Mažamečių ugdymo metodikos, aiškinančios apie netradicinę seksualinę orientaciją, kratosi ir „Socialinių inovacijų fondas“ (SIF), pats prisidėjęs prie šio leidinio išvertimo į lietuvių kalbą.
Prieštaringai vertinamo projekto „Gender Loops“ interneto tinklapyje skelbiama, kad „Socialinių inovacijų fondas“, dalyvaudamas projekte "Gender Loops" kaip partneris, pritarė ne visoms kitų projekto partnerių iš Vokietijos, Ispanijos ir Norvegijos pateiktoms sukurtoms metodikoms. Tai esą buvęs minėtųjų partnerių įnašas į projektą.
Į lietuvių kalbą išversta metodika pavadinimu "Priemonių rinkinys lyčių lygybės sąmoningumo stiprinimui ikimokyklinio ugdymo įstaigose", kaip anksčiau „Kauno dieną“ tikino SIF atstovai, Lietuvoje taikyta nebuvo.
Iki viešumon iškylant informacijai apie tai, kad galimai darželinukams aiškinama apie netradicinę šeimą, „Gender Loops“ tinklapyje buvo galima laisvai skaityti minėtą leidinį. Jis moko, kaip mažamečiams pristatyti meilę tarp tos pačios lyties asmenų, pateiktos konkrečios pasakos apie du vienas kitą įsimylinčius princus ir vėliau įsivaikinančius mergaitę. Siūloma berniukams persirengti mergaitiškais drabužiais, pasikeisti pasakų herojų vaidmenimis.
Kauno miesto savivaldybės atstovai oficialiai pareiškė, kad ši metodika, aiškinanti vaikams apie netradicinę seksualinę orientaciją, Kauno ikimokyklinio ugdymo įstaigose nediegiama.
„Švietimo ir mokslo ministerija užtikrino saugiklius vaikų ugdymo programoms: joms nustatyti nacionaliniai kriterijai, ugdymo programas įvertina steigėjas ir tvirtina švietimo įstaigos vadovas. Laikantis šios tvarkos, Kauno vaikų darželių ugdymo programos yra kontroliuojamos“, - sakoma avivaldybės pareiškime.
Taip pat teigiama, kad savivaldybės Švietimo ir ugdymo skyrius bei jam pavaldžių įstaigų pedagogai atsiriboja nuo ideologijos „Gender mainstreaming“, kuri kovoja prieš santuoką ir tradicinę šeimą.
Nepaisant to, Švietimo ir ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė Audronė Bukmanaitė įspėja pedagogus būti budrius įstaigose priimant svečius.
A.Bukmanaitės teigimu, vaikų darželiuose apskirtai neturėtų būti rodomi spektakliai už tėvų pinigus, kurių kokybės ir meninės vertės niekas neprižiūri. Pedagogams patariama geriau vaikus vesti į mieste veikiančias teatro įstaigas.
Ikimokyklinės ugdymo įstaigos, pasak A.Bukmanaitės, taip pat neturėtų už pinigus siūlyti vaikams nepatvirtintas papildomas veiklas, pavyzdžiui piešimą, šokius.
Naujausi komentarai