Franšizė - pigus plėtros būdas

Franšizė - pigus plėtros būdas

2008-08-13 09:00
Franšizė - pigus plėtros būdas
Franšizė - pigus plėtros būdas / Aliaus Koroliovo nuotr.

Lėtėjant ekonomikos augimui investuoti į verslo plėtrą įmonėms tampa sudėtingiau, todėl jos vis dažniau renkasi pasaulyje gerai žinomą vardo populiarinimo ir verslo vystymo būdą - franšizę.

Franšizė turi potencialo

Franšizės centro direktorius Severinas Žilinskis pastebi, kad mūsų šalies verslininkai kol kas atsargiai vertina galimybes verslą plėtoti franšizės būdu, daugelis verslą vysto investuodami į jį įmonės lėšas.

"Franšizė yra vienas geriausių būdų plėstis vietos rinkoje ir užsienyje, tik kol kas mūsų šalyje siūlomas palyginti siauras franšizių pasirinkimas", - sakė S.Žilinskis. Jo nuomone, verslininkai turėtų įvertinti įmonės galimybes ir pasidomėti, kaip būtų galima verslą plėtoti franšizės būdu.

S.Žilinskio teigimu, sulėtėjus ekonomikos augimui franšizės verslo modelis gali būti vienas efektyviausių siekiantiesiems stiprinti ir plėsti verslą.
"Franšizė mūsų šalyje turi didelio potencialo, nes tai paprastas būdas steigti verslą ir pasiekti geresnių rezultatų", - mano Lietuvos franšizės centro įkūrimo darbo grupės vadovas Ilja Malkinas.

Sprendimas pasiteisino

Kai kurie stambūs prekybos ir viešojo maitinimo tinklai mūsų šalyje ir užsienyje plečiasi pasitelkę franšizę, tarp jų - bendrovės "Apranga", "Čili bistro".
"Savo kapitalu steigti naujų restoranų neišgalime, o tinklą vystyti norime. Todėl nusprendėme į naujas rinkas užsienyje bei į mažesnius miestus mūsų šalyje žengti per partnerius", - aiškino bendrovės "Čili bistro" rinkodaros direktorius Mindaugas Gumauskas.

Franšizės būdu "Čili bistro" restoranai atsirado Marijampolėje, Nidoje, Alytuje, Sankt Peterburge ir Rygoje. Kaune, Pramonės prospekte, franšizės būdu veikia "Čili bistro" restoranas.

"Sutartis - derybų objektas, kiekvienu atveju sutariame skirtingas bendradarbiavimo sąlygas. Dažniausiai mūsų vardu dirbanti įmonė per mėnesį moka nustatytą rinkodaros mokestį, mainais jai suteikiamos visos žinios, reikalingos veiklai vykdyti", - pasakojo M.Gumauskas.

"Aprangos" grupės generalinis direktorius Rimantas Perveneckas pabrėžė, kad drabužių versle neįmanoma išvengti franšizės - daugelis tarptautinių žaidėjų bendradarbiauja tik pasirašę tokią sutartį. Žinomi drabužių kūrėjai paprastai būna itin reiklūs: aptarnavimo standartai, parduotuvių apšvietimas, prekių išdėstymas turi būti vienodas visose parduotuvėse bet kurioje valstybėje.

Franšizės būdu šalyje plečiasi ir knygynų tinklas "Pegasas". Bendrovės vadovas Mindaugas Balčiūnas tikino, kad pasirenkami partneriai, kurie gerai pažįsta tam tikro regiono skaitytojus ir žino jų skonio ypatumus, todėl gali geriausiai patenkinti jų poreikius bei prisidėti prie kultūrinio regiono bendruomenės gyvenimo.
Ekspertų nuomone, mūsų šalyje potencialo turi franšizės paslaugų, viešojo maitinimo, žemės ūkio sektoriuose.

Franšizė turi trūkumų

Anot ekspertų, kaip ir bet kuris kitas verslo formatas, franšizė turi trūkumų. Pirmiausia, franšizės gavėjas negali savo nuožiūra priimti svarbiausių su verslu susijusių sprendimų. Be to, tokios sutartys paprastai sudaromos terminuotam laikotarpiui, dažniausiai - palyginti trumpam, o dauguma sutarties punktų gali būti nediskutuotini.
"Franšizės gavėjas žaidžia pagal prekės ženklo savininko taisykles. Pastarasis formuoja prekių ir paslaugų asortimentą, nustato jų kainas. Įmonės veikla išlieka geografiškai apribota", - pabrėžė S.Žilinskis.

Šiuo metu dauguma franšizės sutarčių Lietuvoje sudaroma su užsienio partneriais, o lietuviškojo verslo plėtros tempai franšizės būdu į užsienį yra maži.
Lietuvos franšizės centras netrukus planuoja paleisti interneto svetainę francizescentras.lt, kurioje bus įdėtas Baltijos šalyse aktyvių franšizių katalogas. Kataloge bus kaupiama informacija apie siūlomas įsigyti tarptautines ar vietos franšizes bei verslininkus, norinčius plėtoti verslą franšizės būdu.


Kas yra franšizė

Verslo modelis, kuomet vienas verslo subjektas leidžia parduoti prekes ar paslaugas su atitinkama verslo struktūra kitam verslininkui. Pasaulyje pagal šį principą dirba daugelis greito maisto restoranų, kavinių, viešbučių tinklų. Pavyzdžiui, greito maisto restoranai "McDonald‘s" daugelyje šalių veikia būtent pagal franšizės modelį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų