- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jei nesutrukdys koronavirusas, jau šiemet Karaliaus Vilhelmo kanale galima tikėtis laivybos pokyčių.
Kasmet – nauji ruožai
Jau rašėme, kad Jūrinės kultūros koordinacinė taryba kreipėsi į įvairias institucijas dėl aktyvesnio Karaliaus Vilhelmo kanalo naudojimo. Gautas Vidaus vandens kelių direkcijos generalinio direktoriaus Vladimiro Vinokurovo atsakymas. Šio kanalo 22 km ruožas nuo Minijos upės ties Lankupiais iki Klaipėdos uosto yra įtrauktas į Lietuvos valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių sąrašą.
Nuo 2018 m. pradėtas eksploatuoti 8,7 km ilgio Karaliaus Vilhelmo kanalo ruožas nuo Minijos iki Drevernos upės tilto. Nuo 2019 m. prisidėjo atkarpa iki tilto per kanalą į Dreverną ir šalia esančios poilsiavietės. Iš viso 10 km. „2020 m. eksploatuojamą kanalo ruožą planuojame pratęsti papildomai apie 4–5 km Klaipėdos kryptimi. Esant poreikiui ir atsižvelgiant į šiuo metu esamą situaciją, 2021 m. galėtume planuoti kanalą eksploatuoti iki Klaipėdos miesto III vandenvietės apsaugos zonos ribos. Tačiau būtina įvertinti ir tai, kad didesnė eksploatuojamų kelių plėtra susijusi su papildomo finansavimo poreikiu“, – tikino V.Vinokurovas.
Laivyba: Karaliaus Vilhelmo kanalu retkarčiais plaukia laivai. (laivu–nuoma.lt nuotr.)
Maršrutas su trukdžiais
Pripažįstama, kad vadinamasis mažasis turistinis laivų maršrutas Atmata–Minija–Karaliaus Vilhelmo kanalas–Dreverna, su galimybe pasiekti Juodkrantę, veikia su tam tikrais trukdžiais. Tai susiję su Lankupių ir Drevernos šliuzais, tiltų technine būkle.
Anot V.Vinokurovo, šliuzai ir tiltai nepriklauso Vidaus vandens kelių direkcijai, ji privalo rūpintis tik Karaliaus Vilhelmo kanalo vidaus vandens kelio laivybos parametrais. „Direkcija palaipsniui siekia pagerinti laivybos sąlygas vietinės reikšmės vidaus vandenų keliu Dreverna–Svencelė ir toliau Ventės rago ir Atmatos kryptimi, taip atveriant visą mažąjį laivybos ratą, įtraukiant į jį ir rytinę Kuršių marių pakrantę. Šio kelio intensyvesnis įsisavinimas susijęs su Klaipėdos ir Šilutės rajonų vietinės reikšmės vidaus vandenų kelių perdavimu direkcijai ir su finansavimo padidinimo poreikiu“, – aiškino V.Vinokurovas. Tai reiškia, kad mažasis turistinis laivų maršrutas įtraukiant Karaliaus Vilhelmo kanalą gali būti gerinamas ir tai bus siekiama daryti.
Į planą neįtraukė
Didžiojo turistinio maršruto Karaliaus Vilhelmo kanalu nuo Lankupių iki Klaipėdos atvėrimas su išplaukimu į Kuršių marias yra kol kas neįmanomas ir bent artimiausią dešimtmetį neįgyvendinamas. Pirma kliūtis yra tai, kad dėl Klaipėdos miesto III vandenvietės Karaliaus Vilhelmo kanale yra nustatyta 5,5 km ilgio vandenvietės sanitarinės apsaugos zona. Laivyba šioje zonoje negalima. Ji būtų įmanoma tik iškėlus Klaipėdos miesto III vandenvietę. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija parengė jos iškėlimo studiją, bet tuo viskas kol kas ir baigėsi. Įrengti naują vandenvietę kainuotų apie 55 mln. eurų.
Istorija: prieškariu Karaliaus Vilhelmo kanale ir tiltai sveiki buvo, ir netgi įrengta šiokia tokia infrastruktūra. (Lietuvos jūrų muziejaus nuotr.)
Net ir iškėlus Klaipėdos miesto III vandenvietę dar tektų spręst klausimą, kaip atverti išplaukimą į Kuršių marias. Yra du variantai – atverti senąjį išplaukimą į Malkų įlanką, kurį dabar užkirto geležinkelio ir kelio į Smeltės pusiasalį tiltai, ar kasti naują kanalo atšaką iki Kuršių marių. Kol kas nėra atlikta jokia naujo kanalo studija, todėl neaiški ir jo vieta. Naujo kanalo kasimas taip pat būtų susijęs su Klaipėdos miesto III vandenvietės iškeldinimu. Šiuo metu rengiamame Klaipėdos miesto bendrajame plane III vandenvietės iškeldinimas nėra numatytas. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija šių metų sausį dėl III vandenvietės prašė tikslinti Klaipėdos miesto bendrąjį planą. Į pastabą nebuvo atsižvelgta, todėl Uosto direkcija nederina Klaipėdos miesto bendrojo plano keitimo dokumentų.
Susidomėjo Vyriausybės kanceliarija
Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas V.Vinokurovas akcentavo, kad Karaliaus Vilhelmo kanalo atvėrimas į Kuršių marias ties Klaipėdos valstybinio jūrų uosto prieigomis yra prioritetinis projektas. Jis naudingas ne tik pramoginės, keleivinės laivybos plėtrai, bet būtų saugi alternatyva krovininei laivybai, kai krovininiai laivai dėl nepalankių hidrometeorologinių sąlygų negali plaukti Kuršių mariomis iš Atmatos į Klaipėdą.
Vyriausybės kanceliarija buvo pavedusi iki šių metų kovo 1 d. įvairioms institucijoms išanalizuoti technines galimybes, kaip atverti Karaliaus Vilhelmo kanalą prie Klaipėdos. Pasiūlymai Vyriausybei yra formuojami, bet kol kas nepateikti. Bus siūloma parengti poveikio aplinkai vertinimo dokumentus, atlikti alternatyvų analizę, parengti papildomo kanalo kasimo, jo infrastruktūros tvarkymo techninę dokumentaciją.
V.Vinokurovo nuomone, šio projekto įgyvendinimo koordinatoriumi turėtų būti paskirta Vidaus vandens kelių direkcija kaip valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių tinklo valdytoja. Į Karaliaus Vilhelmo kanalo atkūrimo grupę turėtų būti įtrauktos ir visos trys savivaldybės, per kurių teritorijas eina šis kanalas, „Klaipėdos vandenys“, Uosto direkcija, prie kanalo esančių įrenginių valdytojai ir įvairūs kiti suinteresuoti asmenys.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mėlynąsias vėliavas šią vasarą iškels septyni Lietuvos paplūdimiai3
Septyniems Lietuvos paplūdimiams šiemet suteiktos Mėlynosios vėliavos, liudijančios švarią ir saugią aplinką. ...
-
Tarp nugalėtojų – ir biblioteka2
Antradienio vakarą Klaipėdos savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos „Kauno atžalyno padalinyje“ vyko baigiamasis 18-ąjį kartą vykusio konkurso „Klaipėdos knyga 2023“ renginys ir iškilminga apdovanojim...
-
„European Energy“ žaliojo kuro gamyklos Kretingos rajone nestatys, tęsia vietos paieškas10
Kretingos valdžiai nepritarus Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą, bendrovė sustabdė poveikio aplinkai vertinimą (PAV) Darbėnų seniūnijoje esančiame Auksūdžio ka...
-
Klaipėdoje startuos Paryžiaus Komunos gatvės atnaujinimas14
Savivaldybė pasirašė sutartį dėl Paryžiaus Komunos gatvės atnaujinimo, tad artėjant vasarai čia jau startuos kapitalinio remonto darbai. ...
-
Už parkavimą pajūryje teks mokėti24
Nuo gegužės 1-osios, trečiadienio, klaipėdiečiams ir miesto svečiams, automobiliais atvažiavusiems į pajūrį, teks susimokėti už jų stovėjimą. Prie paplūdimių įrengti parkomatai jau ims veikti visam vasaros sezonui. ...
-
Klaipėda ieško naujų Kultūros magistrų
Klaipėdos Kultūros skyrius pakvietė uostamiesčio kultūros organizacijas ir fizinius asmenis siūlyti pretendentus Klaipėdos kultūros magistro vardui gauti. ...
-
Klaipėdiečiai gali butus šildytis ir toliau5
Vakar Klaipėdoje oficialiai baigtas šildymo sezonas. Atsižvelgus į vyraujančias palankias orų prognozes, šildymą nuspręsta išjungti. Tačiau gyventojai, dar nenorintys šildymo nutraukti, gali raštu kreiptis į š...
-
Šaulių sąjungos gretos plečiasi5
Per dvejus metus Lietuvos šaulių sąjungos Vakarų (jūros) šaulių 3-iosios rinktinės gretas papildė beveik 700 šaulių. Trečius metus besitęsianti Rusijos invazija galėjo lemti didesnį tautiečių norą pasiruošti valstyb...
-
Ar paukščiai pranašauja badą?2
Ne vienas savaitgalį sode dirbęs daržininkas rado išmėtytų ant žemės paukščių kiaušinių. Žmonės kėlė įvairias versijas – esą kiaušiniai sušalo šaltomis naktimis, todėl sparnuočiai ir išm...
-
Prezidentas lankysis Klaipėdos rajone, kalbėsis apie jaunimo priklausomybių mažinimą17
Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį lankysis Klaipėdos rajone, susitiks su savivaldybės atstovais, moksleiviais, vietos gyventojais. ...