Sistema išbandyta ir patikrinta
Miesto viešojo transporto elektroninio bilieto sistemos atnaujinimo darbus atlieka konkursą laimėjusi Estijos informacinių technologijų bendrovė "Ridango".
Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas", uostamiesčio savivaldybės ir įmonės "Ridango" pasirašyta sutartis įsigaliojo prieš daugiau nei mėnesį – spalio 1 d.
"Ši kompanija turi patirties. Yra įdiegusi elektrinio bilieto sistemą didžiuosiuose Estijos, kai kuriuose Švedijos miestuose", – tvirtino viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis.
Dabartinė miesto viešojo transporto elektroninio bilieto sistema įdiegta prieš 10 metų. Atnaujinti ją reikia, nes į bendrą sistemą numatyta integruoti maršrutinius taksi.
Pasak G.Neniškio, perkama ne naujai kuriama sistema, o esama, kuri bus pritaikyta Klaipėdai. Tad manoma, kad kažkokių rūpesčių neturėtų kilti.
Viskas paprasčiau ir greičiau
Bendra projekto vertė – per 1,6 mln. eurų.
Apie 721 tūkst. eurų atsieis nauja įranga: komposteriai, kurie bus sumontuoti autobusuose ir maršrutiniuose taksi, borto ir valdymo kompiuteriai.
Pačios sistemos atnaujinimas ir programos kainuos beveik 492 tūkst. eurų.
Įsigyta ir trejų metų elektroninio bilieto sistemos priežiūra. Tai atsieis apie 424 tūkst. eurų.
Naujasis elektroninis bilietas galios ne tik autobusuose ir maršrutiniuose taksi. Į jį bus integruota ir banko bekontaktė kortelė.
Taip pat keleiviams už kelionę autobusu ar maršrutiniu taksi bus sudaryta galimybė atsiskaityti mobiliuoju telefonu, panaudojant QR – greito atsakymo kodą.
G.Neniškis atkreipė dėmesį, kad elektroniniais bilietais buvo pildomos pačios kortelės.
Dabar viskas veiks vadinamuoju debesų principu – duomenų bazėse internete. Todėl bus paprasčiau ir greičiau.
"Tikimės turėti pačią moderniausią viešojo transporto elektroninio bilieto sistemą Lietuvoje. Dabar jau buvome atsilikę nuo Vilniaus ir Kauno šioje srityje", – lygino vadovas.
Išrinko naujus vežėjus
Planuojama, kad nauja elektroninio bilieto sistema mieste turėtų pradėti veikti nuo balandžio 1 d. Ji bus įdiegta ir naujuose maršrutiniuose taksi.
Numatoma, kad pastarieji turėtų pradėti kursuoti vėliausiai balandžio 17 d. Tačiau tikimasi, kad integruoti maršrutinius taksi į bendrąją miesto viešojo transporto sistemą pavyks anksčiau.
"Kurį laiką turės veikti ir sena sistema, ir nauja. Juk nespėsime visų komposterių autobusuose pakeisti per dieną. Keleiviai taip pat kurį laiką naudosis tiek senomis, tiek naujomis kortelėmis. Tai bus sudėtingas laikas, bet technikai jau tam ruošiasi", – komentavo direktorius.
Prie miesto viešojo transporto elektroninio bilieto bus galima prijungti ir kitas, papildomas, paslaugas. Jis galėtų veikti ir kaip turisto kortelė. Tačiau tai kainuotų papildomai.
Viešoji įstaiga "Klaipėdos keleivinis transportas" jau išrinko įmones, kurios veš keleivius maršrutinių taksi maršrutais.
Konkursą laimėjo Šiaulių ir Kauno įmonės. Jų pasiūlymai buvo geresni nei klaipėdiečių.
Integravus maršrutinius taksi į bendrą viešojo transporto sistemą, ši paslauga bus teikiama visiškai naujomis transporto priemonėmis. Keisis ir maršrutų pavadinimai, trasos.
Dabartiniai 6, 8, 9 virs 6E, 5E ir 8E atitinkamai. Konkursą vežti keleivius 5E ir 6E maršrutais laimėjo įmonė "Kautra", o 8E – "Ridvija".
Naujausi komentarai