Problemų apstu
Kaip žurnalistams sakė kaunietė Eleonora, nesklandumai, susiję su Lietuvos pašto teikiamomis paslaugomis, nėra nauji.
Moters teigimu, pašto dėžutės nepasiekia ne tik jai ar jos artimiesiems skirti laiškai, – negaunami ir popieriniai pranešimai, informuojantys apie gautą laišką ar kitokio pobūdžio siuntą, atkeliavusią į pašto skyrių, esantį Aleksote, Veiverių gatvėje.
Todėl dėl negalios sunkiai judanti garbaus amžiaus moteris esą ne pirmą kartą turi prašyti artimųjų ar draugų pagalbos, kad šie eitų į minėtą Lietuvos pašto skyrių ir aiškintųsi, kodėl Eleonoros nepasiekė, pavyzdžiui, naujai užsakyta banko kortelė.
„Aš jau dvejus metus įkalinta namuose, nepaeinu – tik iki tualeto su dviem ramentais, bet ir tai ne visada – padėti ateina dukra, vyras ar kas nors iš draugų. Pasibaigė banko kortelės galiojimas. Keturis kartus artimieji ir draugai ėjo į banką paprašyti, kad man išduotų naują kortelę. Sakydavo: „Mes jums išsiuntėme kortelę.“ O nuėję į paštą išgirsdavo: „Nėra. Nebuvo.“ Praėjus šiek tiek laiko banko kortelės galiojimas baigėsi ir dukrai. Analogiškas atvejis – vėl kortelės nėra, neatsiunčia nė į namus. Ieškant pašte – nėra, paskambinus į banką – vėl nėra. Bankas išsiuntė, atseit, paštas turi atnešti – pašte nėra. Viskas dingsta neaišku, kur. Mums niekas neatsiunčia jokio pranešimo, nors ir parašyto ranka: „Yra laiškas, ateikite į paštą pasiimti“, – skundėsi kaunietė ir pridūrė, kad iš pašto dėžutės nedingsta tik prenumeruojamas laikraštis.
Negauna svarbaus laiško
Eleonora atvira – iki šiol ji nesulaukia ir Kauno neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos (NDNT) išsiųsto laiško su sprendimu, kuriuo remiantis, pirmą kartą įvertinus jos specialiuosius poreikius, galbūt padidės dėl turimos negalios gaunama išmoka.
„Gyvenime ištvėriau keturiolika operacijų. Šį kartą – po stuburo operacijos – buvau sanatorijoje ir man pasakė, kad turėčiau kreiptis į NDNT komisiją ir galbūt man priklausys kažkoks finansinis priedas, nes be dviejų ramentų aš nejudu net namuose. Gydytoja užpildė visus popierėlius ir spalio pradžioje išsiuntė NDNT komisijai. Vieną dieną į namus atėjo ponia iš Socialinės rūpybos pažiūrėti, ar aš pakeliu ranką, ar pajudinu koją, – ką aš sugebu. Ji apžiūrėjo, surašė ir sako: „Jums dabar priklausys kažkoks priedas prie neįgalumo pensijos. Mes dabar išsiunčiame visus dokumentus vėl į NDNT ir per dešimt dienų turėtumėte gauti atsakymą laišku į paštą.“ Įsivaizduokite, jau baigiasi lapkritis, o laiško – jokio“, – apmaudo neslėpė pašnekovė.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Ji nuogąstavo, kad, kol laiškas su NDNT sprendimu nebus gautas, tol ji nežinos, ar specialiųjų poreikių išmoka dėl turimos negalios buvo paskirta. Be to, tuo atveju, jei nutiktų taip, kad išmoka būtų paskirta, kaunietė spėja, kad negalėtų jos gauti, kol Kauno miesto socialinės paramos skyriui nepateiktų NDNT sprendimo dokumento ir neužpildytų prašymo, kad į jos banko sąskaitą būtų pervesti paskirti pinigai.
Kelia nuostabą
Aiškindamasi, kodėl laiškas su NDNT sprendimu jos iki šiol nepasiekė, moteris sakė paskambinusi į Kauno miesto socialinės paramos skyrių, bet čia esą sulaukusi atsakymo, kad sprendimas išsiųstas, ir patarta susisiekti su NDNT atstovais.
Tačiau, pasak kaunietės, ten taip pat išgirdo atsakymą, kad sprendimas laišku jai buvo išsiųstas dar spalio viduryje.
Taip ir nesužinojus, kur yra NDNT sprendimas, išsiųstas laišku daugiau kaip prieš mėnesį, šį antradienį moteris paprašė savo vyro nuvykti į Kauno NDNT skyrių Savanorių prospekte. Čia jam buvo pasakytas siuntos numeris ir rekomenduota jį nurodyti kreipiantis į Lietuvos pašto skyrių Aleksote.
Kaip teigė Eleonora, lapkričio 24 d. šiame pašto skyriuje jos vyras dėl to paties klausimo lankėsi du kartus. Nurodė siuntos numerį ir akcentavo, kad laiškas turėjo būti adresuotas sūnui, nes būtent jis pateikė prašymą NDNT dėl Eleonoros socialinių poreikių nustatymo. Tačiau net ir tada pašto skyriaus darbuotojai esą tarstelėjo: „Gal ir buvo, bet kadangi niekas neatsiėmė, mes išsiuntėme atgal.“
Išsiųstas atgal
Portalui kauno.diena.lt pasidomėjus kaunietės Eleonoros situacija dėl nežinia kur atsidūrusio laiško su sprendimu, NDNT atstovė Nomeda Pikelytė trečiadienį patvirtino, kad siunta buvo išsiųsta spalio 19 d. prašyme nurodytu adresu, nurodytam adresatui.
„Mes matome, kad pašto skyrių laiškas pasiekė spalio 22 d. ir iki lapkričio 23 d. jis buvo saugomas pašte. Negalime pasakyti, kodėl adresatas negavo laiško. Tai turėtų paaiškinti pašto atstovai. Dabar mes matome, kad laiškas yra mums grąžinamas atgal“, – sakė pašnekovė.
Pasak jos, kai laiškas bus gautas, NDNT atstovai susisieks su gavėju ir dar kartą išsiųs tuo adresu, kokį jis nurodys.
„Mes viską darome oficialiai, kadangi tai yra asmens duomenys. Negalime siuntinėti bet kur ir bet kaip. Siunčiame tuo adresu, kurį žmogus yra parašęs prašyme, tam žmogui, kuris parašė prašymą (kaunietės sūnui – aut. past.). Jei ponia Eleonora norėtų, kad laiškas būtų išsiųstas kitu adresu, mes turėtume gauti jos prašymą“, – paaiškino N.Pikelytė.
Ji pažadėjo susisiekti su Kauno NDNT skyriaus darbuotojais ir paprašyti jų, kad išsiaiškintų, kaip kaunietei išsiųsti laišką su atsakymu patogiausiu būdu.
Mums niekas neatsiunčia jokio pranešimo, nors ir parašyto ranka: „Yra laiškas, ateikite į paštą pasiimti.“
Pateikė savo versiją
Raštu komentuodami garbaus amžiaus moteriai nutikusią istoriją Lietuvos pašto atstovai rašė, kad laiškas į pašto skyrių Aleksote, Veiverių gatvėje, atkeliavo spalio 22 d. Tą patį rytą jis esą buvo perduotas laiškininkui, kuris aptarnauja gavėjo apylinkę.
„Laiškininkui nuvykus nurodytu adresu, laišką buvo bandoma įteikti gavėjui, tačiau namų durų niekas neatidarė. Tokiu atveju laiškininkas atspausdina gavimo pranešimą su kvietimu atvykti atsiimti laišką į pašto skyrių. Laiškininkas atspausdino šį pranešimą – tai matome laiškininko planšetėje užfiksuotoje veiksmų ataskaitoje, tačiau, pagal galiojančias taisykles, jo negalėjo palikti gavėjo pašto dėžutėje, nes ji yra nerakinama“, – tikino Lietuvos pašto Komunikacijos departamento vadovė Ugnė Bartašiūtė.
Jos teigimu, laiškas pašte buvo saugomas 30 dienų, o praėjus šiam terminui, grąžintas siuntėjui.
„Laišką gavus pakartotinai, padarysime viską, kad jis pasiektų gavėją. Primename, jeigu registruotą laišką ar siuntą nori atsiimti gavėjo artimasis, šiuo metu dėl kuo trumpesnio kliento ir darbuotojo kontakto įgaliojimo rodyti nereikia – pakanka su savimi turėti pranešimo lapelį arba SMS žinute išsiųstą atsiėmimo kodą. Šiuo konkrečiu atveju, kadangi laiškininkas negali pašto dėžutėje palikti pranešimo, prašysime parodyti įgaliojimą, taip pat pateikti kuo tikslesnius duomenis apie laišką – tikrojo gavėjo vardą, pavardę, laiško numerį. Tuomet neturėtų kilti jokių problemų“, – žadėjo U.Bartašiūtė.
Papildomai pasiteiravus, kodėl šiuo atveju, laiško gavėjui pranešimo apie siuntą laiškininkui negalėjus palikti pašto dėžutėje, gavėjas nebuvo informuotas SMS žinute, bendrovės Komunikacijos departamento vadovė sakė, kad ant laiško esą nebuvo nurodytas gavėjo telefono numeris.
Tačiau kai laiškas vėl pasieks pašto skyrių Aleksote, Veiverių gatvėje, jį atsiimti galės nebūtinai laiško gavėjas (Eleonoros sūnus – aut. past.), bet ir kitas jos artimasis, pavyzdžiui, vyras, jei su savimi turės pranešimo lapelį.
Stebės situaciją
Pakartotinai susisiekus su kauniete Eleonora, moteris užsiminė trečiadienį sulaukusi laiškininkės, kuri sakė, kad kai laiškas iš NDNT buvo gautas, ji šį atnešė, tačiau esą niekas tada neatidarė durų. Tai pabrėžiama ir Lietuvos pašto atsiųstame atsakyme į portalo žurnalistų klausimus.
„Jei ji atėjo 7 ar 8 val. ryto, skambtelėjo į duris ir nubėgo, gal kol aš su dviem lazdomis lėtai nuropojau nuo laiptų, ji nepalaukė“, – kalbėjo garbaus amžiaus moteris.
Ji užsiminė ir apie tai, kad ant namo vartų netrukus bus pakabinta ir nauja rakinama pašto dėžutė
Galima sužinoti ir negavus laiško iš NDNT
Kaip portalo žurnalistams ketvirtadienį sakė Kauno miesto savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėja Erika Kačiulienė, net ir tuo atveju, jei laiško iš NDNT su sprendimu dėl specialiųjų poreikių išmokos skyrimo ar neskyrimo asmuo nesulaukia, jis gali pateikti prašymą. Tai gali padaryti ir jo artimieji: giminaičiai, sutuoktiniai, globėjai ar kiti įgalioti asmenys.
„Jeigu asmuo neturi NDNT išduotų pažymų, Socialinės paramos skyriaus darbuotojai visą informaciją gali gauti iš NDNT duomenų bazės. Pagal poreikį, išmoka gali būti pervedama į asmens sąskaitą, pristatoma į namus arba atsiimama pašto skyriuje“, – paaiškino pašnekovė.
Pasak E. Kačiulienės, prašymą galima pateikti el. būdu per Socialinės paramos informacinę sistemą www.spis.lt.
Neturint tokių galimybių karantino laikotarpiu prašymo formas galima rasti https://epaslaugos.kaunas.lt/ bei Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (www.socmin.lt) svetainėse, o užpildytą ir skenuotą dokumentą atsiųsti el. paštu [email protected].
„Per karantiną, gyventojai taip pat gali savivaldybei pateikti atspausdintą arba ranka rašytą prašymą. Jį reikėtų įmesti į Socialinės paramos skyriaus pašto dėžutę adresu Nemuno g. 29, Kaunas“, – užsiminė Socialinės paramos skyriaus vedėja ir pridūrė, kad ranka rašytame prašyme turėtų būti nurodyti asmens duomenys, banko sąskaitos ir telefono numeriai.
Naujausi komentarai