Europos fondai pasirengę skirti milijonus litų, kad būtų apšviesta autostrados atkarpa, kurioje kasmet žūva žmonės
Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir valstybinės įmonės Automagistralė atstovai vakar patvirtino, kad Europos fondai pasirengę skirti 5,5 milijono litų. Už šias lėšas būtų apšviesta autostrados atkarpa nuo degalinės Lytagra iki IX forto. Jeigu miesto vadovai nesukurs biurokratinių barjerų, šis projektas bus pradėtas įgyvendinti kitų metų pradžioje.
Diskusija užsitęsė
Jau pusantrų metų trunka diskusijos dėl vieno pavojingiausių autostrados ruožų. Briedžių tako ir Islandijos plento gyventojai ne kartą kreipėsi į miesto vadovus, prašydami apsaugoti juos nuo skaudžių nelaimių. Neoficialiais duomenimis, per aštuonerius metus čia įvyko daugiau nei 10 tragiškų avarijų, kuriose žuvo ar buvo sužaloti žmonės.
Vietos gyventojams anksčiau buvo pažadėta pastatyti viaduką. Tačiau dabar kelininkai apie jį net neužsimena. Šiuo metu tikrai nesame pajėgūs įgyvendinti tokio projekto. Jis kainuotų ne vieną milijoną litų, - teigė valstybinės įmonės Automagistralė vadovai.
Žmonės priversti kulniuoti per greitkelį. Daugelio jų giminaičiai gyvena kitoje kelio pusėje. Ypač daug keblumų kyla vyresniojo amžiaus žmonėms ir invalidams. Pastarųjų čia gyvena nemažai.
Vicemeras nusiteikęs ryžtingai
Pasak Kauno vicemero Arvydo Garbaravičiaus, siekiant apsaugoti gyventojus, pavojingoje magistralės atkarpoje automobilių greitis buvo sumažintas iki 80 kilometrų per valandą. Dabar atsirado galimybė už Europos pinigus įrengti apšvietimą. Valstybinės įmonės ir Kelių direkcijos atstovai jau pasirengę pradėti darbus, tačiau pirmiausiai principinį sprendimą turi priimti miesto Taryba. Biruliškių sankryža iki šiol priklauso miesto jurisdikcijai. Šis ruožas lieka neapšviestas, nes nebuvome iki galo ryžtingi. Dabar stengsimės nesudaryti jokių biurokratinių barjerų, - tikino vicemeras.
Parengtame projekte numatyta apšviesti ne tik greitkelio ruožą, bet ir nuvažiavimus. Miestui reikėtų skirti vos apie 50 tūkstančių litų. Už šias lėšas apšvietimas būtų įrengtas Kleboniškio ir Lapių nuvažiavimuose, - sakė vicemeras. Artimiausiame Tarybos posėdyje šį projektą jis ketina pateikti miesto politikams.
Biruliškių sankryžos stulpai ir kita įranga yra miesto turto balanse. Tačiau tai bevertis turtas. Būtina sudaryti komisiją ir perduoti jį valstybinei įmonei Automagistralė, - teigė A.Garbaravičius. Su įmonės ir Kelių direkcijos atstovais taip pat sutarta, kad miestui nereikės mokėti už apšvietimui sunaudotą elektros energiją.
Tamsus miesto veidas
Prieš keletą metų miesto vadovų iniciatyva buvo pabandyta apšviesti bent Biruliškių sankryžą, tačiau paaiškėjo, kad įranga beviltiškai susidėvėjusi.
Politikai pripažįsta, kad ši greitkelio atkarpa yra savotiškas miesto veidas. Kol kas jis tamsus ir provincialus. Net Kauno mero pirmasis pavaduotojas Gediminas Budnikas yra pripažinęs, kad, važiuojant automagistrale, miestas primena kaimą.
Valstybinė įmonė Automagistralė jau anksčiau įrengė apšvietimą autostradoje ties Grigiškėmis ir Vieviu. Dabar atėjo Kauno eilė. Mes pasirengę darbus pradėti šių metų pabaigoje ar kitų pradžioje, - teigė įmonės Automagistralė atstovas.
A.Garbaravičiaus nuomone, svarbu buvo greičiau pradėti planuojamus darbus. Diskusijos su įmonės ir Kelių direkcijos atstovais buvo gana sunkios. Iš pradžių norėta, kad du trečdalius projektui reikalingų lėšų skirtų savivaldybė. Apšvietimo stulpai turėtų būti pastatyti abiejose autostrados pusėse.
Naujausi komentarai