Trijų kompozitorių opusai
„Klasikinė muzika pajėgi surinkti publikos minias, paliesti žmonių širdis ir virsti anšlaginiais koncertais. Svarbu žinoti, kad šią muziką reikia groti kitaip nei prieš 100 ar 10 metų. Klasikinė muzika – iškilių menininkų „rankų darbo“ kūrinys, su kuriuo reikia elgtis ypač atsargiai, grojant pabrėžti gražiausius momentus ir nugludinti aštrius kampus. Reikia veikti taip, kad klausytojai, kartą tai išgirdę, nebegalėtų atsitraukti ir ateitų nuolat. Kad jų pirmas kartas netaptų paskutiniu“, – tvirtino M.Fedotovas.
Tarptautiniame Klaipėdos festivalyje smuikininkas M.Fedotovas kartu su Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoniniu orkestru, kuriam šiuosyk vadovaus dirigentas R.Šervenikas, atliks konservatyviojo romantiko Maxo Brucho (1838–1920) koncertą smuikui ir orkestrui Nr. 1, g-moll, op. 26 . Koncerto publikos širdis turėtų paliesti ir Camille’io Saint-Saënso (1835–1921) „Introdukcija ir rondo capriccioso“ a-moll, op. 28 bei ištraukos iš Sergejaus Prokofjevo (1891–1953) baleto „Romeo ir Džuljeta“, kurio premjerą Muzikinis teatras pristatys rugsėjį.
Išgarsino Paganinio kaprisai
„Rusiškuoju Paganiniu“ Europos spaudoje vadinamasis M.Fedotovas – vienintelis pasaulyje smuikininkas, koncerte atlikęs visus Niccolò Paganini’o kaprisus su dviem garsiausių meistrų – Bartolomeo Giuseppe’s „del Gesù“ ir Jeano-Baptiste’o Vuillaume – smuikais. „Jis koncertuoja prestižiškiausiose pasaulio salėse, bendradarbiauja su geriausiais pasaulio orkestrais ir žymiausiais dirigentais. Jo koncertų maršrutai nusidriekia per penkis pasaulio kontinentus, todėl džiaugiamės, galėdami pristatyti pasaulinio lygmens žvaigždę ir klasikinės muzikos gerbėjams mūsų pajūryje. Smuiko virtuozo repertuare dominuoja sudėtingiausi, preciziško atlikimo reikalaujantys klasikinės muzikos šedevrai“, – teigė festivalį organizuojančio Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė.
M.Fedotovas yra pelnęs daugelį prestižinių apdovanojimų, tarp kurių – P.Čaikovskio tarptautinio konkurso antroji premija, konkurso Genujoje pirmoji premija, konkurso Tokijuje aukso medalis ir kitos specialiosios premijos. O įrašyti virtuozo atliekami N.Paganini’o „24 kaprisai“ Japonijoje tapo perkamiausia kompaktine plokštele.
Lemtinga baleto partitūra
Dirigentą R.Šerveniką S.Prokofjevo „Romeo ir Džuljetos“ muzika lydi nuo pat jo tarptautinės karjeros pradžios 1997 m., kai Mstislavas Rostropovičius jį pakvietė į Eviano festivalį Prancūzijoje padirbėti asistentu statant būtent šį baletą. Įvairiems orkestrams R.Šervenikas dirigavo beveik visose Europos šalyse, taip pat Japonijoje, Pietų Afrikos Respublikoje, Brazilijoje, Izraelyje, Rusijoje.
R.Šerveniko repertuaras nuolat balansuoja tarp operos, baleto ir simfoninės muzikos, ypatingą vietą jame užima šiuolaikiniai kūriniai. R.Šervenikas yra daugelio Lietuvos kompozitorių kūrinių pirmasis dirigentas, įrašęs kelias dešimtis šiuolaikinės muzikos kompaktinių plokštelių, nemažai jų – „Naxos“, „Finlandia Records“ ir kitose įrašų kompanijose.
R.Šervenikas – Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro dirigentas, nuo 2021 m. kovo – Kauno valstybinio choro meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas. 2008–2018 m. jis buvo LNOBT muzikos vadovas. Dirigentas nuolat bendradarbiauja su Bavarijos valstybiniu operos teatru. Intensyvi R.Šerveniko kūrybinė veikla 2005 m. buvo įvertinta Lietuvos nacionaline kultūros ir meno premija, 2016 m. – Kultūros ministerijos garbės ženklu „Nešk savo šviesą ir tikėk“.
Vokietijos dienraštis „Der Tagesspiegel“ rašė: „Tai, kaip R.Šervenikas nuskaidrina faktūros tankmę, niuansuoja perėjimus ir įaudrina plėtotę iki paties paskutinio įtemptčiausio protrūkio, rodo išties tarptautinę klasę. Kaip ir tai, kaip atidžiai orkestras jo klauso ir derina aistrą su profesionalia precizija.“
Bilietų kainos į koncertą „Elingo ritmu – žėrinti marių muzika“ – nuo 10 iki 35 Eur.
Naujausi komentarai