Pereiti į pagrindinį turinį

Autentiškumo paieškos nuvedė į Amazonės džiungles

2016-08-07 14:01

Kauno pilyje pristatyta ispano Pedro Ortuno vaizdo instaliacijos paroda "Curinwara: kraštovaizdžio atsparumas". Dienoraščio stiliumi sukurtame filmuke pasakojama apie kelionę po egzotiškąją Peru, kurios tikslas – pažinti šiuolaikinio gyvenimo būdo nepaliestas vietines bendruomenes.

Menininkas, Mursijos universiteto profesorius pasakojo ne vienus metus domėjęsis kadaise ispanams priklausiusiomis kolonijomis, tačiau svarbiausia jam buvo atrasti autentiškas vietoves, kuriose vis dar gyvena vietinės gentys, išlaikiusios savo kalbą ir papročius. Taip pat jis norėjo daugiau sužinoti apie tuose regionuose vykstančius šamanizmo ritualus.

"Dėl ispanų kolonizacijos Pietų Amerikoje daug kas pasikeitė, bet mano atrastos vietovės Amazonėje išliko originalios, nepaliestos pramonės ir kapitalizmo, tačiau jos yra labai giliai džiunglėse", – pasakojo P.Ortuno, pridurdamas, jog tam, kad ten patektų, jam teko net dvi dienas plaukti kanoja.

Anot menininko, gentys gyvena mažomis bendruomenėmis ir nėra jokių žemėlapių ar nuorodų, kaip jas rasti, nes jie nenori palaikyti visiškai jokio kontakto su šiuolaikiniu žmogumi, be to, yra labai agresyvūs. P.Ortuno reikėjo ilgai ieškoti žmonių, kurie padėjo jam patekti pas kelias vietines gentis. Jis teigia, jog Amazonės regione vyksta ir turistinės ekskursijos, kurias galima susirasti internete, bet jis norėjo susipažinti su tikrais vietiniais gyventojais, kurių negali pasiekti paprasti turistai.

Taip pat vienas iš pagrindinių tikslų, kodėl jis leidosi į šią ilgą ir pavojingą kelionę, – siekis savo akimis pamatyti ir išbandyti genčių naudojamą ritualinį augalą – svaigiojo kvaitulio lianą, iš kurios verdamas garsusis mistinis ajahuaskos gėrimas.

Ajahuaska yra vartojama tam, kad žmogus galėtų keliauti per pasaulius ir susijungti su mirusiųjų dvasiomis, grįžti į praeitį arba net numatyti ateitį. Taip pat ji valo kūną ir gydo įvairias ligas. Šio augalo suspensiją reikia ruošti 24 valandas ir vartoti būtinai šalia esant šamanui, nes jos padauginus kyla pavojus nebesugrįžti iš transcendencijos", – pasakojo menininkas.

Pasak P.Ortuno, po šios mentalinės kelionės, kurios metu siela palieka fizinį kūną, ritualą atliekantys gentainiai pradeda piešti įvairius ornamentus keramikoje ir tekstilėje. "Tie ornamentai nėra jų sugalvoti, jie būtent ateina dėl augalo sukeltų vizijų", – teigė ispanas.

Istorinėje Kauno pilyje pristatytoje instaliacijoje naudojama kelionės metu nufilmuota medžiaga, kurioje P.Oruno, pasakodamas apie šamanų ritualus, byloja ir apie dominavimo ideologijas.


Kas? "Curinwara: kraštovaizdžio atsparumas".

Kur? Kauno pilyje.

Kada? veikia iki rugsėjo 3 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų