Ieškantiems pusiausvyros
Festivalio atidarymui (rugsėjo 13 d. Klaipėdos dramos teatre) jo rengėjai parinko prancūzų trupės „Sous le Manteau“ cirko spektaklį „Mikado, mažos pasakos apie kritimą“. Spektaklis scenoje atkartoja žaidimo „Mikado“ suremtų strypų struktūrą, tik šįkart ji milžiniška. Šeši akrobatai pasiruošę beprotiškiausiems iššūkiams. Jaudulys kyla iš žinojimo, kad viskas gali sugriūti bet kurią akimirką. Bet tegu prasideda žaidimas, kuris turėtų patikti tiek šeimoms, tiek visiems, gyvenime ieškantiems pusiausvyros.
Net keliais svarbiais apdovanojimais Italijoje 2019 m. įvertintas Zoé Bernabéu ir Lorenzo Covello šokio spektaklis „Šiek tiek daugiau“ Klaipėdoje bus parodytas spalio 27 d. Tai – dar vienas pusiausvyros tyrimas, kai siekiama priartėti prie ribų prieš pat lūžio tašką. Pusiausvyra tarp dviejų protų, dviejų kūnų, tarp žodžių ir judesių. Meilė kaip lažybos, kaip bandymas, kaip fizinės ir emocinės metamorfozės galimybė. Dar truputis ir viskas sugriūtų. Prancūzų trupės „Compagnie Fleur Lemercier“ šešėlių teatro ir gyvos muzikos spektaklis „Tamsioji materija“ – apie vieną iš labiausiai neapibrėžtų fizikos temų, gaubiamų nežinomybės, bet kartu skatinančių smalsumą ir menines fantazijas. Žiūrovai (amžius neribojamas) viso spektaklio metu (rugsėjo 30 d. ir spalio 1 d.) kviečiami laisvai judėti ir keisti savo žiūros tašką, dėl to scena taps kūrybiška ir interaktyvia žaidimų aikštele.
Garso menininkas A. Šimkūnas. / D. Bielkausko nuotr.
Žmogus ir dėžė
Čia ir dabar gimstantys garsai yra ir spektaklio „Out of the Box“ muzikinis pagrindas. Festivalyje pristatomoje premjeroje (rugsėjo 27 d.) kūrybinė komanda (Karina Novikova, Goda Giedraitytė, Aleksas Mažonas, Donatas Bielkauskas, Marius Eidrigevičius) vystys žmogaus ir dėžės santykių temą. Scenoje pasirodys trys skirtingo amžiaus, skirtingo profesinio išsilavinimo ir skirtingos gyvenimiškos patirties atlikėjai. Jie reprezentuos skirtingus gyvenimo tarpsnius, kuriuose vis kitaip priimame ir vertiname „dėžės“ sampratą. Dėžė spektaklyje tampa jo ašimi. Stovinti scenoje ji – ne tik uždara, ribojanti erdvė, bet ir atradimų vieta, kaip lobių skrynia ar muzikinė dėžutė. Rekomenduojama tarpdisciplininio meno ir eksperimentinio garso mėgėjams.
Kinematografinio garso mėgėjus turėtų sudominti ir spektaklis „MOS“ (spalio 3 d.). Tai – vizuali judesio, garso ir vaizdo sąveika, kurioje du atlikėjai filmų scenas ir judančių vaizdų serijas įgarsina originaliais garso prietaisais ir savita plastikos išraiška. Spektaklio choreografė Ioanna Paraskevopoulou (Graikija) su šiuo darbu šiemet įtraukta į Europos šokio tinklo „Aerowaves“ sudarytą „Twenty23“ perspektyviausių kūrėjų dvidešimtuką.
Scena iš spektaklio „Mikado“. / P.-Y. Chouin nuotr.
Negirdėta Klaipėda
Autentiškas istorijas gyvais instrumentais, tikrais smegenų tyrimo aparato MRI garsais ir balsu įgarsins Indrė Dirgėlaitė, Vytautas Labutis, Kristupas Kmitas ir D. Bielkauskas. Audiovizualinė improvizacija „Brain Poetry“ (spalio 18 d.) – apie gebėjimą nepalūžti, kovoti su savimi bei aplinka ir judėti tolyn. „Kas verčia kūną bėgti nuo realybės? Ką aš renkuosi? Ryšys tarp emocijų, jausmų ir kūno... Neskaityk... Nežiūrėk... Gyvenk.“
Garso meno archeologams festivalis šiemet dovanos ir susitikimą su vienu įdomiausių šio žanro kūrėjų Lietuvoje – Audriumi Šimkūnu (aka Sala). Jau kelis dešimtmečius garso meno sferoje dirbantis kūrėjas spalio pradžioje reziduos Klaipėdoje, čia rinks ir įrašinės miesto aplinkos garsus. Kūryboje menininką domina tylūs, dažnai net negirdimi garsai, kurių klausymuisi jis naudoja netradicines technines priemones: povandeninius ar kontaktinius mikrofonus, seisminius daviklius, elektromagnetinių laukų antenas ir kt.
Be Klaipėdos vietogarsių rinkimo ir dokumentavimo meninės rezidencijos metu, A. Šimkūnas visus mėgstančius vaikščioti ir norinčius išgirsti negirdima pakvies į garsines ekskursijas po miestą. O spalio 28 d. jo surinktų garsų žemėlapiai virs autorine garsine kompozicija „Negirdėta Klaipėda“ ir vizualiu koncertu, kurio premjera taps festivalio uždarymo renginiu netradicinėje erdvėje.
Spektaklis „Šiek tiek daugiau“ – dar vienas pusiausvyros tyrimas. / Melqart pro nuotr.
Vienintelis Vakarų Lietuvoje
Tarptautinio menų festivalio „Plartforma“ misija – bendrame kūrybiniame vyksme suvienyti skirtingų šalių meninę patirtį ir kūrėjų kūrybinį potencialą. Festivalyje pristatomi šiuolaikinio šokio ir teatro, naujojo cirko, performanso, muzikos ir vizualaus meno kūrėjai bei jų grupės. Tai – vienintelis interdisciplinaraus pobūdžio festivalis Klaipėdoje ir Vakarų Lietuvoje, be kultūrinės, vykdantis ir edukacinę funkciją – ugdo publiką, supažindina ją su šiuolaikine meno raiška, padėdamas ją suprasti ir vertinti.
„Plartforma“ – ilgametis Klaipėdos miesto reprezentacinis festivalis, 2019–2021 m. įtrauktas į strateginių Lietuvos festivalių sąrašą, 2015 m. apdovanotas Europos festivalių asociacijos ženklu „Europe for Festivals / Festivals for Europe“. Festivalį organizuoja menininkų grupė „Žuvies akis“, finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Klaipėdos miesto savivaldybė.
Organizatoriai pasilieka teisę keisti festivalio programą. Visa programa ir naujausia informacija – internetinėje svetainėje www.plartforma.lt arba FB puslapyje „Menų festivalis Plartforma“. Bilietus į mokamus festivalio renginius platina www.bilietai.lt.
Naujausi komentarai