Skaičius: Lietuvoje užregistruoti 107 oro balionai. Didelę dalį jų virš savo miesto po kelių savaičių turės progą išvysti ir klaipėdiečiai.
Prieš 25 metus į padangę pakilo pirmieji Lietuvoje registruoti oro balionai: "Viltis" ir "Lietuva" buvo įsigyti atlikus natūrinius mainus – iškeitus į juos lietuvišką sklandytuvą.
Dabar šalyje veikia 15 oreivystės klubų, registruoti 107 oro balionai. Civilinės aviacijos administracijos duomenimis, Lietuvoje išduotos 175 oro baliono piloto licencijos, o aktyviai skraidančių oreivių šiuo metu galėtų būti maždaug šimtas.
Jau nieko nebestebina spalvotais kupolais nusėta Vilniaus, Kauno, Trakų, Molėtų ar kitų gyvenviečių padangė.
Oro balionų pilotai pasakojo, kad šį sezoną vos spėja suktis.
"Per mėnesį sezono metu, esant palankioms sąlygoms, į dangų tenka kilti 30 ir daugiau kartų", – teigia šešiolika metų Lietuvos oreivių draugijos viceprezidento pareigas ėjęs oro baliono pilotas Romanas Mikelevičius. Jo skraidymo oro balionu stažas – 2 tūkst. val.
Visoje Lietuvoje, jo skaičiavimais, per vieną vasaros mėnesį surengiama apie 3 tūkst. skrydžių.
"Turime tikrai įspūdingų kraštovaizdžių, o šiltuoju metų laiku netrūksta dienų, kai oro balionams būna tinkamas oras. Tad norinčiųjų skristi apstu", – pasakojo R.Mikelevičius.
Pasak piloto, balionų skrydžiai virš daugelio Europos miestų ribojami, o ir šios pramogos kaina kitose šalyse daug didesnė. Už valandą ore kitose Europos valstybėse tenka pakloti apie 200 eurų, o Lietuvoje pakilti į padanges galima ir už tris kartus mažesnę kainą.
"Skrydžio balionu kaina Lietuvoje šiandien jau prieinama daugeliui. Matyt, tai viena priežasčių, kodėl ši pramoga taip išpopuliarėjo, – sakė R. Mikelevičius. – Žinoma, ne tik dėl to. Apie patirtus įspūdžius ir atsiveriančius vaizdus pakilus į dangų žmonės papasakoja draugams ir šie taip pat susižavi galimybe į žemę pažvelgti iš oro baliono krepšio. Pramoga sudomina ir vis daugiau turistų. Nesistebiu tuo – jausmas pakilus į padangę tikrai nuostabus."
Oreivių neatbaido, kad ši veikla nepigi. R. Mikelevičius skaičiavo, jog vien baliono kupolas kainuoja apie 120 tūkst. litų, o į visiškai sukomplektuotą, keleiviams skraidinti skirtą balioną teks investuoti mažiausiai 140 tūkst. litų. Prie šios sumos dar reikia pridėti ir jo eksploatacijos, degalų, automobilio su specialiu vežimėliu balionui, nuolatinės priežiūros išlaidas.
Klaipėdiečiai šią vasarą taip pat turės progą pasigrožėti oro balionų nusėtu dangumi. Rugpjūčio 1–4 dienomis Klaipėdos oreivių klubas organizuoja pirmąjį sportinį karšto oro balionų renginį Klaipėdoje – „Klaipėdos krašto taurė 2013“. Į renginį pakviestos 25 oro balionų komandos, tai yra apie 100 dalyvių iš Lietuvos. Pilotai varžysis dėl renginio nugalėtojo vardo, pagrindinio prizo.
Numatyti 5 varžybiniai skrydžiai, keli bendri parodomieji pakilimai iš tinkamų viešųjų erdvių pačiame Klaipėdos mieste ir jo apylinkėse.
Naujausi komentarai