Pereiti į pagrindinį turinį

Savivaldybės įmonės abejingumas varo į neviltį

2014-09-11 04:07

Kauniečiai piktinasi, kad savivaldybės įmonės Kauno komunalinio ir butų ūkio (KKBŪ) darbuotojai nedirba svarbiausių darbų, o už menkiausią piršto pakrutinimą lupa devynis kailius.

Kauniečiai piktinasi, kad savivaldybės įmonės Kauno komunalinio ir butų ūkio (KKBŪ) darbuotojai nedirba svarbiausių darbų, o už menkiausią piršto pakrutinimą lupa devynis kailius.

Remonto nesitiki

„Sąmatų nepateikia, laiškų nerašo, nebendrauja ir išvis nedirba taip, kaip turėtų“, – paklausta, kodėl neįtinka KKBŪ, išpyškino A.Smetonos al. gyvenanti Kristina Vrubliauskienė.

Moteris teigė, jog su kaimynais pavargusi prašyti, kad administratoriaus darbininkai atliktų svarbius darbus, o menkaverčiai įkainoti įtartinai didelėmis sumomis.
„Niekas nepasikeitė nuo senų laikų, kai ėmė pinigus už teritorijos tvarkymą ir nieko netvarkė. KKBŪ – savivaldybės įmonė, todėl viskas aišku: pinigai – į priekį, o darbai – paskui ir neaišku kada“, – piktinosi K.Vrubliauskienė. Ji pasakojo, kad namo gyventojai vis pagalvoja apie daugiabučio modernizaciją ar bent stambesnį remontą, kuris leistų sutvarkyti stogą, pakeisti visus langus. Vis dėlto žmonės prarado viltį, kad šie darbai pajudės, kol namo administravimu užsiims KKBŪ.
„Jie darbus pradeda tik tada, kai surenka pinigus, paskelbia konkursą, išaiškina jo nugalėtoją. Tai kiek metų reikės laukti vien tam, kad langus visame name galėtume pakeisti?“ – retoriškai klausė Panemunės gyventoja.

KKBŪ atstovai „Kauno dienai“ atskleidė, kad stambesni namų atnaujinimo darbai organizuojami tik tada, kai gyventojai yra sukaupę ne mažiau kaip 50 proc. darbams atlikti reikalingų lėšų. Šiuo metu lėšos kaupiamos šalto vandens vamzdyno remontui. Kada ateis stogo ar langų eilė – nežinia.

Nesulaukia susirinkimuose

„Mes patys savo lėšomis pakeitėme stogą, duris, o viskas, ką jie padaro, – kažkokia nesąmonė, – KKBŪ darbuotojais skundėsi Neries kr. daugiabutyje gyvenanti Erika Mozūraitienė. – Kartais net nesupranti, už ką moki ir kodėl moki, o jei pareikalauji sąskaitos, atsako: „Nevešime – tau reikia, tu ir atvažiuok pasižiūrėti.“

Namo gyventojams gerai įsiminęs KKBŪ darbas – spynų pakeitimas laiptinėje. Pašnekovė teigė, kad žmonėms sąmatas pavyko gauti tik nuvykus į KKBŪ būstinę. Tuomet ir paaiškėjo, kad vien už spynų atvežimą gyventojams teks pakloti kone 200 litų. Daugiabučio gyventojos teigimu, kai kur spynos sudėtos į sulaužytas duris, sąskaita išrašyta ir tiems gyventojams, kurių aukšte durų su naujomis spynomis nėra.

Daugiabučio butų savininkai pyksta, kad tai ne pirmas pavyzdys, kai KKBŪ darbininkai visiškai nesitaria su gyventojais ir padaro smulkius, ne visada reikalingus darbus, numodami ranka į gerokai svarbesnius. Teigiama, kad dalies nesusipratimų buvo galima išvengti, tačiau gyventojai ir KKBŪ nebendrauja, savivaldybės įmonės atstovų į butų savininkų susirinkimus prisikviesti neįmanoma.

„Jie sako, kad vienintelis galimas laikas susitikti – darbo dienomis iki 17 val., nes vėliau nedirba“, – stebėjosi pašnekovė.

Nepateikia dokumentų

Kai kurių namų gyventojai jau žengė konkrečius žingsnius, kad savivaldybės įmonė jų daugiabučio nebeadministruotų, bet žmonės įsitikino, kad ištrūkti iš KKBŪ glėbio nėra labai lengva.

„Šalia esančių dviejų dvylikos aukštų namų gyventojai taip pat nori atsikratyti šios įmonės. Nežinau, ar mums pavyks, nes KKBŪ atsisako pateikti administratoriui pakeisti būtinus dokumentus. Jau kalbėjausi su teisininku, kuris mano, kad gali likti vienintelis kelias – teismas“, – kalbėjo Neries kr. gyventoja.

KKBŪ vadovas Virginijus Tamošiūnas teigė, kad kauniečiai kaltinimus išsigalvoja arba nesupranta, ką kalba. „Neleidžiame pakeisti administratoriaus? Viską mes leidžiame, o žmonės pasinaudoja teise pasirinkti administratorių ir atsisako mūsų paslaugų. Mes negalime neleisti, trukdyti. Tik reikia viską daryti įstatymo nustatyta tvarka. Būna visokių niuansų“, – kalbėjo V.Tamošiūnas.

Išsireikalauja šantažu

Apie administratoriaus drausminimą kitų institucijų rankomis sakė pagalvojanti ir A.Smetonos al. gyvenanti K.Vrubliauskienė. Ji teigė ne kartą su kaimynais prašiusi pakeisti lietaus vandens latakus, kurių nesulaikomas vanduo plauna sienas. Manoma, kad dėl to suremontuotame bute atsirado pelėsis.

„Nusibodo prašyti – reikės pagrasinti, kad kreipsiuosi į draudimo bendrovę. Panašūs grasinimai jau buvo naudojami praeityje. O ką daryti, jei prašymai neveikia?“ – administratoriaus operatyvumu skundėsi kaunietė.

Ji įsitikinusi, kad bendrovė į daugybę jos veiklą reglamentuojančių teisės aktų numojo ranka.

„Iš karšto vandens čiaupo bėgančio vandens temperatūra turi būti bent 50 laipsnių. Duok Dieve, jei ji pas mus siekia 40. Vienoje laiptinėje namų šilumą reguliuoja kas tik nori“, – pažeidimus vardijo moteris.

Įtaria sąmokslą

„Kauno dienai“ dėl KKBŪ veiklos skundėsi ir daugiau Panemunės bei Vilijampolės gyventojų, kurie pageidavo likti anonimais. Daugelis nusiskundimų sutapo: nevyksta susirinkimai, nežinia, kas daroma su eksploatacinėmis lėšomis, KKBŪ darbuotojai yra nemandagūs, nepateikia sąmatų. Pora žmonių skundėsi, kad neįmanoma išsikviesti bendrovės avarinės tarnybos.

Žiemą pernelyg karštais radiatoriais ir didelėmis sąskaitomis besiskundęs Varnių g. 30-ojo namo gyventojas iškėlė sąmokslo teoriją, kad taip daroma tyčia. Taip šildymą reguliuojantis KKBŪ krauna turtus kitai savivaldybės įmonei „Kauno energija“.

Pernai kilo sąmyšis, kai įsigaliojo Civilinio kodekso pataisos, skelbiančios, kad daugiabučių administratoriai negali turėti sąsajų su šilumos, elektros energijos, dujų, vandens tiekėjais, atliekų vežėjais ir liftų prižiūrėtojais. KKBŪ ir „Kauno energijos“ sąsajos akivaizdžios – abi priklauso savivaldybei. Tai sakė ne viena institucija, bet vėliau KKBŪ pavyko sulaukti palankaus įstatymo išaiškinimo.

KKBŪ atsiųsti komentarai

Dėl namo A.Smetonos al.

2012, 2013, 2014 m. per pastato metines apžiūras nustatyta, kad šalto, karšto vandens ir šildymo vamzdynai techniškai susidėvėję, reikia keisti naujais. Namą reikia kapitališkai remontuoti, bet lėšų darbams gyventojai neturi. Bendrovės iniciatyva nuo 2013 m. rugsėjo gyventojai pradėjo kaupti lėšas šalto vandens vamzdyno remontui.
Karšto vandens tiekimo sistemoje nepakankama cirkuliacija, todėl tenka nuleisti daug atvėsusio vandens. Būtina renovuoti karšto vandens sistemą, bet gyventojai neturi tam lėšų.

Dėl namo Neries kr.

Bendrovėje darbų sąmatos sudaromos remiantis Statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijomis. Name bendrojo naudojimo ir holų durys buvo gyventojų savavališkai užrakintos. Dėl to gaisro atveju gyventojai negalėtų operatyviai pasišalinti iš patalpų. Pagal Kauno apskrities priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos nurodymus durys iš holų į laiptinę turi būti atrakinamos nenaudojant rakto, todėl durys buvo išimtos, atsivežtos į dirbtuves, sutvarkytos jų varčios, įstatytos naujos spynos, pakeistos durų rankenos. Iš viso sutvarkyta dešimt durų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų