Pereiti į pagrindinį turinį

Paštas paliko be pašalpų

2018-02-23 03:00

Klaipėdiečiai įsiutę – du mėnesius dalis įvairias pašalpas ar kompensacijas gaunančių miestiečių liko be jiems taip reikalingų pinigų. Paaiškėjo, jog savivaldybės skelbtą konkursą tokių išmokų pristatymui gyventojams laimėjo Lietuvos paštas, kuris jau antrą mėnesį tik teisinasi dėl prasto darbo.

Požiūris: privačios kompanijos keletą metų nešiotos pašalpos ir išmokos gyventojus pasiekdavo laiku, tačiau vos tik to reikalo ėmėsi valstybės įmonė "Lietuvos paštas", 12 proc. Klaipėdos išmokų gavėjų liko be pinigų.
Požiūris: privačios kompanijos keletą metų nešiotos pašalpos ir išmokos gyventojus pasiekdavo laiku, tačiau vos tik to reikalo ėmėsi valstybės įmonė "Lietuvos paštas", 12 proc. Klaipėdos išmokų gavėjų liko be pinigų. / Vytauto Petriko fotomontažas

Pabodo laukti

Pensininkė Alvyra S. tiesiai šviesiai įvardijo, ką galvoja apie tokį paštininkų darbą.

"Tyčiojasi iš neįgaliųjų. Tiesiog meluoja", – rėžė klaipėdietė.

Moteriai nuo sausio teko laukti 56 eurų dydžio slaugos kompensacijos, kuri skirta už neįgalaus vyro priežiūrą.

"Sausį pristatymai turėjo prasidėti sausio 18-ąją. Skambinau į paštą dešimtis kartų, kiekvieną kartą išgirsdavau frazę – laukite, bus šiandieną. Ir taip kiekvieną dieną. Bet tai jau panašu į žmonių apgaudinėjimą. Mokėjimai turi būti baigti iki mėnesio 25-osios, o iš paštininkų kasdien išgirsdavau, jog tuojau, tuojau, jau šiandieną pinigai bus atnešti. Tačiau visą sausį jų taip ir nesulaukėme", – pečiais gūžčiojo moteris, nuo ryto iki vakaro rymojusi bute.

79-erių klaipėdietei šie už vyro slaugą skirti pinigai yra didelė parama šeimos biudžetui, moteris tegauna 220 eurų pensiją.

"85 metų vyras – po operacijos. Man jį ir aprengti, ir pamaitinti, nuprausti reikia, jam Parkinsono liga. Sunku yra. O ir pačiai teko gultis į ligoninę", – pasakojo klaipėdietė.

Prasidėjus vasario mėnesio išmokų mokėjimui moteris sunerimo, kad ir šį kartą liks be išmokų, nes paštininkai į duris gali pasibelsti tuomet, kai ji gulės ligoninėje.

"Visi tapome įkaitais. Antrą mėnesį skambiname į paštą ir girdime tą patį pasakymą. Beje, nuėjusi ir pasiteiravusi, kokią dieną galėtume tikėtis išmokos, pašto filiale išgirdau labai nemandagų atsakymą. Buvo aiškinama, kad Lietuvos paštas laimėjo konkursą šiai paslaugai ir nespėja susitvarkyti sistemos", – mamai antrino Alvyros dukra Virginija.

"Anksčiau kompensaciją už slaugą nešiojo ta pati privati firma, kuri neša pensijas. Viskas vyko laiku, neturėjome jokių priekaištų. O nuo sausio mėnesio yra visiška netvarka", – tikino Alvyra.

Skundų lavina

Paaiškėjo, jog, be šių pensininkų, buvo varinėjamas ne vienas klaipėdietis.

Klaipėdos savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinės paramos skyriaus vedėja Audronė Liesytė pripažino, jog skyriaus darbuotojai sulaukia daugelio miestiečių skundų.

"Pasikeitė paslaugos teikėjai. Žmonių skundų tikrai daug. Skambina, pasakoja, o mums tenka aiškintis aplinkybes. Visais atvejais mėginame padėti. Tačiau iš sausį mokėtų išmokų atgal sugrįžo nemaža dalis pinigų, kurie nepasiekė gyventojų. Pašto darbai štai tokie", – tikino A.Liesytė.

Neišdalinti 28 tūkst. eurų

Nuo šių metų sausio 1-osios tokią paslaugą teikiantis Lietuvos paštas jau yra sulaukęs oficialių Klaipėdos savivaldybės pretenzijų.

Tačiau nutraukti sutartį su vos pradėjusiu dirbti tiekėju savivaldybė neturi galimybių.

"Būkime realistai. Naujo konkurso skelbimas ir visos procedūros užtruktų dar tris ar keturis mėnesius. Nepaliksi juk žmonių be visų socialinių išmokų pusmečiui. Situacija yra bjauri", – kalbėjo A.Liesytė.

Paštas laimėjo supaprastintą atvirą konkursą ir turi užtikrinti paslaugos teikimą trejus metus.

Klaipėdos savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinės paramos skyriaus vyr. specialistė Svetlana Vasiliuk tikino, jog konkurse dalyvavo tik Lietuvos paštas.

"Jos pasiūlytas ir sutartyje nurodytas paslaugos teikimo įkainis – 1,32 proc. nuo išmokėtų išmokų sumos", – paštininkų įkainius patikslino specialistė.

"Paštas pristato įvairiausias išmokas – socialines, slaugos ir šalpos. Šiuo metu tokias išmokas gauna 2 428 gyventojai. Už sausį per paštą išmokėta gyventojams suma siekia beveik 263 tūkst. eurų. Gyventojams neišmokėta beveik 28 tūkst. eurų, tai sudaro 12 proc. O štai už pašto paslaugas apmokėta 3 471 euras", – skaičius vardijo A.Liesytė.

Pensininkams, kurie kreipėsi į "Klaipėdą", slaugos išmoka buvo pristatyta tik šia istorija pradėjus domėti žurnalistams.

Buvo aiškinama, kad išmoka žmonių nepasiekė, nes visą tą laiką sirgo laiškininkas, tačiau paštas nepaaiškino, kodėl vietoje sergančio darbuotojo nebuvo paskirtas nė vienas jį pavaduojantis asmuo.

"Tai, kokius atsiliepimus aš gaunu iš gyventojų, rodo, kad jie labai nepatenkinti pašto darbu. Pikta, kai dėl kitų kaltės darbas nepadaromas, o priekaištų tenka klausytis mums. Socialinės paramos skyrius jau nuo praėjusių metų gruodžio pradėjo derinti išmokų teikimo tvarką ir grafiką, kad išmokų gavėjai patirtų kuo mažiau nepatogumų. Panašu, kad konkurso laimėtojas prastai pasiruošė", – pastebėjo A.Liesytė.

Lietuvos paštas savivaldybei praėjusių metų pabaigoje pateikė preliminarų išmokų mokėjimo grafiką, kuriame buvo nurodytas 4–5 dienų intervalas, per kurį turėtų būti pristatomos išmokos.

"Dėl šių priežasčių bei kitų techninių problemų, sausį išmokos nebuvo pristatytos apie 12 proc. išmokų gavėjų, paprastai tai sudaro vos apie 3 proc. Apie šį mėnesį neišmokėtas sumas duomenis gausime vasario 26 d. Siekiant spręsti šią situaciją buvo inicijuojamas pasitarimas su Lietuvos paštas atstovais, tačiau Lietuvos paštas ėmėsi veiksmų gerinti paslaugų teikimo kokybę ir vasario pradžioje pateikė išmokų mokėjimo grafiką, kuriame nurodytos tikslios išmokų mokėjimo datos, bei įsipareigojo nedelsiant informuoti apie pokyčius išmokų mokėjimo grafike", – "Klaipėdai" raštu situaciją detalizavo savivaldybės atstovai.

"Paprastai tariant, tokie grafikai žmonėms reiškia dieną, kurią bus atnešta jų išmoka ar parama. Jei paštininkai sau leidžia išmokų pristatymo terminą ištęsti iki 4–5 parų, žmogui tai reiškia, kad tiek dienų jis turės sėdėti namuose", – situacijos realybę nupiešė klaipėdietė Virginija, tėvų bute budėjusi dvi savaites, laukdama laiškininko vizito.

Gaudė laiškininkę

Kiti miestiečiai taip pat mini, jog anksčiau aptarnavusi įmonė susirasdavo juos kone ligoninėje.

"Paštas to nedaro. Viename skunde minėta, jog žmogus visą dieną laukė laiškininko, tačiau vos tik išgirdo durų skambutį, net nespėjo prieiti iki durų, už jų jau nieko neberado. Yra visokių žmonių, tiek vaikštančių, tiek nevaikštančių. Žmogus pravėrė duris, o laiškininkė, jauna mergina, jau buvo nubėgusi laiptais žemyn. Esą ją pagavo kaimynas, pamatęs, kad senyvas žmogus dairosi laiptinėje", – pasakojo A.Liesytė.

Kol kas savivaldybė tik grūmoja pretenzijomis paštininkams, tačiau visus gyventojų nusiskundimus nutarta registruoti bei kiekvieną kartą siųsti užklausas raštu, aiškinantis, dėl ko nebuvo žmonėms suteiktos paslaugos.

Kinija – kur kas arčiau

Kitas klaipėdietis dienraščiui pasakojo keturias dienas vaikščiojęs į paštą siuntos, kuri atkeliavo iš Kinijos.

"Klaipėdos pašte nesugebame keturias paras išskirstyti siuntų. Mano siuntinys greičiau iš Kinijos buvo atskraidintas, nei pateko į mano rankas uostamiestyje", – pasakojo pašnekovas.

Prieš keletą savaičių kita pensininkė skundėsi analogiška situacija, kai jai sausio mėnesį taip ir nebuvo į namus atnešta išmoka.

Tą kartą senjorės pinigų likimu taip pat teko domėtis žurnalistams ir Socialinės paramos skyriaus specialistėms. Tik po ilgų aiškinimųsi su paštu moteris išmoką gavo.

Sausio antroje pusėje skundai dėl paštininkų darbo skriejo iš Klaipėdos rajono.

Dienraštis "Klaipėda" rašė apie priekuliškių užfiksuotą situaciją, kai gyventojai patys turėjo siuntų ieškoti Priekulės pašte sukrautose dėžėse.

Tą kartą rajono gyventojų dalis apie dvi savaites nesulaukė laikraščių, laiškų, siuntinių ir net sąskaitų.

Dėl situacijos Priekulėje Lietuvos pašto atstovai tą kartą teisinosi laiškininkų ligomis.

Valdiškoje įmonėje – savitas požiūris

Lietuvos pašto Komunikacijos grupės specialistai dvi dienas rengė atsakymą dėl situacijos uostamiestyje.

Valstybės valdomos bendrovės komunikacijos asai, panašu, jog nemato nieko tragiško uostamiestyje susiklosčiusioje situacijoje.

Komunikacijos grupės vadovas Tomas Bašarovas vakar dienraščiui raportavo, jog redakcijai besiskundusiai pensininkų porai išmokos už sausį ir vasarį yra pristatytos, tačiau nepatikslino, jog tai įvyko tik trečiadienį, kai situacija ėmė domėtis žurnalistai.

"Socialines išmokas Lietuvos paštas Klaipėdos miesto gyventojams pristato nuo šių metų pradžios. Kol kas Klaipėdos miesto gyventojams buvo išmokėtos socialinės išmokos už sausio mėnesį, o šiuo metu socialinės išmokos išmokamos už vasario mėnesį. Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai yra pateiktas išmokų pristatymo grafikas, kuriame prie kiekvieno išmokų gavėjo nurodyta mokėjimo diena bei išmokas mokantis paštas. Išmokų gavėjai apie tikslią išmokos mokėjimo dieną gali sužinoti kreipęsi į Klaipėdos miesto savivaldybės administraciją", – aiškino T.Bašarovas.

Valandų nenurodo

T.Bašarovas nemato nieko ypatinga fakte, jog dalis išmokų gavėjų sausį liko be jiems priklausančių pinigų.

"Atvejų, kai laiškininkams nurodytu adresu nepavyksta rasti išmokos gavėjų, pavyzdžiui, žmogus yra išvykęs ar gydosi ligoninėje, arba gyvena kitu adresu nei nurodyta informacinėje duomenų sistemoje ar pan., pasitaiko. Pažymime, kad socialinės išmokos gavėjas gali įgalioti ir kitą asmenį priimti jo socialinę išmoką. Kai išmokos pristatyti grafike nurodytą dieną nepavyksta, išmokos gavėjas iki mėnesio 25-os dienos gali išmoką atsiimti jį aptarnaujančiame pašte. Jeigu iki mėnesio 25-os dienos išmoka pašte neatsiimama, ji grąžinama miesto savivaldybei. Nurodytą išmokų mokėjimo dieną nėra nurodomas konkretus išmokos pristatymo laikas, valanda, nes laiškininkai be socialinių išmokų gyventojams taip pat pristato prenumeruojamus spaudos leidinius, pašto korespondencijos siuntas, todėl jų pristatymo laikas priklauso nuo esamos apylinkės laiškininkų maršruto. Tad vienus gyventojus laiškininkai gali aplankyti ir socialines išmokas pristatyti ryte, kitus – šiek tiek vėliau", – aiškino T.Bašarovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų