Klaipėdos uostą ketvirtadienį apgulė specialiosios tarnybos: ugniagesiai, medikai, policijos ir „Aro“ pareigūnai. Vienoje iš naftą kraunančių bendrovių vyko pratybos, kurių metu inscenizuotas gaisras ir sprogimas. Nukentėjo ir žmonės.
Pratybos įmonės „Krovinių terminalas“ teritorijoje prasidėjo ketvirtadienio rytą.
Pagal scenarijų čia kilo gaisras. Po galingo sprogimo geležinkelio estakadoje užsidegė trys cisternos su dyzelinu. Nelaimės metu nukentėjo žmonės.
Inscenizuota, kad sprogimas sukeltas specialiai. Netoli įvykio vietos pastebėti įtartini asmenys.
Į sprogimo vietą buvo išsiųstos specialiosios tarnybos, medikai, ugniagesiai, policijos pareigūnai, Lietuvos policijos antiteroristinių operacijų rinktinės „Aras“ kovotojai. Operatyvinę grupę išsiuntė ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Ekstremalių situacijų operacijų centras.
Į inscenizuotos nelaimės vietą atvykę „Aro“ kovotojai apieškojo teritoriją. Daugiau sprogmenų jie nerado. Tačiau šie sučiupo porą įtartinų asmenų, kurie galėjo sukelti sprogimą.
Ugniagesiams sunkiai sekėsi kovoti su geležinkelio sąstatą apėmusia ugnimi. Tad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Ekstremalių situacijų operacijų centras kreipėsi pagalbos į bendrovę „Lietuvos geležinkeliai“.
Pastaroji skubiai atsiuntė specialų pagalbinį traukinį. Pastarasis padėjo numalšinti liepsnas. Toks traukinys ir skirtas dirbti, įvykus ekstremaliems įvykiams.
Pagal pratybų scenarijų buvo gautas signalas, kad į uosto akvatoriją gali būti patekę teršalų. Tad buvo išsiųstas gelbėjimo kateris „Žaibas“ ir du kateriai „Zunda“.
Uosto priežiūros skyriaus naftos surinkimo ir povandeninių darbų specialistai pastatė plūdurų užtvaras, surinko išsiliejusius teršalus.
„Laimei, panašių incidentų Klaipėdos uoste nesame turėję, tačiau, žinoma, smulkių yra nutikę. Ne kartą yra užsidegę remontuojami laivai, ar iš laivo išsilieję teršalai“, – tvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatorius Egidijus Kuzmarskis.
Pasak jo, šių pratybų tikslas patikrinti uosto direkcijos, įmonių „Krovinių terminalas“, „Lietuvos geležinkelių“, „Aro“ pareigūnų veiksmų suderinamumą, įvykus ekstremaliam įvykiui.
„Uostas yra padidintos rizikos zona, todėl reikia būti visada pasirengusiems reaguoti operatyviai. Tokios pratybos padeda pasimokyti iš klaidų, kurios galėtų būti lemiamos, organizuojant gelbėjimo darbus uoste“, – pasakojo E.Kuzmarskis.
Ketvirtadienį uosto direkcijos koordinuojamose pratybose dalyvavo devynios tarnybos.
Naujausi komentarai