Vienas bilietas sau – kitas vaikui ar paaugliui. Tokia paprasta naujos klaipėdietiškos iniciatyvos „Laukiantis bilietas“ filosofija, kurią Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dienos koncerte pristatys geriausias Lietuvoje mišrus choras „Bel Canto“, Klaipėdos kamerinis orkestras ir uostamiesčio choras „Cantare“. Ypatingą koncerto atmosferą užtikrins specialiai į Klaipėdą atvykstantis pasaulinio lygio garso režisierius, „Grammy“ lauretas Johnas Pellowas.
Ypatingosios „Sunrise Mass“
Kovo 11-osios koncerte, geriausias Lietuvoje mišrusis choras „Bel Canto“ (meno vadovas Artūras Dambrauskas) pirmą kartą uostamiestyje pristato garsiausio šiuolaikinio norvegų kompozitoriaus Ola Gjeilo ypatingąsias „Sunrise Mass“ („Saulėtekio mišias“). Šis ypatingai šviesus, jaudinantis kino filmų muzikos stiliumi parašytas kūrinys – kitoks, originalus ir šiuolaikiškas jaunojo kompozitoriaus, šiuo metu gyvenančio ir kuriančio Niujorke, požiūris į šimtmečius gyvuojantį bažnytinės muzikos mišių žanrą. Chorui „Bel Canto“ talkins Klaipėdos kamerinis orkestras (meno vadovas Mindaugas Bačkus), koncerte taip pat dalyvaus solistės Lina Dambrauskaitė ir Milda Baronaitė, Klaipėdos choras „Cantare“, elektroninės muzikos atlikėjas Artūras Bulota.
„Grammy“ laureatas
Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dienos koncertas išskirtinis ne tik savo idėja. Ypatingą koncertą įgarsins specialiai į Klaipėdą atvykstantis pasaulinio lygio garso režisierius, „Grammy“ laureatas, tris dešimtmečius dirbęs su Luciano Pavarotti, amerikietis Johnas Pellowas. Jis kartu su kolegomis Klaipėdos dramos teatre įdiegė amerikiečių kompanijos „Meyer Soud“ sistemą „Constellation“ - moderniausią elektroakustinę garso architektūrą.
Pats J. Pellowas teigė – jo sritis ir aistra opera. „Gerai perprantu žmonių balsus. Todėl net 30 metų dirbau su Luciano Pavarotti. Ir ne vien su juo, dar su daugybe didžių atlikėjų. Tačiau su L. Pavarotti pradėjau dirbti kaip garso įrašų inžinierius, o 1985 m. leidausi į koncertinį turą, kurio metu jau reguliavau garsą arenose. Taip pradėjau dirbti su „Meyer Sound“, - prisiminė J. Pellowas.
Klaipėdos dramos teatro didžiojoje salėje įmontuoti 44 mikrofonai, virš scenos - 15 mikrofonų, visoje patalpoje - maždaug 150 garso kolonėlių, anot J. Pellowas, tai ir sudaro garso architektūrą. Tokia sistema gali pasigirti apie 100 vietų visame pasaulyje. 1992 m. J. Pellowas kaip geriausias garso inžinierius buvo apdovanotas „Grammy“ už Vienos koncertų salėje skambėjusios Richardo Strausso operos „Moteris be šešėlio“ įgarsinimą.
Pirkdamas sau dovanoji kitam
Klaipėdietiška laukiančio bilieto filosofija - paprasta ir nuoširdi. Sumokant už savo bilietą, į Kovo 11-osios koncertą, dovanojamas bilietas ir vaikui ar paaugliui, kuris bus atidėtas ir lauks savojo žiūrovo kituose koncertuose ar spektakliuose. „Laukiančio bilieto“ idėja pasinaudoti galės į renginius einantys tėvai ir kartu su savimi norintys pasiimti atžalas, arba savarankiškai į koncertą einantys paaugliai (iki 18 metų). „Laukiantį bilietą“ įteiks sąžiningas tarpininkas – teatro ar koncertų salės kasininkas. „Laukiantis bilietas“ turės išskirtinę žymę, todėl prieš renginį bilietų kontrolierius matys ar su šiuo bilietu tikrai eina vaikas, paauglys.
Galės pasinaudoti visos šeimos
„Laukiančiu bilietu“ pasinaudoti galės tiek sunkiau besiverčiančios, tiek gerai gyvenančios šeimos. Svarbiausias ir vienintelis „Laukiančio bilieto“ tikslas – formuoti mūsų miesto ir šalies ateitį - vaikus ir jaunimą supažindinant su tikrąja kultūra, skatinant domėtis. Po Kovo 11-osios koncerto, visi surinkti pinigai bus padalinti ir lygiomis dalimis pervesti Klaipėdos dramos teatrui bei Klaipėdos koncertų salei. „Laukiančio bilieto“ idėją paskatino „paliktos kavos“ tradicija, itin būdinga Italijos ir Prancūzijos regionams. Čia, neturint pinigų, ar namuose pamiršus piniginę, be vargo galima pasimėgauti puodeliu kavos, o sugrįžus kitą kartą, pačiam sumokėti. Galimybė gurkšnoti paliktos kavos atsiranda tuomet, kai sumokėjęs už kelis puodelius kavos kavinės lankytojas išgeria vieną, o kiti atitenka nepažįstamiesiems.
Naujausi komentarai