Pereiti į pagrindinį turinį

Kyla nauja jūrininkų apgaulės banga

2019-03-08 09:37

Praėjusių metų viduryje jūrininkus neva įdarbinantys sukčiai į savo tinklą bandė įtraukti jūrų kapitonus, o šiemet imtasi laivų mechanikų apgaulės.

Realybė: prieš patekdamas į laivą jūrininkas praeina daug išbandymų ir kartais „užkliūva‘ netgi už gudriai spendžiamų sukčių spąstų. Realybė: prieš patekdamas į laivą jūrininkas praeina daug išbandymų ir kartais „užkliūva‘ netgi už gudriai spendžiamų sukčių spąstų.

Sukčių pasiūlymai mechanikams

Šiomis dienomis vienas klaipėdietis laivo mechanikas gavo pasiūlymą iš Kipro kompanijos apie fantastiškai geras darbo sąlygas, atlyginimą laive ir įdarbinimą laivybos kompanijoje ne trumpesniam nei penkerių metų laikui. Tik viena detalė – paprašyta sumokėti iš anksto už draudimo dokumentų įforminimą.

Gavęs pasiūlymą laivų mechanikas pasikonsultavo su Klaipėdoje esančia jūrininkų įdarbinimo kompanija. Kilo įtarimas, kad pasiūlymą galėjo pateikti sukčiai.

„Apie tą atvejį gavau pranešimą iš Klaipėdos jūrininkų įdarbinimo bendrovės „Gretimybė“. Su jos vadovu jau anksčiau teko aiškintis įvairius niuansus apie sukčiavimo schemas įdarbinant jūrininkus“, - teigė jūrų kapitonas, Jūrų kapitonų asociacijos pirmininkas Juozas Liepuonius. Su „Gretimybe“ jis konsultavosi, kai pats buvo gavęs įdarbinimo pasiūlymą iš, kaip paaiškėjo, sukčiais apsimetusios neva pasaulyje garsios laivybos kompanijos.

Šiuo metu aiškinamasi, ar laivo mechanikui atsiųstas pasiūlymas iš tiesų yra sukčių spendžiamos pinklės. Taip pat bus bandoma išsiaiškinti, kiek ir kam panašių „kabliukų“ dar buvo numesta Klaipėdoje.

Naudojosi „Brexit“ korta

Tai gali būti antra sukčiavimo banga Lietuvoje siūlant įdarbinti jūrininkus.

Pirmoji banga buvo pernai birželį. Tada panašias sąlygas buvo gavęs jūrų kapitonas J.Liepuonius neva nuo pasaulyje žinomos laivybos kompanijos „K Line“. 

Žadant mėnesinį 15,5 tūkst. svarų atlyginimą jo už draudimą iš anksto buvo paprašyta 600 svarų sterlingų. Aiškinta, kad neva Didžioji Britanija išstojanti iš ES, todėl ir reikalingas išankstinis draudimas.

Jis paprašė atsiųsti pasirašyti darbo sutartį ir netgi ją gavo. Sutartyje buvo nurodyta, kad jis „K Line“ kompanijoje dvejų metų laikotarpiui būtų įdarbinamas jūrų kapitonu.

Įtarimus, jog veikia sukčiai, labiausiai sustiprino tai, kad neva iš „K Line“ skambinęs atstovas angliškai kalbėjo pernelyg švariai, be anglams būdingų žodžių trumpinimų. Jis tai žinojo iš darbo patirties piratų zonoje apsaugos laivuose, kur buvo britų jūrų pėstininkų.

Kad veikė sukčiai galutinai paaiškėjo po to, kai oficialiai buvo kreiptasi į kompaniją „K Line“ iš kur gautas atsakymas, kad ji jokio pasiūlymo jūrų kapitonui iš Lietuvos nesiuntusi. Paaiškėjo, kad jos holograma ant pasiūlymo lapo buvusi falsifikuota.

Sukčius išduodantys požymiai

Kai jūrų kapitonas J.Liepuonius pernai viešai paskelbė žinią apie sukčių bandymą jį apgauti, į jį kreipėsi dar septyni Lietuvos jūrininkai, kurie buvo gavę įtartinus pasiūlymus dėl darbo įvairiose kompanijose. 

Rimtos kompanijos laiškus siunčia naudodamos savo specialius elektroninių paštų adresus.

„Pirmasis požymis, kad gali veikti sukčiai yra pats pasiūlymo siuntimas. Jei pasiūlymas yra atsiųstas iš elektroninio pašto su „yahoo“, „gmail“ ar kažkokiomis kitomis bendro pobūdžio „galūnėmis“, tai yra požymis, kad ne viskas švaru. Įprasta, kad rimtos kompanijos laiškus siunčia naudodamos savo specialius elektroninių paštų adresus“, - teigė J.Liepuonius.

Kitas pakankamai rimtas sukčiavimo požymis - tai, jei už ką nors prašoma iš anksto sumokėti pinigus. Dažnai būna taip, kad nurodomas koks nors dokumentas už kurį reikia sumokėti, nors iš tiesų pagal tarptautinius reikalavimus toks dokumentas nėra reikalingas.

Dar vienas požymis gali būti tai, kad jūrininkui daromas spaudimas tvarkyti dokumentus ir pinigus pervesti greitai, nes laivas negalintis jo ilgai laukti.

„Įprasta, kad jūrininkų įdarbinimo sukčiai yra pakankamai gerai išstudijavę įvairias aplinkybes, yra įtarimų, kad jie turi nukopijavę Lietuvos jūrininkų duomenų bazes. Manoma, kad gali veikti sukčiai ne tik iš Afrikos, pagrinde Nigerijos, bet ir pačios Lietuvos“, - svarstė J.Liepuonius.

Jo teigimu, gavę bet kokį pasiūlymą jūrininkai turėtų jį įdėmiai vertinti, analizuoti ne tik kompaniją, bet ir laivus, kuriuose siūloma įsidarbinti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų