Premjeras Algirdas Butkevičius, apžiūrėjęs Kaune įgyvendinamą ambicingą valstybinės reikšmės projektą, džiaugėsi rezultatais.
Kauno intermodalinio terminalo statybų aikštelėje jis kartu su susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi, Kauno miesto ir rajono merais Andriumi Kupčinskui ir Valerijumi Makūnu domėjosi darbų eiga, su rangovais bei „Lietuvos geležinkelių“ vadovais aptarė intermodalinio transportavimo bei viešųjų logistikos centrų perspektyvas.
Šiuo metu įvykdyta 65 proc. statybos darbų. Projektą numatoma baigti laiku – rugsėjį.
Į Kauno terminalo,, kylančio prie Palemono kelyno, statybas iš viso bus investuota 87,6 mln. litų. Didžioji dalis sumos bus padengta iš ES Sanglaudos fondo. Tačiau neabejojama, kad Lietuvai atsipirktų ir visa suma.
„Logistika sukuria daug pridėtinės vertės. Nevystyti šios pramonės šakos būtų nusikaltimas“, – konstatavo A.Butkevičius. Anot jo, pajamos iš sandėliavimo, vidaus ir tarptautinių pervežimų sudaro net 12 proc. šalies Bendrojo vidaus produkto (BVP).
Terminalo poreikis ateityje tik didės. Neseniai įvesti didesni gamtosauginiai reikalavimai laivybai sumažins krovinių srautą jūromis. Tendencijos tokios, kad kroviniai ir iš automobilių magistralių vis dažniau perkeliami ant geležinkelio bėgių.
Premjero manymu, ateityje logistika galėtų sudaryti 13-14 proc. BVP. „Mūsų ekonomikai ir tie keli procentai yra daug“, – pastebėjo A.Butkevičius.
Jam būnant susisiekimo ministru ir buvo pasirašytas ketinimų Kaune, Vilniuje ir Klaipėdoje statyti tokius terminalus protokolas.
Apžiūrėjęs statybas ir išklausęs projekto pristatymą, premjeras įvertino: terminalui Kaune pasirinkta ideali vieta. Netoliese – tarptautinis kelias „Via Baltica", oro uostas, Kauno laisvoji ekonominė zona.
„Prisimenu diskusijas dėl vietos ir jos paieškas. Juokas ima – buvo važinėjama net po miškus. Bet išmintis nugalėjo“, – kalbėjo A.Butkevičius.
Statant terminalą susidurta ir su kitokiomis problemomis. „Siurprizų neturėtų būti, bet jų pasitaiko. Pavyzdžiui, gruntas buvo užterštas naftos produktais. Jį teko valyti. O tai – papildomos laiko bei lėšų sąnaudos“, – pasakojo generalinio rangovo „Fegdos“ technikos direktorius Romas Katilauskas.
Neabejojama, kad terminalo atidarymo dieną jame jau bus krovinių. Jau dabar jaučiamas didelis stambių tarptautinių kompanijų susidomėjimas terminalu.
Kaune kylantis intermodalinis terminalas skirtas krovinių perkrovimams vykdyti tarp 1435 mm ir 1520 mm pločio geležinkelio vėžių.
Intermodaliniai pervežimai leidžia krovinį nuo maršruto pradžios iki pabaigos gabenti viename transporto vienete, o vežimui kombinuojamos bent dvi transporto rūšys. Transporto rūšių integracija leidžia didinti krovinių mobilumą ir mažinti krovinių gabenimo išlaidas.
Naujausi komentarai