Pernai pristatyta maršrutinių taksi pertvarka Kaune skinasi kelią, tad kauniečiai jau pratinasi važinėti autobusais, o vasarą turės įsiminti ir naujus septynis mikroautobusų maršrutus.
Konkursas vėluoja
"Tų kauniečių, kuriems susisiekimo sąlygos pablogėjo, yra gerokai mažiau nei tų, kuriems dabar yra patogiau", – įsitikinęs savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras. Jis maršrutinių taksi pertvarkos planus vakar pristatė savivaldybės tarybos kolegijai.
"Pertvarkos tikslas – kad maršrutai nebūtų dubliuojami ir mikroautobusų vairuotojai nelenktyniautų gatvėse", – aiškino P.Keras. Pasak jo, planuota, kad pagal naująją tvarką septyniais maršrutais maršrutiniais taksi važinės nuo liepos 1-osios, tačiau terminas nukeliamas iki rugpjūčio.
"Miesto taryba paskutiniame posėdyje nepriėmė sprendimo dėl naujo maršrutinių taksi bilietų tarifo, todėl keleivių vežimo paslaugų konkursas buvo pratęstas mėnesiui. Tarifas yra svarbi konkurso sudėtinė dalis, nes dalyviai turi žinoti ir apsiskaičiuoti, už kiek veš keleivius", – dėstė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Sausio 16-ąją posėdžiavusi miesto taryba tarifo klausimą atidėjo. Prie jo ketinama grįžti kitą savaitę. Maršrutinio taksi bilietas turėtų pabrangti nuo 2,5 iki 3 litų.
Naujovių jau yra
Maršrutinių taksi pertvarkos skonį kai kurie kauniečiai jau pajuto. Nuo sausio 6-osios nebevažiuoja 11 ir 44 maršrutiniai taksi.
Savivaldybė skelbia, kad siekiant pagerinti susisiekimą tarp Romainių mikrorajono ir Raudondvario pl. ir Kauno pilies, 2013-iesiems baigiantis pradėjo važiuoti naujas greitasis 44 autobusas maršrutu "Liucijanavos g. – Kauno pilis". Šis autobusas dabar veža keleivius ir Liucijanavos, Paštuvos, Aukštutinių Kaniūkų gatvėmis, kur anksčiau nei mikroautobusai, nei viešasis transportas nekursuodavo.
Gerinant susisiekimą su Aukštųjų Šančių mikrorajonu, nuo praėjusių metų gruodžio buvo padidintas 34 -ojo autobusų maršruto reisų skaičius. Šis maršrutas pratęstas iki Kauno klinikų. "Juo pervežama bene daugiausiai keleivių. Manome, kad šiuo maršrutu žmonių patogumui autobusai važinės dar dažniau", – žadėjo P.Keras.
Netrūksta painiavos
Pasak Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo, kai kurie maršrutiniai taksi savo keliones baigė nesulaukę pertvarkos. "22 maršrutas pernai numirė sava mirtimi. 27-uoju numeriu pažymėtų transporto priemonių dabar liko vos dvi. Jų grafikas – kas valandą, tai irgi praktiškai jau nebeegzistuojantis maršrutas", – dėstė P.Keras. Po kelių dienų nebeliks ir 33-iojo mikroautobuso. Juo važinėję keleiviai turės persėsti į 9-ojo arba 12-ojo maršruto troleibusus.
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus duomenimis, 3-iojo maršruto mikroautobusų nelieka, nes tokiu pačiu maršrutu važinėja 43-iuoju numeriu pažymėti mikroautobusai.
Anot P.Kero, pastarųjų maršrutas, kiek pratęsus, bus patogus kauniečiams. "Patys vairuotojai paskelbė, kad naikinamas 3-iasis maršrutas, ir žmonės sunerimo. Išaiškinome, kad tuo pačiu keliu veš 43 numeriu pažymėtas mikroautobusas, ir viskas dabar aišku. Keleiviams nesvarbu, kokiu numeriu paženklintas autobusėlis, svarbu, kad vežtų", – įsitikinęs savivaldybės atstovas.
13-ojo maršruto mikroautobusai taip pat nebevažinės, nes šis maršrutas dubliuoja 9-ojo maršrutinio taksi kelią. P.Keras pripažįsta, kad, pertvarkius maršrutus, 9-asis maršrutinis taksi nebevažiuos į Neveronis, tačiau keleiviai juos galės pasiekti 56-uoju mikroautobusu arba 39-uoju autobusu.
Mažėjo ir natūraliai
P.Keras patvirtino, kad kol kas nebus naikinamas 120-asis maršrutas į Karmėlavą. Dar lieka neaiškumų dėl 92-ojo maršruto mikroautobuso likimo.
Pokyčiais kol kas, atrodo, labiausiai džiaugiasi tik savivaldybės atstovai, nuolat bandantys priminti, kad viešojo transporto pertvarka bus naudinga keleiviams.
Viešuoju transportu besinaudojantys kauniečiai skundžiasi, kad maršrutinių taksi vairuotojai nesilaiko grafiko, o važiavimas miesto autobusais trunka valandą ir ilgiau, ypač jeigu nėra tiesioginio maršruto ir reikia persėsti.
"Pavienių skundų dėl pertvarkos sulaukiame. Dažniausiai skundžiasi tie gyventojai, kurie iš principo nenori važiuoti autobusais ir troleibusais", – sakė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas. Pasak jo, per dešimtmetį nuo 2003-iųjų Kaune mikroautobusų natūraliai sumažėjo nuo 600 iki 200.
Naujieji mikrautobusų maršrutai (nuo 2014 m. rugpjūčio)
51-asis maršrutas ("Urmas"–Kazliškiai)
52-asis maršrutas (Liucijanavos g.–Vaišvydava)
53-iasis maršrutas (Partizanų g.–Rokai)
54-asis maršrutas (Sargėnai–Respublikinė Kauno ligoninė)
55-asis maršrutas (Šilainiai–Palemonas)
56-asis maršrutas (Ringaudai–Neveronys)
57-asis maršrutas (9-ojo forto g.–Partizanų g.)
Komentaras
Visvaldas Matijošaitis, visuomeninė organizacija "Vieningas Kaunas":
Labai sunku suprasti, kodėl būtent taip naikinami kai kurie maršrutinių taksi maršrutai. Juk tai kauniečiams sukels tik daugiau nepatogumų: reikės keisti įprastą važiavimo maršrutą, kelionė į darbą ar polikliniką užtruks ilgiau. Gali tekti važiuoti ir su persėdimu. Tai kelia didelį kauniečių nepasitenkinimą. Be to, sprendimai dėl viešojo transporto pakeitimų turi būti argumentuotai ir konkrečiai išaiškinti: kas keičiasi, kodėl ir kokia tų pakeitimų nauda. Turėtų būti nustatytas pereinamasis laikotarpis, kad miestiečiai lengviau įprastų prie pasikeitusių maršrutų. Kita problema: miesto meras neįsiklauso į mūsų patarimus ir net atvirai juos ignoruoja. Kodėl klausimai, susiję su Kauno viešuoju transportu, nesvarstomi viešai miesto tarybos posėdžiuose, o sprendimai priimami savivaldybės kabinetuose už uždarų durų? Juk tik viešai diskutuojant galima ir pateikti, ir išgirsti visus argumentus, rasti geriausią sprendimą.
Naujausi komentarai