Kaip rašoma savivaldybės pranešime, ji siekia, kad pastaruoju metu į viešumą iškylantys atvejai dėl įvairiais nenaudojamais daiktais ir atliekomis užgriozdintų butų netaptų našta kaimynams, o sunkiai aplinkoje besiorientuojantys tokių būstų šeimininkai neliktų vieni su savo bėdomis.
Kylančios problemos ne kartą aptartos su Klaipėdos socialinės paramos centro administracija. Pastaruoju metu, siekiant iš esmės pagerinti situaciją, visos su problemos sprendimu susijusios pusės buvo sutelktos sprendimų ieškojimui. Kaip praneša savivaldybė, Socialinės paramos centras įpareigotas kuo skubiau organizuoti šiukšlėmis užverstų būstų sutvarkymo paslaugos pirkimą. Viešųjų pirkimų procedūros jau vyksta – kviečiamos dalyvauti įmonės bei nevyriausybinės organizacijos, galinčios vykdyti švarinimo, kenkėjų naikinimo, sukauptų šiukšlių išvežimo darbus, teikti valymo ir dezinfekavimo paslaugas.
„Visos pusės sutaria, kad tai yra socialinė problema. Pasitelkus sutvarkymo paslaugas teikiančią įmonę ar organizaciją būtina operatyviai reaguoti ir nedelsiant iškuopti užterštus būstus. Tačiau tai tik viena problemos sprendimo dalis – vien iškuopti būsto neužteks. Tai tik sąlygų sudarymas socialiniams darbuotojams pradėti teikti būtinas paslaugas. Svarbiausia – suteikti pagalbą tokių butų šeimininkams, nepalikti jų vienų su savo problemomis“, – sako vicemerė Vaida Raugelė.
Apie atvejus, kai gyventojo elgesys pažeidžia bendruomenės interesus, gyvenamojoje aplinkoje sudaromos antisanitarinės sąlygos, kyla grėsmė paties gyventojo ir aplinkinių saugumui, bet asmuo neadekvačiai vertina situaciją ir negali jos savarankiškai spręsti bei neturi artimųjų, kurie galėtų jam padėti, visada reikėtų pranešti Klaipėdos miesto socialinės paramos centrui (Taikos pr. 76, tel. (8 46) 311185, (8 46) 410844, el. p. [email protected]). Centro specialistai nuvyks į vietą, įvertins asmens socialinę situaciją ir nustatys reikiamos pagalbos poreikį.
„Ilgalaikėje perspektyvoje siekiama, kad Klaipėdoje veiktų vienas telefono numeris, kuriuo būtų galima kreiptis bei gauti informaciją dėl visų reikalingų socialinių paslaugų. Gyventojams nereikės spėlioti ar papildomai ieškoti informacijos, į kurią įstaigą kuriuo klausimu kreiptis bei kaip sulaukti reikalingos pagalbos“, – sako vicemerė V. Raugelė.
Naujausi komentarai