteriai atpigo vidutiniškai 9 proc.“, – pastebi E. Grybovas. Jo teigimu, ši tendencija Lietuvoje turėtų išlikti ir 2012 m.
Naujausi komentarai