Vertinantiesiems unikalumą
Pastaraisiais metais Kauno senamiestyje gyvenimas verda ne tik kavinėse ir baruose. Vis dažniau šioje miesto dalyje steigiasi ne tik įvairūs jaunų dizainerių mados namai, bet ir savotiška atsvara jiems – vintažinės dėvėtų drabužių parduotuvės, kuriose prieglobstį randa išskirtinių apdarų už prieinamą kainą ieškantis jaunimas.
Parduotuvė "Humana Vintage" iš išorės nedaug kuo skiriasi nuo kitų šio tinklo prekyviečių. Tiesa, vos įėjęs vidun iškart supranti, kuo ši vieta išskirtinė. Dėmesį patraukia ne vien išmoningai sukabintos skrybėlaitės ar skaros, bet ir čia pat įrengtas jaukus kampelis pasėdėti.
Savitumo šiai vietai suteikia ir 6-ojo, 7-ojo dešimtmečių muzika. Rodos, ideali vieta vyresnio amžiaus žmonėms prisiminti jaunystės laikus. Tačiau, anot pardavėjų, dažniausiai čia galima sutikti jaunų žmonių, ieškančių, kaip galėtų savo ir taip unikalų stilių papildyti išskirtiniais drabužiais ar aksesuarais.
Sulaukia padėkų
"Humana Vintage" dirbančios Rimantė ir Evelina pasakoja, kad čia apsilankantis jaunimas ne tik į parduotuvę ateina jau iš anksto žinodamas, ką norėtų įsigyti, bet ir įvardija ją kaip jaukią vietą smagiai praleisti laiką.
"Štai anądien nugirdau kelis jaunuolius tarpusavyje šnekant, kad čia jie jaučiasi kaip antruosiuose namuose", – pasakoja Evelina. Jos kolegė Rimantė pamini, kad užsukę vyresni žmonės atkreipia dėmesį ir į muzikinį foną, džiaugiasi girdėdami savo jaunystės laikų grupes.
Pardavėjomis-konsultantėmis dirbančios merginos tikina, kad joms labai retai tenka patarinėti užsukantiems klientams: "Pastebime, kad merginos iškart traukia į vyrų skyrių, kur ieško įvairių, šiuo metu ypač madingų kiek per didelių džinsinių švarkų ar sportinių drabužių. Aksesuarai ar avalynė nėra labai populiarios prekės, tačiau žmonės vis vien domisi, ar turime, ieško tokių prekės ženklų kaip "Converse", "Nike Air Max" sportinių batų.
Kolegės sakosi sulaukiančios pagyrimų iš pirkėjų už parduotuvėje vyraujančią visumą – tiek tarpusavyje derančią drabužių stilistiką, tiek muzikinį garso takelį.
Nebijoti eksperimentuoti
Būsimosios studentės Miglė ir Viktorija, dažniausiai apsiperkančios vintažinių dėvėtų drabužių parduotuvėse, užtikrintai sako, kad šias vietas renkasi ne vien dėl įvairesnės pasiūlos, bet ir dėl jaukios aplinkos.
"Jose labai maloni atmosfera, palyginti su didžiaisiais prekybos centrais. Labai smagus aptarnavimas, tikrai galima visada paprašyti pagalbos, jeigu jos reikia. Gausus drabužių pasirinkimas – gali surasti kažką kiekvienam stiliui – nuo itin modernaus iki minimalistinio. Didelis pranašumas, kad drabužis čia kainuoja pigiau ir esi tikras, kad tikrai niekas kitas neturės ko nors panašaus", – teigia tapybą besiruošianti studijuoti Viktorija.
Būsimoji iliustratorė Miglė pastebi, kad išsirinkti tinkamus vintažinius drabužius yra gana sudėtinga: "Vaikščioti po vintažines parduotuves yra darbas ir tikrai kartais tos paieškos užtrunka, išvargina. Kiekvieną drabužį turi matuotis, nebijoti eksperimentuoti."
Viktorija priduria, kad, nepaisant sugaišto laiko, vintažinėse galima rasti įvairesnių dydžių, kirpimų, proporcijų drabužių, kurių nėra įprastose parduotuvėse, kur tiesiog drabužiai masiškai gaminami pagal panašų siluetą.
Įkvepia savitą stilių
Paklausus, ar merginos visada lieka patenkintos savo pirkiniais, įsigytais vintažinių dėvėtų drabužių parduotuvėse, Viktorija pastebi, kad, net jei drabužis ir tobulai netinka tavo figūrai, jį visada galima modifikuoti persiuvant ar tiesiog pritaikyti savaip.
"Arba tiesiog dėvėti drabužį tokį, koks jis yra, ir parodyti, kad štai toks mano stilius. Blogiau būna, kai drabužiai per maži, tada skausmingiau, jei reikia išsiskirti, nors drabužis ir labai patinka", – įsiterpia Miglė. Būsimosios studentės apgailestauja, kad tokio tipo parduotuvėse sunku rasti aksesuarų ar batų, kurie būtų be defektų.
Kalbindama šias stilingas merginas negaliu nepasidomėti, kaip jos pačios formuoja savo stilių.
"Mano stilius yra tiesiogiai įkvėptas pačios vintažinės mados, tų senesnių laikotarpių. Stengiuosi rengtis moteriškai, net ir į kasdienę savo aprangą įterpti moteriškumo, bandau vis dažniau atsisakyti kelnių, džinsų ir juos pakeisti sijonais, suknelėmis. Taip rengdamasi jaučiuosi visada labai gerai, labiau pasitikiu savimi. Įkvėpimo semiuosi iš Holivudo klasikų, to laiko stiliaus ikonų. Iš dabartinių man labai patinka, kaip rengiasi aktorė, šokėja Dita Von Teese. Dar "Vogue" žurnalas – ypač septintojo dešimtmečio, taip pat trečiojo dešimtmečio, Erté iliustracijos", – pasakoja Viktorija.
Stengiuosi rengtis moteriškai, net ir į kasdienę savo aprangą įterpti moteriškumo, bandau vis dažniau atsisakyti kelnių, džinsų ir juos pakeisti sijonais, suknelėmis. Taip rengdamasi jaučiuosi visada labai gerai, labiau pasitikiu savimi.
Miglė savo stilių įvardija kaip praktišką ir patogų: "Nors būna dienų, kai užsivelki ką nors puošnesnio arba tiesiog įdedi daugiau pastangų kurdamas įvaizdį. Didžiausią įtaką man daro aplinka, senesnių laikų filmai, Japonijos ir Korėjos gatvių mada – ten žmonės atrodo labai kūrybingai, nes naudoja daug daugiasluoksniškumo įvaizdžiui sukurti. Jie yra geras įkvėpimo šaltinis."
Kasdien kas nors naujo
Galiausiai pasiteirauju šių vintažinę madą mėgstančių merginų, kodėl ir kiti jauni žmonės turėtų dažniau į savo lankomų vietų sąrašą įtraukti praėjusių dešimtmečių stiliaus drabužiais prekiaujančias vietas.
"Čia kiekvieną dieną papildomas asortimentas, jeigu užeisi kasdien, vis atrasi kažką naujo", – išgirdau atsakymą.
"Kuo dažniau lankaisi tokiose parduotuvėse, tuo labiau išsiugdai akį ir lengviau gali pamatyti tam tikrą kirpimą, iškart žinai, kad tau jis patinka", – vintažinių pranašumus vardija Viktorija. Jos draugė Miglė čia pat paantrina: "Sumažėja lyčių skirtumai, nesi apribotas vieno skyriaus, gali eiti į vyrų skyrių ir rasti sau tinkantį drabužį. Tai labai palanku turint nedidelį biudžetą."
Draugėmis tapusios klientės
Netoliese Senamiestyje veikianti parduotuvėlė išskirtiniu pavadinimu "Rich Witch House" (liet. "Turtingos raganos namai") stebina ne tik kruopščiai atrinktais vintažiniais drabužiais, bet ir gausia savininkės rankomis pasiūtų 5-ojo, 6-ojo dešimtmečių suknelių kolekcija.
Anot jau ketverius metus veikiančio vintažinių drabužių salono savininkės Karolinos Tamošiūnės, daugumai praeivių ant palangių išdėlioti senoviniai daiktai tarsi sufleruoja, kad užėję vidun ras antikvariatą, tačiau patenka visai ne ten, kur galvojo.
"Štai šiandien buvo užėjusi moteris, kuri sakė, kad čia pamato vis kažką naujo ir nori vis ilgiau pabūti", – džiaugėsi K.Tamošiūnė. Paklausta apie parduotuvėje apsilankančius žmones, savininkė juokiasi, kad daugumą pirmųjų klienčių dabar vadina draugėmis: "Kartais tiesiog užsuka paplepėti. Turiu keletą draugių, kurios rengiasi vien tik šeštojo dešimtmečio stiliaus drabužiais, jei ieškodama prekių randu suknelių iš to laiko, dažniausiai jos joms ir atitenka. Labai smagu, kai tuos klientus pažįsti, sužinai jų skonį, stilių. Net ieškodama drabužių jau žinai, kad ši suknelė tiks konkrečiai moteriai ar merginai."
Parduotuvėje vyraujantys moteriški apdarai tarsi išduoda, kokia pagrindinė publika čia lankosi. Ponia Karolina sako, kad renkant prekes jai tiesiog nėra įdomu ieškoti vyriškų apdarų: "Kaip moteris, tu ieškai sau ir moteriškus drabužius apžiūri pirmiausia, o jeigu lieka laiko, tada jau eini vyriškų žiūrėti. Aišku, jei randu gerus batus ar vyrišką švarką, tai visada paimu."
Keičiasi populiarūs dešimtmečiai
K.Tamošiūnė sako, kad vidutinį jos klientų ratą sudaro 35 metų ir vyresni pirkėjai, nors vis dažniau užsuka ir jaunimas: "Jaunų žmonių stilių ir poreikius apibūdinčiau taip: "Kaip vėjas papučia – taip." Negalvoja apie rytojų. Nesvarbu, pagal figūros tipą tinka ar netinka, jis jaunas, jam ne taip svarbu. Jaunas žmogus mažiau žiūri į etiketes, kokia drabužio sudėtis – jam svarbu efektas ir kaip jis atrodys."
Vintažinių drabužių salono "Rich Witch House" savininkė atkreipia dėmesį, kad ant podiumų ar gatvėje vyraujančios mados tendencijos neaplenkia ir jos parduotuvės: "Prieš ketverius metus, kai tik atsidarėme, dešimtasis dešimtmetis buvo ypač garbinamas – ir vis dar yra. Madingiausi šį sezoną džinsai paaukštintu liemeniu, bomber stiliaus švarkai-striukės tiek vyrams, tiek moterims, džinsiniai švarkai, ypač – kuo didesnis, tuo geriau."
"Pernai, – aiškina ponia Karolina, – buvo populiarus septintojo, aštuntojo dešimtmečių stilius – plataus silueto suknelės, varpelio formos sijonai, gėlių raštai, hipiškas stilius. Prieš porą metų buvo madingos 6-ojo dešimtmečio įliemenuotos suknelės, kliošiniai sijonai."
Vis dažniau tampa retenybe
"Kai randi nuostabių daiktų, supranti, kad nori jų turėti daugiau, o turėti pilną parduotuvę tokių daiktų išvis yra nuostabu", – sako ponia K.Tamošiūnė, jau nuo studijų laikų svajojusi apie vintažinių drabužių saloną.
Tiesa, moteris apgailestauja, kad vintažinių drabužių, ypač iš septintojo ar aštuntojo dešimtmečių sekasi rasti vis mažiau: "Gaila, kad tuos dalykus, kuriuos kažkada nelabai vertinome, taip lengvai išdalijome, kažkur išdėliojome, o dabar nėra kur gauti."
Vis dėlto ponia Karolina džiaugiasi, kad daugumą parduotuvėje apsilankiusių klienčių vienija betarpiškas bendravimo procesas, gimstantis iš noro pasitarti, kuris drabužių derinys tinka labiau, ar tiesiog moteriškai tarpusavyje paplepėti.
Naujausi komentarai