Pereiti į pagrindinį turinį

Ūkininkai užkariauja prekybos centrus

2013-02-20 11:45
Ūkininkai užkariauja prekybos centrus
Ūkininkai užkariauja prekybos centrus / Gedimino Bartuškos nuotr.

Ūkininkų išaugintų daržovių ir kitų jų siūlomų produktų nusipirkti darosi vis paprasčiau. Gyventojams nebereikia laukti „turgaus dienos“, pakanka užsukti į didesnį prekybos centrą.

Tikisi šimto sutarčių

Prekybos tinklas „Iki“ paskelbė, kad nuo šiol sieks paprastesnio bendradarbiavimo su šalies ūkininkais.

Šiuo metu ženklu „Iki ūkis“ pažymėtas prekes tiekia kiek daugiau nei 20 šalies ūkininkų, pernai skirtingų prekių pasirinkimas išaugo nuo 25 iki daugiau nei 70. Darbo su ūkininkais praktika parodė, kad pagrindinės priežastys, neleidusios iki šiol išnaudoti bendradarbiavimo su jais potencialo, – griežtos sutarties sąlygos, sudėtingas užsakyto kiekio ir veterinarinių reikalavimų užtikrinimas.

„Supaprastinome sutartis, sutrumpinome procedūras, prisiimame daugiau įsipareigojimų ir siekiame numatyti galimybes įsigyti iš ūkininkų sutartą kiekį produkcijos. Ieškome ūkininkų ir esame atviri bendrauti, rasti kompromisus. “Iki ūkio„ prekės ženklo plėtra ir gausesnis skaičius partnerių bei valstybės institucijų pagalba leis profesionaliems ir kokybišką produkciją auginantiems Lietuvos ūkininkams užtikrinti savo verslo tęstinumą, ieškoti plėtros galimybių. Bendradarbiavimas ir pagalba vienų kitiems – pagrindiniai veiksniai, dėl kurių laimės ir gamintojas, ir vartotojas“, – teigė prekybos tinklo „Iki“ komercijos ir marketingo direktorius Arvydas Rimas.

Tikimasi, kad, supaprastinus sutartis ir sutrumpinus procesus, sutarčių su ūkininkais skaičius šiemet pasieks šimtą.

„Puiku, kad ūkininkai nuo šiol turės dar daugiau galimybių realizuoti savo produkciją. Dar daugiau – jiems bus padedama įveikti įvairius formalius reikalavimus. Dėl to teks mažiau patiems prekiauti turgeliuose ir liks daugiau laiko savo tiesioginiam darbui dirbti. Vartotojai visuomet norės ūkininkų produktų, o prekybos tinkluose šių produktų gali įsigyti daug platesnė ir įvairesnė auditorija“, – įsitikinęs žemės ūkio viceministras Mindaugas Kuklierius.

Reikalavimai – kaip turguje

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT), siekdama supaprastinti lietuviškų daržovių ir vaisių patekimą ant vartotojų stalo, siūlys prekybos centruose parduodamiems šalies ūkininkų išaugintiems vaisiams ir daržovėms taikyti tokius pačius reikalavimus kaip ir turguose, turgeliuose ar tiesiogiai iš savo ūkio parduodamai produkcijai.

„Palaikome ir remiame iniciatyvas, skatinančias ūkininkus gaminti ir tiekti vartotojams savo pagamintus ar užaugintus tradicinius produktus. Kuo kelias, kurį produktas turi nukeliauti iki savo vartotojo, yra trumpesnis, tuo didesnę naudą gauna tiek vartotojas, tiek ir to produkto gamintojas. Todėl sveikintina ir pastaroji iniciatyva, prekybininkų ir šalies ūkininkų bendradarbiavimas“, – sakė VMVT direktoriaus pavaduotojas Zenonas Stanevičius.

Prekyba pasiteisino

Prekybos centrų „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė teigė, kad pirkėjams ūkininkų produktai – jau nebe naujiena. Šie prekybos centrai ūkininkus su savo gėrybėmis įsileido beveik prieš trejus metus.

Per šį laiką prekybos centruose ne tik padaugėjo ūkininkų produktų, bet ir patobulėjo bendradarbiavimas su jais, kai kurie savo prekes netgi ėmė ženklinti panašiai kaip ir stambūs verslininkai.

„Perkame tiesiai iš ūkininkų, jų patys ir ieškom, tariamės, važiuojam apžiūrėti ūkių. Per keletą metų ir pasiūla, ir santykiai su Lietuvos ūkininkais labai pasikeitė, išsiplėtė, tapo modernesni. Dar prieš kurį laiką ūkininkai neturėjo kompiuterių ir kopūstų ar bulvių užsakymus tekdavo diktuoti telefonu, o dabar beveik visi dirba su moderniomis programomis. Anksčiau negalėdavome kai kurių ūkininkų produkcija prekiauti tik dėl to, kad pakuotės neatitikdavo bendrų reikalavimų, o dabar kai kurie ūkininkai daržoves ir vaisius pateikia ypač moderniose pakuotėse, turi savo prekės ženklą, kuriuo vadina visą seriją, interneto puslapį, tarptautinius kokybės reikalavimus atitinkančius sertifikatus ir ženklinimą“, – pripažino R.Stanaitytė-Česnulienė.

Specialistė teigė, kad pirkėjai prekybos centruose labiausiai graibsto ne tik ūkininkų siūlomus vaisius ir daržoves, bet ir dešras, kumpius, vytintą mėsą, pieno produktus, duonos gaminius, medų, arbatas. Kai kurių prekybos centruose išrikiuotų gaminių klientai ne visada randa ir turgavietėse.

Naudinga ir ūkininkams

Didžiuosiuose prekybos centruose „Maxima“ klientai gali rasti pusšimčio Lietuvos ūkininkų gaminių. Pasak šio prekybos tinklo atstovės ryšiams su visuomene Olgos Malaškevičienės, į pirkinių krepšelį bent vieną ūkininkų prekę įsideda kas penkioliktas parduotuvės klientas.

„Į mūsų turgelius ūkininkai savo produkciją tiekia ir geografiniu principu, tarkime, Šiaulių “Maximos„ klientai turgelyje gali įsigyti kiaušinių iš Šiaulių regione esančio ūkio. Taip pat pastebime, kad ir ūkininkams toks bendradarbiavimas naudingas, daugiau žmonių sužino apie jų gaminius, o vienas ūkininkas, kurį laiką produkciją mums tiekęs tik į turgelius, jau tapo mūsų viso prekybos tinklo tiekėju ir gali savo produkcija aprūpinti visas didžiąsias parduotuves“, – sakė O.Malaškevičienė.

Prekybos centro atstovė pabrėžė, kad iki šiol iš klientų nebuvo sulaukta skundų dėl ūkininkų produkcijos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų