Dviratininkų įžūlus ir neatsargus elgesys sukėlė net miesto vadovų pasipiktinimą. Jie pageidautų, kad policijos pareigūnai griežčiau kontroliuotų dviratininkus – dažniau rengtų specialius reidus.
Įšoko į perėją
Klaipėdos vicemeras Vytautas Čepas pastebėjo, kad dviračiai tarp klaipėdiečių populiarėja, bet tai sukelia netikėtų problemų.
"Skatiname žmones rinktis šias ekologiškas transporto priemones. Dviratininkų mieste vis daugėja. Tačiau nei vairuotojai, nei pėstieji, nei patys dviratininkai nėra pasiruošę tokiam bumui", – tvirtino vicemeras.
Jis nurodė, kad dauguma dviratininkų nepaiso Kelių eismo taisyklių. Jose yra aiškiai nurodyta, kad per pėsčiųjų perėją, sankryžą dviračiu reikia ne važiuoti, o nulipti nuo jo ir varytis.
"Deja, mūsų gatvėse tai pamatysi retai. Dviratininkai važiuoja per pėsčiųjų perėjas, o tai pavojinga. Automobilio vairuotojas važiuoja, mato, kad sankryžoje nieko nėra. Dviratininko greitis yra 5–6 kartus didesnis nei pėsčiųjų. Jis į sankryžą įlekia netikėtai. Iki avarijos – vienas žingsnis ir tam reikia užkirsti kelią", – pabrėžė mero pavaduotojas.
V.Čepo teigimu, viena pavojingiausių vietų – pėsčiųjų perėja ties M.Mažvydo alėja. Vicemeras prisipažino, kad ir pats joje vos nepartrenkė dviratininko.
"Jis buvo toli ir staiga įšoko į pėsčiųjų perėją. Gerai, kad laiku sustabdžiau. Ateityje dviratininkų tik daugės. Nereikia laukti, kol kelis jų sutraiškys automobilio vairuotojai. Policija turėtų organizuoti patikrinimus, aiškinti, kad per sankryžą dviratis turi būti vedamas", – rekomendavo vicemeras.
Turėtų laikyti egzaminą
Politiko nuomone, dviratininkai tikrai žino, kad negalima važiuoti dviračiu per pėsčiųjų perėją. Nuo transporto priemonės jie nenulipa, nes nenori.
"Čia jau psichologija. Važiuoji su vėjeliu, privažiuoji perėją, tai kaip čia nulipsi. Automobilių vairuotojams taip pat sunku laikytis kelio ženklų, bet laikaisi dantis sukandęs", – palygino mero pavaduotojas.
Pasak V.Čepo, dviratininkams nepakenktų laikyti teorijos egzaminą, kad žinotų Kelių eismo taisykles.
Vicemeras tvirtino inicijuosiąs, kad dviratininkų keliamas problemas svarstytų Saugaus eismo komisija. Policijos bus prašoma pateikti informaciją, ar organizuoja dviratininkų patikrinimus, kada tai daroma, kiek jų nubausta.
Gaudė neblaivius
Klaipėdos kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis tvirtino, kad dviratininkai stebimi kasdien – kaip ir visi eismo dalyviai.
"Neišskiriame nė vieno. Visi eismo dalyviai yra vienodi – tiek dviratininkai, tiek automobilių vairuotojai, tiek pėstieji. Visi turi laikytis Kelių eismo taisyklių. Jei matome, kad dviratininkai jas pažeidinėja, baudžiame", – pabrėžė viršininkas.
Anot R.Šideikio, organizuojamos ir specialios akcijos, per kurias tikrinamas dviratininkų blaivumas. Vasarą tokių buvo nemažai sulaikyta.
"Mieste dviratininkai padaro daug pažeidimų. Baudžiame juos pagal galimybes", – teigė pareigūnas.
R.Šideikio nuomone, svarbiausia yra prevencija – ugdyti žmogų, kad jis važiuodamas dviračiu saugiai elgtųsi, laikytųsi Kelių eismo taisyklių, o ne bausti.
"Nuo mažens reikia mokyti, kaip vairuoti dviratį. Švietimas turi būti ir šeimoje, ir mokykloje. Viena policija nieko nepadarys. Gal mokyklose turėtų būti net saugaus eismo pamokos", – svarstė viršininkas.
Naujausi komentarai