Trečiadienį pro Klaipėdos uosto vartus įplaukė uosto akvatoriją nuo sąnašų valysianti žemsiurbė. Darbus, kainuosiančius beveik 3 mln. eurų, vykdys Belgijos bendrovė. Dėl uoste prasidėsiančių darbų kuriam laikui savo vietą turės pakeisti ir SGD laivas-saugykla „Independence“, bus stabdomas terminalo darbas.
Akvatorijos valymo darbai
Klaipėdos uoste pradedami akvatorijos valymo darbai. Darbus atliks viena didžiausių pasaulio gilinimo ir valymo kompanijų „Jan DE Nul N.V“.
Klaipėdos uoste ši belgų bendrovė darbuosis pirmą kartą. Numatytų darbų apimtis – 600 tūkst. kub. m. Sutarties vertė siekia 2,9 mln. eurų.
Klaipėdos valstybinio uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus teigimu, šis laivas yra pasaulyje pirmaujančios kampanijos, o jo darbų pradžia Lietuvoje įrodo Klaipėdos uosto skaidrumą, konkretumą ir aukštų standartų siekį.
Jau šią savaitę prasidėsiančius akvatorijos darbus planuojama pradėti nuo Smeltės apsisukimo rato bei teritorijos ties SGD terminalu.
„Independence“ pakeis vietą
Dėl prasidėsiančių darbų kuriam laikui teks iš įprastos vietos patraukti ir suskystintųjų gamtinių dujų laivą-saugyklą „Independence“. Maždaug pusė visų sąnašų, kurios bus išvalytos, ir yra susikaupusios būtent šioje teritorijoje, kuri iki 16,5 m gylio buvo išvalyta prieš porą metų.
A.Vaitkus patikino, jog tokia užduotis laivui nėra baisi, mat tai – naujas laivas, kuris be vargo gali judėti ne tik Klaipėdos uoste, bet ir vandenynuose.
„Patraukimo procedūra yra labai aiškiai suniveliuota laike ir techniškai“, – patikino uosto vadovas.
A.Vaitkaus teigimu, saugykla iš įprastos vietos turėtų būti patraukta šeštadienį ir prišvartuota ties laivų krovos akcine bendrove „Klaipėdos Smeltė“.
Stos SGD terminalo darbas
Tiesa, kiek laiko „Independence“ bus patrauktas, generalinis direktorius nebuvo linkęs detalizuoti, tačiau patikino, jog darbus laivo-saugyklos teritorijoje bus stengiamasi atlikti kuo skubiau. Visų valymo darbų trukmę taip pat lems oro sąlygos, tačiau darbai, tikėtina, truks apie porą savaičių.
Vykdant laivo perkėlimo procedūrą bus atleisti lynai, atlikti atitinkami dujų padavimo nutraukimo darbai, dujinė sistema, kurioje dar liks dujų, bus užsandarinta.
„Tai įprastinė procedūra. Panašiai viskas vyksta, kai uoste prišvartuojami naftos tankeriai“, – paaiškino A.Vaitkus.
Planuoja dirbti sava žemsiurbe
Uosto direktorius patikino, jog sąnašų susikaupimas buvo numatytas. Gilinimo procedūros šioje vietoje paskutinį kartą buvo baigtos 2013-ųjų birželio 4 d.
Klaipėdos uostas turi planų, jog ateityje iškastas gruntas bus naudojamas naujų žemių formavimui. Dabar tiek gruntas, tiek dumblas bus skandinamas Baltijos jūroje.
Kada kitą kartą vėl gali prireikti valyti uostą, esą parodys gamta. A.Vaitkus pastebėjo, jog kitą kartą tokią procedūrą uostas tikisi atlikti jau su sava žemsiurbe.
Iki šio mėnesio pabaigos planuojama baigti techninės užduoties rengimo darbus. Uostas svarsto įsigyti žemkasę-žemsiurbę, kuri galėtų panaudoti dujas. Toks laivas būtų 40 proc. naudingesnis nei toks, kuris naudoja tik dyzelinį kurą.
Pinigų laivui planuojama prašyti iš Europos Sąjungos.
Prasideda uosto gilinimas
Kartu su uosto valymo darbais šį mėnesį prasidės ir gilinimo darbai. Šią savaitę pasirašyta sutartis su Austrijos statybos milžine „Strabag“. Kompanija įsipareigojo iškasti apie 300 tūkst. m3 kubinių metrų grunto. Darbų vertė – 5,04 mln. eurų.
Šie darbai – pirmas žingsnis Klaipėdos uoste siekiant 17 metrų gylio. Darbai tęsis iki šių metų rudens, jų metu bus siekiama laivybos kanalą pagilinti puse metro – nuo 14,5 iki 15 metrų.
Šie darbai būtini norint priimti kuo didesnių parametrų laivus.
2013 metais į uostą atplaukė 382 laivai daugiau kaip 200 metrų ilgio, o 2014 metais laivų skaičius išaugo iki 465, t. y. padaugėjo 21,7 proc.
Naujausi komentarai