Bendrasis pagalbos centras (BPC) pradėjo tarnybinį patikrinimą dėl įvykio Kauno rajone, kai po susidūrimo su sunkiasvore transporto priemone žuvo lengvojo automobilio vairuotojas. Į BPC kreipėsi paskui įtartinai vinguriuojantį automobilį kurį laiką važiavęs vyras, jis reikalavo būti sujungtas su Kauno kelių policija.
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto vicepirmininkas Stasys Šedbaras sako, kad problema kilo dėl nesusikalbėjimo, ir kalta tiek viena, tiek kita pusė.
„Tyrimas dar tęsis, bet, kiek teko girdėti viešojoje erdvėje, išklausius pokalbį, (...) aš galiu konstatuoti, kad nesusikalbėjo abi šalys“, – sakė S. Šedbaras.
Pasak komiteto vicepirmininko, nors pilietis ir buvo aktyvus ir norėjo užkirsti kelią įvykiui, jis bendravo netinkamai.
„Jei tas įrašas, kuris paviešintas, yra tikras, neiškarpytas, tai jame nebuvo tokios „karštos“ informacijos, dėl kurios BPC turėtų būti privalėjęs iškart sujungti su policija. Tiesiog buvo toks įžūlus reikalavimas „tuoj pat duokit man kelių policiją“. Juk galima buvo pasakyti: matau prieš akis vairuojant, vinguriuojant, galbūt turi sveikatos problemų, galbūt girtas, gal dar kažkas; toks automobilis tokioje ir tokioje vietoje. Nebuvo šito pasakyta“, – sakė S. Šedbaras.
Kita vertus, Seimo narys sako negirdėjęs kitos įrašo pusės – koks buvo kontaktas su BPC darbuotoja.
„Tam ir yra operatorius – specialiai paruoštas žmogus, kuris tam tikra prasme turėtų būti ir psichologas. Jeigu jis mato, kad žmogus yra susijaudinęs, sudirgęs, (...) tai jis taip pat turėjo atitinkamai suformuluoti konkretų ir tikslų klausimą, gauti į jį atsakymą ir, pamatęs, kad iš tiesų yra „ekstra“ įvykis, perduoti informaciją kelių policijai. Tad, mano nuomone, iš abiejų pusių čia buvo nesusikalbėjimas, tačiau iš pareigūno, kuris yra profesionalas, matyt, turėtų būti reikalaujama kitokio požiūrio ir reagavimo į įvykius. Čia, matyt, metodiką reikia peržiūrėti ir kvalifikaciją dar kelti“, – aiškino Teisės ir teisėtvarkos komiteto vicepirmininkas.
S. Šedbaras nemano, kad BPC yra priskirta per daug funkcijų. Esą, jei būtų ne vienas toks centras, žmogus, ištikus nelaimei, galėtų susipainioti ir nežinoti, kuriuo numeriu skambinti.
„Net mažas vaikas, augdamas, girdi vieną numerį ir, ištikus kritinei situacijai, gali prisišaukti pagalbos. Kitas dalykas, žinoma: kaip reaguoja darbuotojai, kaip paskirsto informaciją ir kaip jie ją gauna. Ją irgi reikia sugelbėti iš žmogaus gauti“, – sakė S. Šedbaras.
Pasak politiko, reikia, kad žmonės, skambinantys į BPC, būtų labai tikslūs, lakoniški ir sugebėtų perduoti informaciją, o BPC darbuotojai taip pat turi būti gerai pasiruošę ir sugebėti greitai reaguoti, informaciją išgryninti ir ją perduoti, kur reikia.
Naujausi komentarai