Vos pradėjusi veikti lietuviška skrydžių bendrovė "Air Lituanica" jau turi gintis nuo keleivių priekaištų. Pykstama dėl atšauktų skrydžių, kurie pridaro nemenkų nemalonumų. Kaunietis Vladislavas sakė, kad vienkartinis atvejis jo taip nepiktintų, tačiau tvirtino, kad bendrovė „Air Lituanica“ dažnai atšaukia skrydžius. „Gal jiems jau reikia atšaukti licenciją?“ – klausė jis.
Tuo metu Civilinės aviacijos administracijos atstovai teigė, kad bendrovės “Air Lituanica” veikla stebima, tačiau vien tik dėl atšauktų skrydžių vežėjo licencija neatimama.
Apie atšauktą skrydį sužinojo tik atvykęs
“Atvykau Prahoje į registraciją oro uoste, sako – lėktuvas neatvykęs dėl techninių nesklandumų, skrydžio nebus. Paaiškinimas – dėl techninių nesklandumų. Iš anksto niekas nieko nepranešė, neįspėjo”, – patirtimi dalijosi “Air Lituanica” paslaugomis naudojęsis Vladislavas.
Oro linijos jam pasiūlė namus pasiekti skrendant per Amsterdamą. Jame skrydžio į Vilnių teko laukti dar 5 val.
“Be to, naujuosius bilietus jie man atsiuntė elektroniniu paštu. Oro uoste privalėjau susiorganizuoti ir juos atsispausdinti. Pasityčiojimas!” – skundėsi pašnekovas. Neradęs, kur atsispausdinti bilietų, jis vis dėlto rado kitą išeitį. Prisiprašė, kad aviakompanija padiktuotų bilietų numerį, jį pasakė registratorei. “Šiaip ne taip užsiregistravau”, – pasakojo Vladislavas.
Dėl “Air Lituanicos” kaltės jis sugaišo beveik visą dieną. Dėl to kilo nemalonumų darbe.
Vladislavo žiniomis, iš Prahos spalį atšauktas ne vienas reisas, teko nusivilti ir bandžiusiems skristi iš Miuncheno.
Neskrenda dėl saugumo sumetimų
“Air Lituanica” komunikacijos vadovė Sandra Meškauskaitė neslėpė, kad keleiviai į bet kokį skrydžių vėlavimą ar atšaukimą reaguoja labai jautriai, tačiau tokių situacijų visiškai išvengti nepavyksta ir kitoms kompanijoms.
“Tikrai nuoširdžiai atsiprašome visų keleivių, kad jiems tenka patirti nepatogumų. Tačiau skrydžių atšaukti tikrai neplanuojame, tai nutinka dėl netikėtų dalykų. Visais atvejais skrydžių sauga yra absoliutus “Air Lituanica” prioritetas, tad jeigu skrydis yra atšaukiamas, vėluojama ar panašiai, tai yra tik todėl, kad rūpinamasi keleivių saugumu”, – pabrėžė S.Meškauskaitė.
Keleiviai, anot S.Meškauskaitės, apie nemalonią žinią informuojami iškart, kai tik nusprendžiama skrydį atšaukti. “Kol kas galime pasakyti, kad visada randame susitarimą su keleiviu, kaip jis pasieks kelionės tikslą. Visais atvejais vadovaujamės protingumo bei sąžiningumo kriterijais, ir jeigu keleivių skundai yra pagrįsti, kompensuojame jų patirtas išlaidas”, – sakė pašnekovė.
Šeštadalis visų atšauktų skrydžių
Spalį iki 21 d. “Air Lituanica” atšaukė 6 iš 80, rugsėjį – 3 iš 96 reisų, informavo bendrovės atstovė. Liepos – rugpjūčio mėnesiais kompanija skrydžių atšaukusi nebuvo.
Civilinė aviacijos administracija (CAA), registruojanti atšauktus skrydžius, pateikia kiek kitokius skaičius. Administracijos turimais duomenimis, "Air Lituanica" lėktyvai per pirmąsias tris spalio savaites iš šio oro uosto nepakilo ne 6, o 9 kartus – po 3 kartus per savaitę. Per tą patį laikotarpį į Vilniaus oro uostą pagal suplanuotą tvarkaraštį “Air Lituanica” neatvyko taip pat 9 kartus.
Tai sudarytų net šeštadalį visų atšaukiamų skrydžių iš Vilniaus oro uosto. Per pirmąsias dvi spalio savaites ši aviakompanija ilgiau nei dviem valandoms iš Vilniaus oro uosto buvo atidėjusi 6 skrydžius.
Kodėl skiriasi atšauktų skrydžių statistika? S.Meškauskaitė aiškino, kad spalį tris kartus teko sujungti po du skrydžius, buvo keičiamas skrydžio numeris, todėl bendroje CAA statistikoje tie sujungti skrydžiai matosi kaip atšaukti.
CAA Oro transporto skyriaus vyriausios specialistės Rasa Janovičienė ir Gintarė Žydelienė pasakojo, oficialių skundų iš keleivių dėl “Air Lituanica” atšauktų arba atidėtų skrydžių nėra gavę. „Per spalio mėnesį keleiviai tris kartus konsultavosi telefonu, visais – dėl atšauktų “Air Lituanica” skrydžių“, – teigė specialistės.
Tačiau už masinį skrydžių atšaukimą kompanijoms licencijos atėmimas negresia. Pagal įstatymus, atšaukusi skrydį bendrovė keleiviams turi pasiūlyti kompensacijas ar kitą skrydį.
“Jeigu dažnai atšaukiami skrydžiai, stebima, dėl kokių priežasčių tai daroma. Oro vežėjo pažymėjimo galiojimas, o kartu ir licencija oro susisiekimui vykdyti sustabdomi tik dėl grėsmės keleivių saugumui”, – teigė G.Žydelienė.
Pirmasis "Air Lituanica" skrydis įvyko šių metų birželio 30 d.
Naujausi komentarai