Miesto vadovai Londone baigė derybas su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko atstovais, tačiau jokių dokumentų nepasirašė
Kauno mero pirmasis pavaduotojas Kazimieras Starkevičius vakar teigė, kad derybos dėl naujų autobusų pirkimo buvo sėkmingos. Svarbiausia - mums pasisekė sumažinti palūkanas. Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas sutiko kredituoti autobusų pirkimą mums palankiomis sąlygomis. Dokumentų nepasirašėme, nes tam neturėjome Tarybos įgaliojimų, - teigė politikas. Specialistų teigimu, pirmieji nauji autobusai Kauno gatvėse turėtų pasirodyti jau rugsėjį.
Po komercinės paslapties šydu
Miesto Taryba yra pritarusi, kad bendrovė Kauno autobusai įsigytų 50 naujų transporto priemonių. Preliminariais duomenimis, šio sandorio vertė gali siekti 10 milijonų eurų, kurie bus sumokėti per dešimt metų.
Bendrovės direktorius Mindaugas Grigelis teigė, kad kol kas viskas vyksta pagal patvirtintą planą. Kitą savaitę baigsis kvalifikacinė gamintojų atranka. Savo pasiūlymus jau pateikė septynios firmos: Volvo, Scania, Mercedes, Man, Karosa, Solaris ir Nabi.
Sunku pasakyti, ar visoms firmoms bus leista dalyvauti konkurse. Šį procesą kontroliuoja banko atstovai. Tačiau neatmetame galimybės, kad šios septynios bendrovės varžysis pagrindiniame konkurse, - teigė M.Grigelis. Jis nenorėjo komentuoti derybų su banko atstovais detalių. Tai savotiška komercinė paslaptis, - tikino bendrovės vadovas.
Iš miesto garantijų nereikalauja
Miesto Taryba kitą mėnesį turėtų aprobuoti bendrovės Kauno autobusai ir Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko sutartį. Iki šių metų pabaigos turėtume gauti visus autobusus. Tikimės, kad pirmosios naujos transporto priemonės miesto gatvėse pasirodys jau rugsėjį. Žinoma, jeigu Savivaldybė laiku atliks visas procedūras. Iki šiol nebuvo daroma jokių kliūčių, - tvirtino M.Grigelis.
Kauno vadovų teigimu, bankas šį projektą sutinka finansuoti palankiomis sąlygomis. Be to, nėra reikalaujama jokių garantijų iš miesto ar Vyriausybės. Praėjusią savaitę miesto Taryba tokiu pačiu būdu nusprendė įsigyti ir naujų troleibusų. Šie sandoriai miesto skolų nepadidins.
Slegia skolos
Kauno diena rašė apie skandalingą Kauno autobusų degalų istoriją. Bendrovė kurą perka brangiau nei jų konkurentai, todėl kasdien patiria nemažai nuostolių. Kitą mėnesį bus skelbiamas naujas konkursas degalų tiekėjams.
M.Grigelis nedrįso prognozuoti, ar pavyks sumažinti kuro kainą. Mūsų problema gana paprasta - mes iš esmės ieškome ne tik kuro tiekėjų, bet norime, kad jie suteiktų 2 milijonų litų kreditinę liniją. Dėl šios priežasties didėja ir kaina. Vyksta pokalbiai su miesto vadovais, tačiau konkrečių rezultatų nepasiekėme, - teigė bendrovės vadovas.
Šiemet miesto biudžete Kauno autobusams numatyta skirti kur kas daugiau lėšų nei pernai. Tačiau M.Grigeliui tai nekelia didelio optimizmo. Iki metų pabaigos turime išspręsti nemažai problemų. Tai ir degalų kaina, ir kitos skolos. Ieškome vidinių rezervų, tačiau be miesto pagalbos neišsiversime, - tvirtino vadovas.
Transporto ūkis pasenęs
Neseniai bendrovė Kauno autobusai įsigijo penkis mažuosius autobusus. Šią savaitę jie buvo registruojami ir artimiausiomis dienomis turėtų pasirodyti miesto gatvėse. Autobusai nupirkti išsimokėtinai.
Tikimės, kad 9 metrų ilgio transporto priemonės bus sėkmingai išnaudojamos savaitgaliais. Planuojame, kad ir darbo dienomis jos važinės kai kuriais maršrutais. Šiuo metu derinamos visos detalės, - sakė M.Grigelis. Šio sandorio vertė apie 300 tūkstančių litų.
Specialistų teigimu, bendrovės transporto ūkis yra pasenęs. Autobusų amžiaus vidurkis apie 16 metų. Tačiau miesto gatvėmis iki šiol važinėja transporto priemonė, pagaminta 1976-aisiais. Iš viso bendrovė turi 190 autobusų.
Naujausi komentarai