Pereiti į pagrindinį turinį

Karščiai koreguoja kelininkų darbo ritmą

2014-07-10 08:28

Karštis nesutrikdė miesto gatvių remonto, tačiau kelininkai priversti imtis saugumo priemonių. Darbuotojams dažniau suteikiamos pertraukos, jie aprūpinami vandeniu. Nors vyrauja sausi orai, gatvių laistyti dar nereikėjo.

Nepatogumai: duobes lopantiems darbininkams pastarosiomis dienomis tenka kęsti svilinantį karštį.
Nepatogumai: duobes lopantiems darbininkams pastarosiomis dienomis tenka kęsti svilinantį karštį. / Vytauto Petriko nuotr.

Karštis nesutrikdė miesto gatvių remonto, tačiau kelininkai priversti imtis saugumo priemonių. Darbuotojams dažniau suteikiamos pertraukos, jie aprūpinami vandeniu. Nors vyrauja sausi orai, gatvių laistyti dar nereikėjo.

Vertina sveikatą

Pasak miesto gatvėse žiojėjančias duobes remontuojančios įmonės regiono direktoriaus Algirdo Alūzo, dėl karščių darbai nesustojo, tačiau didesnis dėmesys skiriamas darbuotojams.

Pastariesiems suteikiamos dažnesnės pertraukėlės – kas valandą po 15 minučių. Į kiekvieną objektą, kur dirba kelininkai, yra atgabenama tiek vandens, kad jo nepritrūktų.

„Prieš priimant į darbą patikrinama žmogaus sveikata. Įvertinama, ar jis tinkamas tokiam darbui. Siekiame apsisaugoti nuo nelaimių“, – pasakojo vadovas.

Patiems gatvių remonto darbams karštis didelės įtakos neturi. A.Alūzo teigimu, naudojamos tos pačios priemonės, kaip ir kitu metų laiku.

„Gal tik greičiau pavyksta išpjauti duobes, nes asfaltas nuo karščio suminkštėja, bet reikia ilgiau palaukti, kol sukietės“, – kalbėjo A.Alūzas.

Problema – seni keliai

Įmonės „Klaipėdos regiono keliai“ direktoriaus pavaduotojas Vytautas Gružas tikino, kad patiems keliams karštis žalos dar nepridarė.

Anksčiau tam tikruose jų ruožuose būdavo rekomenduojama riboti sunkiasvorio transporto eismą.

„Dar taip nebuvo, bet jei karštis laikysis dar keletą dienų, problemų gali kilti. Mūsų krašte sunkiasvorio transporto eismas nebūdavo ribojamas. Barstydavome ant problemiškų vietų smulkų smėlį, kad mašinos savo padangomis neišdraskytų dangos. Kai atvėsta, problemos nebelieka“, – teigė V.Gružas.

Kelio ruožų, kurių dangai sunkiasvoris transportas gali pakenkti, mažėja. Klaipėdos regione tokių problemų gali kilti kelyje, kuris driekiasi pro Gargždus į Dovilus ir Šilutės kelyje.

„Tokių rūpesčių kyla seniai tiestuose ar remontuotuose keliuose. Tada nebuvo tokia tobula technika, netiksliai buvo dozuojamos medžiagos. Dabar viskas modernėja. Visos medžiagos, tiesiant ar remontuojant kelius, yra dozuojamos tiksliai“, – komentavo pavaduotojas.

Užterštumas neviršija normų

Nors beveik savaitę laikosi karšti ir sausi orai, miesto gatvių laistyti dar nereikėjo.

Klaipėdos savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė tvirtino, kad dar nėra tokios būtinybės. Uostamiesčio gatvės laistomos, kai kietųjų dalelių koncentracija ore viršija leistinas normas.
Šiemet buvo laistytos tik žvyruotos gatvės. Tai ketinama padaryti ir artėjant savaitgaliui.

„Kol kas viskas yra normaliai. Padeda tai, kad gatvės kartą per savaitę yra valomos vakuuminiu, šlapiuoju būdu. Būtent dėl to nėra dulkėtumo ir šiukšlių“, – pabrėžė vedėja.

Lėtinti traukinių neprireikė

Karščiai šiek tiek koreguoja geležinkelininkų darbus. Kai gerokai šokteli termometrų stulpeliai, vengiama sudėtingų remonto darbų. Didesnis dėmesys skiriamas darbuotojams. Suteikiamos papildomos pertraukėlės, pasirūpinama vandeniu.

Ankstesniais metais dėl karščių tekdavo mažinti ir traukinių greitį. Šiemet tokių problemų dar nekilo.

„Vyraujant karštiems orams įkaista geležinkelių bėgiai. Pasiekus tam tikrą temperatūrą yra mažinamas traukinių greitis. Bėgių temperatūra stebima nuolat“, – pasakojo įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ „Klaipėdos geležinkelių infrastruktūros“ filialo direktorius Julius Mikšys.

Pasak vadovo, bėgiai įkaista, kai vyrauja aukštesnė nei 30 laipsnių temperatūra ir nėra vėjo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų