Tarp sporto ir inžinerijos
Pasidomėjus D.Paužuolio pasiekimais ir pačia sporto šaka gali pasirodyti keista, kodėl Lietuvoje ji dar nėra tokia žinoma. „Tai yra labai įvairiapusė ir dinamiška veikla, nes viskas prasideda nuo mažo technikos stebuklo sukūrimo ir baigiasi piloto meistriškumu priimant sekundės svarbumo sprendimus varžybose. Taigi, turi ne tik nepriekaištingai valdyti, bet ir dalyvauti visame modelio kūrimo procese“, – pasakoja D.Paužuolis pats tai darantis jau daugiau nei 20 metų. Tiesa – pradžia nebuvo tokia lengva.
„Šiandien lietuviai rodo puikius rezultatus, tačiau jie atrodytų dar puikesni, jei suvoktume, kad nepriklausomybės pradžioje mūsų techninės sąlygos nuo kitų šalių atsiliko kone puse amžiaus. Sovietmečiu mes neturėjome galimybių nei reikiamoms medžiagoms, nei tuo labiau radijo technikai, tuo tarpu kiti aviamodeliavimo entuziastai iš JAV, vakarų Europos, Australijos galėjo išnaudoti radijo techniką bei pažangias medžiagas jau 5-ojo nuo dešimtmečio. Tai leido jiems sukaupti kur kas didesnę sėkmingo technikos eksplotavimo patirtį“, – pasakoja profesionalas ir dar kartą pabrėžia, kad būdami tokia maža valstybe šiandien jau galime didžiuotis nemažai pasiekimais.
Sūnų skraidyti įkvėpė tėvas
Pats D.Paužuolis aviamodeliais susižavėjo būdamas dar vaikas. „Viską pradėjau kažkur nuo vienuolikos metų, o pirmieji, mokomieji modeliai buvo pagaminti iš paprasto „putplasčio“. Man labai pasisekė, nes mano mokytojas buvo mano pačio tėtis, Rimutis Paužuolis, puoselėjęs šią sporto šaką net tada, kai tai atrodė sunkiai įmanoma ir savo pastangomis užauginęs ne vieną čempioną. Jis yra mano treneris ir iki šiandien!“ – pasakoja D.Paužuolis jaunesnysis ir pripažįsta, kad tokia veikla galų gale ima gyventi visa šeima. „Pasiruošimas reikalauja labai daug laiko ir įsitraukimo, o kur dar kelionės aplink visą pasaulį: belieka visiems padėkoti, kad taip mane palaiko“.
Paryžiuje palaikė teroristais
Būti nuolatos apsirūpinusiais visa įmanoma technika – tokia yra radijo bangomis valdomų modelių pilotų kasdienybė. Nuo specialių saulei atsparių medžiagų iki atsarginių akumuliatorių – kartais šis piloto „bagažas“ gali pasirodyti tikrai keistai. Taip kartą lietuvių komandai nutiko ir Paryžiuje.
„Netoli Eifelio bokšto pasistatėme automobilį ir salone palikome visus savo modelinius atributus. Grįžtame: žiūrime, kad aplink mūsų automobilį gausybė policijos, kariuomenė su automatais, žodžiu, visiškas tarnybų sujudimas. Pasirodo, tuo metu dėl teroro aktų rizikos buvo ypač sugriežtintas saugumas. Kažkam pamačius salone įtartinai atrodančius, laidais apvyniotus akumuliatorius, visi kaip reikiant sunerimo. Taip gavosi, kad atvykę pasižiūrėti Eifelio bokšto, netyčia uždarėme visą pagrindinę gatvę“, – šypsosi D. Paužuolis.
Modelį iš naujo kuria bent kas du metus
Akrobatinių radijo bangomis valdomų aviamodelių varžybose būna dvi pagrindinės rungtys (klasės). Pirmoji – pilotažo. Joje užduotys (reikalingos figūros) keičiamos kas metus, todėl kas du metus būtina ir iš naujo paruošti savo lėktuvo modelį.
Tai yra labai įvairiapusė ir dinamiška veikla, nes viskas prasideda nuo mažo technikos stebuklo sukūrimo ir baigiasi piloto meistriškumu priimant sekundės svarbumo sprendimus varžybose.
„Taip yra todėl, kad pilotai pasiekė nepriekaištingą lygį: jeigu niekas nesikeistų, būtų be proto sunku konkuruoti. Taigi, užduotys kasmet palaipsniui sunkinamos. Kiekvieną sykį turi gerokai paplušėti, kad savo modelį pritaikytum naujiems iššūkiams. Aerodinamika, medžiagų atsparumas, kiti techniniai niuansai: viską privalai išmanyti kaip du kart du“, – aiškina sportininkas. Antroji rungtis – muzikinė. Čia pilotams suteikiama daugiau laisvės: pagal pasirinktą muzikinį kūrinį jie turi sukurti meninės akrobatikos programą. „Jeigu sukuri kažkokią naują figūrą ar triuką, jau turi didelius šansus laimėti. Tačiau tai tiktai nėra lengva“, – atsidūsta daugkartinis čempionas, kuris jau rugsėjo 14 d. savo programas parodys ir lietuviams.
„Vienas iš pasirodymų bus jubiliejinė, 2009 m. sukurta programa su kuria tapau pasaulio čempionu Italijoje. Šiandien ji bus dar įspūdingesnė: su specialiaisiais efektais ir kitais patobulinimais“.
Pirmasis toks Baltijos šalyse šviesų ir garso festivalis „Light on“ – jau rugsėjo 14 d. Nemuno žiede.
Naujausi komentarai