- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Nemuno žiede" pastaraisiais metais vyksta nemažai įvairiausių renginių, vienintelė Lietuvoje esanti žiedinių lenktynių trasa dažnai kosmetiškai atnaujinama, tačiau atėjo kur kas didesnės rekonstrukcijos laikas.
Atrišo rankas
"Nemuno žiedas" yra unikali trasa ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje. Tokių reljefo pokyčių, greitų ir aklų posūkių kitur tiesiog nėra, todėl siekiame išsaugoti šias išskirtines savybes ir kartu pritaikyti trasą įvairioms lenktynėms. Atnaujinę dangą, padidinę saugumą ir patobulinę infrastruktūrą mes sieksime pritraukti ne tik vietinių, bet ir tarptautinių renginių", – spaudos konferencijoje teigė VšĮ "Nacionalinio žiedo" vadovas Arūnas Samochinas.
Pastarojo dešimtmečio pradžioje "Nemuno žiedas" išgyveno ne pačius geriausius laikus – ilgą laiką augo skola, buvę trasos vadovai lanko teismus, o dabartinė vadovybė sprendė ne tik išgyvenimo, bet ir skolų administravimo uždavinius. Tai truko iki 2016 m. – tuomet buvo įkurta nauja trasą valdanti įmonė VšĮ "Nacionalinis žiedas", galėjusi pradėti veiklą nuo tuščio popieriaus lapo. Naujoji įstaiga taip pat turi tris dalininkus: Kauno miesto ir rajono savivaldybes bei Kūno kultūros ir sporto departamentą.
Tais metais prasidėjo naujas trasos gyvavimo etapas. Dalininkų skirtos lėšos buvo panaudotos infrastruktūrai atnaujinti ir saugumui didinti – pakeista nemažai trasą juosiančių atitvarų, dalis jų perkelti toliau nuo trasos, pastatytos padangos smūgiams atremti, įrengtos specialios saugumo zonos, kurias jau spėjo teigiamai įvertinti lenktynininkai. Žiūrovai pokyčius taip pat pastebėjo – keliose trasos vietose įrengtos tribūnos, kita infrastruktūra.
Vis dėlto svarbiausias pastarojo meto darbas – techninis rekonstrukcijos projektas. UAB "Bendrieji statybų projektai" kartu su Jungtinės Karalystės įmone APEX parengė "Nemuno žiedo" techninį projektą, kuriame numatyta pačios trasos rekonstrukcija, papildoma infrastruktūra ir preliminari sąmata.
APEX yra viena žinomiausių trasų projektavimo įmonių pasaulyje – ji rengė "Bikernieki" žiedo Latvijoje, Dubajaus autodromo (jame vyksta F1 lenktynės), Bahreino tarptautinio žiedo (čia rengiami pasaulio CIK-FIA kartingo čempionatai) bei daugybės "Grade 2" specifikaciją atitinkančių trasų techninius projektus.
Arūnas Samochinas
"Grade 3" neplanuojama
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) lenktynių trasoms nustatė reikalavimus, pagal kuriuos šios skirstomos į tam tikrus lygius. "Grade 1" trasos – pačios geriausios, jose gali vykti "Formulės 1" lenktynės. "Grade 2" – daug kitų aukščiausio lygio tarptautinių čempionatų, "Grade 3" – įvairios mažiau populiarios tarptautinės lenktynių serijos.
Lietuvoje vienintelė Vilkyčių trasa yra įvertinta kaip atitinkanti "Grade 6" reikalavimus, tačiau šis suteikiamas tik autokroso ir ralio kroso trasoms. Arčiausiai Lietuvos esanti žiedinių lenktynių "Grade 3" įvertinimą turinti trasa yra Lenkijoje, Poznanėje. Estijos Pernu "Auto24Ring" trasa yra "Grade 4" specifikacijos.
Būtent reljefo skirtumas yra tai, kas traukia lenktynininkus, organizatorius ir žiūrovus, išskiria mus iš aplinkinių šalių.
Gavę pirminius APEX įmonės specialistų trasos pokyčių pasiūlymus, "Nemuno žiedo" vadovai nebuvo patenkinti. Siekiant rekonstruoti pagal "Grade 3" reikalavimus, reikėtų radikaliai pakeisti dvi trasos dalis: vadinamąjį Stadiono posūkį perkelti arčiau trasos vidurio, kad padidėtų atstumas iki atitvarų, ir nukasti 10,5 m aukščio vizitine trasos kortele tapusį vadinamąjį Makuškės kalną.
"Išgirdę šias rekomendacijas, pasitarėme su dalininkais, sporto federacijų atstovais, organizatoriais, sporto bendruomene ir nusprendėme: trasos unikalumas yra svarbiau už FIA įvertinimą. Būtent reljefo skirtumas yra tai, kas traukia lenktynininkus, organizatorius ir žiūrovus, išskiria mus iš aplinkinių šalių", – sako A.Samochinas.
Be to, norint gauti "Grade 3" įvertinimą, trasos rekonstrukcija pabrangtų mažiausiai 2 mln. eurų. Todėl buvo nuspręsta techninį projektą koreguoti: visą 3,35 km ilgio žiedo rekonstrukciją rengti pagal "Grade 3" reikalavimus, išskyrus Stadiono ir Makuškės atkarpas.
Paskutinis žingsnis
Daugiau nei 50 metų egzistuojanti "Nemuno žiedo" trasa ne kartą keitėsi, tačiau rimta rekonstrukcija niekada ir nebuvo atlikta. Dar 2003 m. kosmetiškai buvo išplatintas Ąžuolo posūkis, nuo 2012 m. reguliariai didinamos saugumo zonos, keičiami atitvarai, prieš juos smūgiams atremti įrengiamos padangos.
A.Samochinas įsitikinęs, kad atėjo radikalios rekonstrukcijos laikas. Jau parengtas techninis projektas, kuriame numatyta platinti važiuojamąją dalį iki 12,5–14 m, papildomos trasos konfigūracijos, daug didesnės saugos zonos, papildomi nuvažiavimo keliai pavojingose vietose, techninio aptarnavimo erdvė, aikštelės žiūrovų transportui, tribūnos įdomiausiose vietose ir daug kitų infrastruktūros objektų. "Nemuno žiede" lenktynes vienu metu galėtų stebėti apie 15–20 tūkst. žiūrovų – tiek jiems numatyta sėdimų ir stovimų vietų.
Statybos leidimas turėtų būti gautas šių metų kovą, tad dabar, pasak A.Samochino, liko paskutinis žingsnis – finansavimas. Rekonstrukcijos sąmata pagal parengtą techninį projektą sieks apie 10 mln. eurų. Panašių objektų rekonstrukcijai dažniausiai pasirenkamas koncesijos metodas – privati įmonė investuoja nuosavas lėšas mainais į teisę administruoti objektą numatytą laikotarpį.
"Finansavimo būdą dar turi patvirtinti Vyriausybė. Jeigu bus pasirinktas koncesijos būdas, dokumentų rengimas, konkursas, trasos sklypų paėmimas visuomenės reikmėms ir kiti veiksmai dar užtruks, tačiau visiškai realu, kad "Nemuno žiede" jau greitai pamatysime buldozerius ir asfalto klojimo techniką", – teigia unikalios lenktynių trasos vadovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kviečia į renginį „Lietuvai – 1015“: grilio sezono atidarymas ir rekordas
Gegužės 9 d. Griliai.lt kviečia Jus į neeilinį renginį, kuriame turėsite galimybę drauge atšvęsti Lietuvos paminėjimo rašytiniame šaltinyje ir jos de facto pripažinimo 1015-ąsias metines, pradėti naująjį grili...
-
Dalis kauniečių liko be elektros2
Dalis kauniečių priversti laukti, kada Energijos skirstymo operatorius (ESO) pašalins gedimus ir bus atnaujintas elektros tiekimas. ...
-
„Via Lietuva“: pradedami tvarkyti trys blogos būklės tiltai Kauno, Rokiškio ir Joniškio rajonuose1
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ toliau tęsia valstybinės reikšmės keliuose esančių tiltų ir viadukų tvarkymo darbus. Artimiausiu metu bus pradėti tiltų per Bytvaną (Kauno raj.), Vyžuoną (Rokiškio raj.) ir Voverkį (Joni&sc...
-
Santakos parkas šiandien tapo saugiausiu šalyje: Gegužės 1-oji čia paminėta originaliai2
„Sveiki atvykę į šiuo metu saugiausią parką šalyje!“ – toks buvo pirmas šiandien Santakos parke vykusių žaidynių „Palaikau pulsą“ atidarymo sakinys. Ir Gegužės 1-oji joms buvo pasirinkta neatsitiktin...
-
Santakos parke Kaune pirmąkart rengiamos įstaigų, įmonių pirmosios pagalbos varžybos5
Santakos parke Kaune trečiadienį pirmąkart rengiamos Lietuvos įstaigų ir įmonių pirmosios pagalbos varžybos „Palaikau pulsą“. ...
-
Didelė netektis statybų sektoriuje: mirė ilgametis „YIT Lietuva“ vadovas A. Butkus12
Antradienį bendrovė „YIT Lietuva“ pranešė, kad neteko ilgamečio įmonės vadovo Antano Butkaus. Žmogaus, palikusio didelį pėdsaką statybų pasaulyje. ...
-
Gyvensenos medicinos specialistės: geriausia investicija į sveikatą – judėjimas7
Kauno miesto poliklinikoje pacientus konsultuoja gyvensenos medicinos specialistės. Jos pataria, kaip pradėti gyventi sveikiau, numesti svorio, sumažinti blogojo cholesterolio kiekį kraujyje ir padeda siekti užsibrėžtų tikslų. Kalbintos specialistės ...
-
50-tasis Lietuvos etnografijos muziejaus sezonas: Mažosios Lietuvos ekspozicija ir ūkio gyvūnai1
Jau nuo šio trečiadienio – gegužės 1 d. – Lietuvos etnografijos muziejus pradeda 50-ąjį sezoną, kurio metu duris atveria vidaus ekspozicijos, pristatomos naujos parodos ir ilgėja darbo laikas. Įsibėgėjęs pavasaris žada nepaprasta...
-
Emocinės gerovės konsultantų paslaugos lieka Kauno rajone6
Kauno rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras kartu su Kauno rajono savivaldybės administracija baigia įgyvendinti projektą „Gerovės konsultantų paslaugų prieinamumo gerinimas Kauno rajono savivaldybėje“. Projekto tikslas buvo Kaun...
-
Svarbi informacija rinkėjams: Kauno savivaldybės pastate balsuoti iš anksto nebus galima4
Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) skelbia balsavimo vietų sąrašą ir laiką, kada rinkėjai galės atvykti balsuoti prezidento rinkimuose ir referendume dėl pilietybės išsaugojimo. ...